בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
יום 13 :שווקים וטבע באיזור וילדרנס

יום 13 :שווקים וטבע באיזור וילדרנס

אנחנו מתעוררים לבוקר יפה ובהיר, לאחר יומיים של שמים אפורים ואפילו גשם. את הבוקר אנחנו פותחבתצפית מ"שני ראשים" Two Heads בנייזנה. העיירה נייזנה, שבטאנשיפ שלה ביקרנו אתמול בנויה לחופי מפרץ יפה, שהכניסה אליו דרך מעבר אחר ששתי גבעות "שומרות" עליו – אלה הן "שני הראשים", משם ישנה תצפית יפה על העיר ועל המפרץ. הבתים המטופחים, הוילות עם נוף עומדות בניגוד בולט לבתים בטאונשיפ שביקרנו בו אתמול.

 בדרך חזרה שלט לוכד את מבטנו "שוק אומנות  ועבודות אפריקאיות". יצא לנו כבר לא פעםלעבור ליד שוקים או דוכנים כאלה, עד עתה נמנענו מלהכנס כדי להמנע מ"אמא,תקני לי! " היום אנחנו מחליטים לבקר בשוק הזה, ומודיעים מראש ש"לא קונים כלום!". ברגע שאנחנו מתקרבים לדוכנים אני מצטערת על הכרזתי. העבודות באמת מאוד יפות :פסליםמעץ ומאבן, קערות עץ, בדים מצוירים, תכשיטים. אנחנו לבד במקום. כל המוכרים שחורים, והדוכנים הם לא יותר מיריעת בד. בעדינות הם מזמינים אותנו להכנס ולהסתכל, מציעים לנו לקנות משהו , אפילו משהו קטן. אנחנו מסתובבים בין הדוכנים, ואפילו לא שואלים מחירים. איתמר מסרב אפילו להתקרב לדוכנים "שלא נעורר בהם תקוות שוא" .

חלק מבעלי הדוכנים יושבים ויוצרים את הפסלים. איש אחץ משייף ג'רפה שיצר מעץ,גברת אחת צובעת ארגז מלא היפופוטמים מעץ ועל מדורה קטנה שורפת את הצבע.כולם מסכימים בחיוך שנצלם אותם, ואת העבודות שלהם.

יש לא מעט עבודות שמוצאות חן בעיני,אבל אני לא קונה. העבודות בדוכנים השונים מאוד דומות.אני פשוט לא מצליחה להחליט ממי לקנות. אין ספק שכל אחד מהאנשים האלה מתפרנס ממכר העבודות, וזקוק לכסף.מאחד אקנה ומהשני לא?

אנחנו ממשיכים בדרכנו לשמורה, ורואים בצד הדרך שוק הומה אדם. זהו שוק איכרים של יום שבת בשילוב עם שוק של כל מיני. מחליטים לבקר גם בו. למרות אינספור המכוניות בחניה הכל מתנהל בסדר מופתי : בחניה מסתובבים כמה אפריקאים, שישמחו למצוא לך מקום חניה פנוי,ויבטיחו לך שהרכב ותכולתו בטוחים פה. על שירות כזה יצפו לקבל כמה ראנד.

מתחם שוק האיכרים בנוי דוכנים דוכנים שבמרכזו ישנם שולחנות וספסלים לשבת ולאכול. אני ממש מצטערת על ארוחת הבוקר : הכל נראה כל כך טעים: גבינות, לחמים, ירקות, מוצרי חלב , פשטידות, נקניקיות, זיתים ומה לא..

זר פרחים מאפריקה

פשטידות חמות :

ואפילו לא שוכחים את נושא המחזור

בשוק ה"כל מיני" הצמוד ,דוכנים מעוצבים של ספרים יד שניה, עבודות אומנות למיניהם,

קצת בגדים, תמונות. רוב המוכרים והקונים הם לבנים. בין הדוכנים השונים יש גם עבודות אפריקאיות שראיתי בשוק הקודם. הפעם מוצגים המחירים, אבל לי כאן אין חשק לקנות..

התחנה הבאה היא שמורת הטבע וילדרנס

http://www.sanparks.org/parks/garden_route/camps/wilderness/tourism/hiking.php

. שמורה יפה הכוללת בתוכה הרים, נחלים, מפלים ואגמים. יש בה מגוון גדול של ציפורים ובראשם הקינגפישרים למינהם. המסלול המפורסם המכונה ג'יאנט קינגפישר סגור, אז אנחנו בוחרים במסלול חלופי. המסלול עובר בתוך יער של עצים  עם שורשים וענפים משתרגים. קרני השמש חודרות מבעד לצמחיה ומשרוות אוירה קסומה, ואנחנו שומעים את קולות הציפורים בין צמרות העצים, עלה יבש שנושר,קולות ילדים משחקים בנחל.תענוג.

צרצר ענק - אורכו כאורך אצבע של מבוגר

המסלול לוקח אותנו במעלה ההר. רוב הדרל הולכים ב"מנהרה" ירוקה, וכמעט שלא רואים דבר מבעד לעלים. אבל כשנפתח "חלון" הנשימה נעתקת מהיופי. הריהו לפניכם.

הלילה אנחנו ישנים בחוה ליד העיר אודסהורן. הדרך מ"דרך הגנים" לאודסהורן מרהיבה ביופיה, הרים, עמקים, תצפיות לים, . מעלינו עננים שחורים כבדים, וערפל עוטף את הפסגות. מעבר הרים – ושוב הנוף משתנה – עמק רחב ידיים, חוות גידול יענים וכבשים ו.. שמים כחולים. את בלילה אנחנו מבלים בחווה באיזור עם נוף יפהפה. הזחירה בודאי תהיה מדהימה. לילה טוב.

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *