בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
יום 8 : יצאנו לחפש אריות  אך מצאנו..קרנפים

יום 8 : יצאנו לחפש אריות אך מצאנו..קרנפים

לאחר התארגנות הבוקר אנחנו עולים על רכב הסאפארי ומתחילים לנוע. אתמול במהלך הנסיעה, לא רחוק מהמחנה הסבו הריינג'רים את תשומת ליבנו לערמות של גללים של באפאלו ולנשרים שהתעופפו או נחו על עצים בקרבת מקום. היכן שיש באפאלו יהיו גם אריות, והיכן שיש נשרים כנראה היה Kill . פנינו הבוקר לחפש את האריות שאוכלים, או את מה שהותירו אחריהם.

הנסיעה מאפשרת מראה על כל הסביבה, ועל הזריחה. אויר קר חודר דרך כל פתח אפשרי בבגדים.אנחנו פוגשים כמה ג'רפות – עדר קטן של כמה זכרים, כמה נקבות וכמה גורים. אצל הג'רפות הכל נראה בslow motion , הן נעות בשקט, באלגנטיות, מעבירות לאט את רגליהם, אבל התקדמותן מהירה. אנחנו רואים שני זכרים בקרב : הם מתחרים על נקבה. הקרב כולו בדממה. ניתן לשמוע את הלמות הפרסות על הקרקע, את התנגשות גוף בגוף, את ניגוח הראש בבטן היריב. והכל בדממה. המכות הן חזקות, ויכולות להיות אף קטלניות. כאן מתחרים זכר מבוגר, למוד קרבות בזכר צעיר.. הקרב, כמו החיזור אצל הג'ירפות יכול להמשך זמן רב. אנחנו מתבוננים קצת וממשיכים.

קרב ג'ירפים

מגיעים למקום, הנשרים עדין שם. אנחנו יורדים מהרכב, וכל הפרספקטיבה משתנה. ברכב הסאפראי היינו גבוהים, וצופים למרחוק, ואילו על הקרקע, רואים רק את מה שבסביבה המיידית..למצוא אריות לא יהי פשוט. שוב מזכיר לנו הריינג'ר לשמור על דממה מוחלטת, ובטור עורפי אנחנו יוצאים לדרך. הכל דומם, איש אינו פוצה פה. מדי פעם קליק של מצלמה, בשקט הזה הצעדים שלנו שנמעים כמו  פיל בחנות חרסינה J הרוח הקלה המנשבת מביאה עימה קולות, וריחות של בעלי החיים. בכל פעם שאנחנו צועדים לכיוון הנשרים הם מזהים אותנו ומתרוממים, הטרף בודאי כאן בסביבה, אבל מהזוית שבה אנחנו נמצאים, קשה לראות.  אנחנו מותרים על האריות וממשיכים לטייל. לפתע נדרכים המדריכים, יש קרנף בשטח, אנחנו מתבוננים בו במשקפת, זה לא קרנף הם מסמנים זה לזה בלי מילים, אלא שלושה..לא, ארבעה..לא חמישה.. סטיב שוב מזהיר אותנו להיות בשקט, להשאר צמודים, ואנחנו מתחילים להתקרב. הקרנף לא רואה טוב, הוא בעיקר מזהה תנועה, אבך הוא שומע טוב… אנחנו מגיעים מכיוון השמש, כך שהם אינם יכולים לאתר אותנו.. אבל למשמע צעדנו הם נדרכים. שוב מזכיר לנו המדריך שאם הקרנפים מתחילים להסתער אנחנו לא רצים, הם נמצאים בינינו לבין הקרנפים, ואנחנו צריכים פשוט לזוז לכיוון השיח  (כאן שוב אני נזכרת באחיניתו של איתי. כל מה שהיא היתה צריכה לעשות זה להסתתר בשיח בצד, והקרנף הדוהר, אך הכמעט עיוור היה מפספס אותה..) לשמחתנו  אף קרנף לא מסתער.. ואנחנו זוכים במראה המלבב של  קרנף אחד, שתי נקבות, ושני גורים מתבגרים. הריהם לפניכם.

קרנפים במבט מקרוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *