בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
טיול זוגי לדרום אפריקה: בעיקר פארק קרוגר

טיול זוגי לדרום אפריקה: בעיקר פארק קרוגר

טיול זוגי לדרום אפריקה בפתח. אנחנו ועוד זוג חברים.

שוב פעם דרום אפריקה?

התשובה הקצרה היא: כן. אני אוהבת לנסוע ב"דאבלים"

התשובה הארוכה היא כדלהלן. שנים של צבירת נקודות בכרטיסי אשראי הביאו אותנו סופסוף לזכאות לשני כרטיסי בונוס באלעל. על כרטיס הWildcard המקנה כניסה חינם למשך שנה לפארקים בדרום אפריקה כבר שילמנו. דלק, אוכל, מגורים הכל זול יותר מאשר באירופה. ובעיקר  יש עוד כמה זברות שלא עשינו להן "בוק" לפסים.

דרום אפריקה – הנה אנחנו שוב באים!

התוכנית הפעם כוללת בעיקר את קרוגר פארק וסביבתו ולקינוח יומיים ביוהנסבורג.

פארק קרוגר הוא הפארק הגדול ביותר בדרום אפריקה, והראשון שהוקם בה בסוף המאה ה19 . באותה תקופה באיזורים אחרים באפריקה ובדרום אפריקה טבחו בבעלי החיים ללא רחם. הפארק נקרא על שמו של פול קרוגר הוגה הרעיון והנשיא הראשון של דרום אפריקה (או לפחות החלק שהיה חופשי מהבריטים).שטחו של הפארק  דומה לשטחה של מדינת ישראל. זהו אחד הפארקים הפופולריים ביותר בדרום אפריקה. בפעם הקודמת פסחנו עליו עקב היותו באיזור תפוצת המלריה. הפעם אנחנו ערוכים כיאות  וחוזרים ל"השלמות".

 

 

תוכנית הטיול הכללית 

יום 1 –    יום הגעה –  נחיתה ביוהנסברג ונסיעה אל קניון בלייד . מסלול הנסיעה, המלון ,ואפשרויות חליפיות להגעה אפשר למצוא כאן.

יום 2-3   איזור בלייד קניון -טיולים רגליים ותצפיות נוף, ועיירות כורים היסטוריות. על המקומות שביקרנו אפשר לקרוא כאן.

יום 4- 6   פארק קרוגר  – נסיעה עצמאית בפארק

יום 7-9   הרפתקה בבוש

מסגרת הסיור עם הריינג'רים בעת שהייתנו בבוש , אנחנו נתקלים בתופעת הציד הלא חוקי של בעלי חיים. הריינג'רי מספרים לנו על המאמצים הגדולים הנעשים כנגד התופעה, ואפשר לקרוא על כך בפוסט המלחמה כנגד ציד לא חוקי.

יום11 – 10 נסיעה ליוהנסבורג וביקור בעיר

יום 12 – חזרה לארץ

 

 

 

טיסה

טיסה ישירה הלוך וחזור של אלעל ליוהנסברג. זוהי טיסה נוחה של 9 וחצי שעות. הבונוס הוא שבטיסות לדרום אפריקה אין ג'טלג – כיוון שטסים דרומה (וטיפה מערבה). הטיסה יקרה יחסית, אבל לנו היו נקודות טיסה של אלעל. היה עלינו לשלם רק מסי נמל .

 

רכב

שכרנו רכב בחברת FIRST . חברה מקומית. בעת הזמנת הרכב יש לציין טיסה ושעת הגעה. כדאי לקחת מרווח זמן מספיק גדול מהנחיתה. התור בדרכונים יכול להיות גם שעה.

 

תקשורת

בשדה התעופה בחנות של vodacom  אפשר לרכוש סטיק למחשב כדי שאוכל להעלות בלוג תוך כדי תנועה, וגם סים כדי שנוכל לשמור על קשר עם הילדים שנשארו מאחור.

 

דרכים:

הנהיגה בדרום אפריקה היא בצד שמאל של הכביש. העיצה הטובה ביותר שקיבלתי בנושא היתה לוודא שהנהג תמיד נמצא באמצע הכביש. תרגול הנהיגה יכול להיות מאתגר לאחר כ10 שעות טיסה אז כדאי לשקול לינה באיזור שדה התעופה, ותחילת נסיעה רק למחרת.

באופן כללי תשתית הכבישים והשילוט באיזור יוהנסבורג, פרטוריה ופארק קרוגר היא טובה.  הדלק בדרום אפריקה זול משמעותית מאשר בישראל.

 

בטיחות:

לדרום אפריקה יצא שם של מדינה מסוכנת. אנחנו הרגשנו בטוחים תוך הקפדה על הכללים הבאים :

לא לנהוג בשעות החשכה

בכפרים ועיירות להשאר על אם הדרך

במרכזי קניות וערים לפני יציאה מהאוטו בדקנו שנשים בכלל ונשים לבנות מסתובבות לבד. אם כן בטוח.

בכל מקרה כדאי לברר במלון אילו איזורים אינם בטוחים.

 

לוגיסטיקת ילדים

זהו לנו טיול זוגי ראשון. ארבעת הילדים נשארים בבית. תוך כדי התקדמות תכנון הטיול בדרום אפריקה אני מגלה שלוגיסטיקת השארת הילדים מסובכת הרבה יותר. על סיבוכיות העניין אפשר ללמוד מתוך רשימת התודות בסוף הטיול.

 

3 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *