בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
יום 4 –קרוגר מזריחה ועד שקיעה

יום 4 –קרוגר מזריחה ועד שקיעה

את הבוקר אנחנו פותחים בזריחה

מנקודת התצפית בתוך המחנה אל נהר אוליפנטס, היפופוטם שותה מים, ואחר כך נכנס לשחית בוקר.

כבר ביציאה מהמחנה אנחנו פוגשים ציפור צבעונית, אחת מיני רבות כאן

לאחר זמן מה עדר אימפלות רועה בצידי הדרך.בשמש הבוקר הכתמתמה, בין העשבים הגבוהים הם כמעט אינם נראים.

הדרך מובילה אותנו אל תצפית לנהר. מימי הנהר חלקים כמראה, ושקט מוחלט, מלבד ציוץ ציפורים.

מבט נוסף במימי הנהר מגלה שתנין משייט לו, ובסביבתו חבורת היפופוטמים רובצים בבטלה במים, אך עיניהם פקוחות אלינו, אל גדת הנהר.

בדרך חזרה אנחנו בפוגשים בג'רף זקן, על גופו יושבות שתי ציפורים קטנות עם מקןר אדום. ציפורים אלה חיות בסימביוזה עם אוכלי עשב גדולים, הן מנקות את גופם מטפילים ומזהירות אותם מפני סכנה.

לאחר ארוחת בוקר דשנה אנחנו מחליטים לנוע דרומה.  הדרך מובילה אותנו לצד הנהר, אימפלות נראות לצידי הדרך. רכב שעובר מולנו עוצר ומספר לנו שיש נמר בהמשף הדרך ומתאר לנו היכן למצוא אותו : ירידה לכיוון הנהר, עץ גדול, שוכב על ענף ואנטילופה מעליו. אנחנו מגיעים אל עיקול שמוביל לנהר, לפנינו מספר עצים גבוהים – לך תחפש עכשיו נמר שוכב. לא רואים כלם. לפתע משהו חום בהיר בולט לי לעין, זה נראה כמו אנטילופה. אבל מה עושה אנטילופה על העץ? זוהי האנטילופה שתשמש את הנמר לכמה ארוחות הבאות. והוא אכן שם, מתחתיה, שומר היטב שאיש לא יתקרב.

מרוב התרגשות רועדות לי הידיים ולא מצליחה להקליק על המצלמה. אריק לוקח פיקוד – תרגעי הוא אומר, הנמר הזהלא הולך לשום מקום.

מאחורינו נוצר עכשיו טור של מכוניות. אנחנו מסמנים לחברים שלנו היכן הוא, וגם לבאים בתור. מאוחר יותר כך שמענו היה צפוץ מאוד, ותורים גדולים של מכוניות נשרכו. הנמר נחשב לאחת החיות היותר קשות לצפיה. לנו כך נראה היה מזל של מתחילים .

אנחנו ממשיכים את דרכנו דרומה. על נהר האוליפנט גשר, ועליו מותר לצאת ולחלץ רגליים. במבט ראשון – כלום :מים, סלעים, ירוקת.

אך לאט אלט הפרטים מתחילים להתגלות : חלק מהסלעים הם היפופוטמים, על החול רובצים תנינים, ציפורים חולפות…

ממשיכים – נוסעים, רואים חיה, עוצרים….

המחנה שאנחנו ישנים בו הלילה מכונה לטאבה Letaba, שפירושו "נהר החול". במחנה מקבלת את פנינו עדת קופים:הם עסוקים בלקפוץ מעץ לעץ. מדי פעם מתגלית בינהם מריבה קולנית. בין הבקתות העגולות משוטטות bushbuck סוג של אנטילופות.

המחנה יושב על שפת נהר לטבה וטיילת נחמדה משתרעת לאורך כל המחנה. לקראת ערב הנהר שוקק חיים : כמה פילים יורדים לשטוט, עדר גנוים מתארגן לשינה, ועדר קטן של בושבקים נמצא על הגדה. מדי פעם אנחנו שומעים את היפופוטם, מאחל לנו לילה טוב.

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *