בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
ספרים רבותי,ספרים

ספרים רבותי,ספרים

כל טיול מתחיל בספר.

הטיול הזה החל ספר שקראתי כשאני עדין נערה בת 15 או 16 . בחופשת הקיץ הייתי מבלה שעות במרפסת הבית, שרועה על מיטה, קערת נשנושים לפני וכולי בתוך ספר כזה או אחר. הספר שקראתי בקיץ ההוא היה "הברית" שנכתב על ידי גיי'מס מיצ'נר. למשך ימים שלמים נשאבתי לתוך סאגה רחבת יריעה המגוללת את ההיסטוריה של דרום אפריקה, החל משבטי ה"בושמנים", דרך דחיקתם על ידי שבטי שחומי עור שהגיעו ממרכז אפריקה, הקמת ההתישבות הלבנה הראשונה באיזור כף התקוה הטובה, דרך הסטורית המאבקים ושפיכות הדמים עד סוף שנות השבעים של המאה הקודמת.

הזרע  נטמן.

הספר בשפתו המקורית באנגלית (The Covenant ) מונח על שולחני, ואני חוזרת וקוראת בו עכשיו. מתפלאת קצת על הפרטים שזכרתי מאז, מודעת לעובדות וסיטואציות ,שבודאי כנערה צעירה לא ירדתי לעומקם.

היה קצת קשה להשיג את הספר בגרסתו העברית,  רק בספריות ובחנויות יד שניה. לוקחים אותו איתו (שני כרכים עבים) לטובת בני הנוער. לפני הטיול הם לא רצו לגעת בו, עכשיו בנסיעות הארוכות נגה קוראת בשקיקה.

ספרים שנמצאים אצלנו על המדף וזכו להתענינות מחודשת על ידי הילדים :

"ככה זה קרה" מאת רודיארד קיפלינג. סיפורים בטעם של פעם, שנקראים עכשיו  תוך כדי נסיעה, אפילו איתמר מוצא בו ענין. התיאורים בספר פתאום נראים כל כך חיים.

"מה קורה בטבע?" מידע על בעלי חיים.

"ד"ר דוליטל"  ו"לובנגולו מלך זולו"

ספרי טיולים המונחים על שולחננו ובהם נעזרנו בתכנון הטיול:

הספר "אפריקה הדרומית" מאת יוג'ין גולדפרכט . הספר כולל מספר ארצות בדרומה של אפריקה, ביניהם דרום אפריקה עצמה. הספר כולל מידע כללי על דרום אפריקה, המלצות על מסלולים, ומידע על אתרים. בספר אין ככמעט מידע על ההיסטוריה והתרבות בדרום אפריקה. ספר מצוין להכרות ראשונית עם היעד, ובנית מסלול התחלתי.

הספר "דרום אפריקה" ספירלי בהוצאת AA – מכיל הרבה תמונות, מעט מידע, כמה המלצות למסלולים. הספר מחלק את המדינה לארבע חלקים ובכל חלק מתמקד באתרים המרכזיים, מציע אתרים נוספים וכמה מסלולי טיול ברכב .

קייפטאון ויוהנסבורג מסדרת timeout

אתרים שבהם נעזרתי בתכנון :

www.sanparks.org

האתר מכיל מידע מקיף ביותר על שמורות הטבע שתחת ניהול SANPARKS. המידע באתר מפורט, כולל נקודות ענין מרכזיות, פעילויות מוצעות (כגון סיורי שקיעה) מסלולי הליכה, מידע על צמחים ובעלי חיים ומפות. באתר אף ניתן להזמין לינה בפארקים.

מידע מענין ומועיל ניתן למצוא בפורומים של האתר וכולל חויות של מטילים, המלצות על מסלולי נסיעה בפארק ומגוון אנקדותות מענין על הווי הפארקים.

קריאה מהנה.

2 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *