בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
לחיות בתוך גלויה

לחיות בתוך גלויה

במשך שהותנו באיזור זלצבורגלנד אנחנו גרים בדירת נופש בחווה, בכפר קטן בשם קליינארל Kleinarl .אנחנו מתקבלים בלבביות גדולה על ידי המשפחה שגרה בחווה, בעיקר מטפלת בנו הסבתא, שגם מספרת לנו במשך שהותי קצת על החיים בחווה. בכל בוקר היא דואגת להשאיר לנו משלוח לחמניות טריות מהאופה, מעדכנת אותנו במזג האויר הצפוי ומאחלת לנו יום טוב. בכל אחר צהריים היא מקבלת אותנו בסבר פנים יפות, ומתעניינת ביומינו.

**אמנם היינו בטיול לפני שנים רבות, אבל המשפחה ממשיכה לארח בחום ובלבביות. הפרטים בסוף הפוסט מעודכנים ל2022 **

IMG_2614
החווה בקליינארל

הדירה גדולה ומרווחת וממוקמת בקומה השניה של בית עץ עטור עציצים. השכנים שלנו הם זוג צרפתים, ומעלינו משפחה ישראלית איתה אנחנו מטיילים. מכל חלון נשקף נוף גלויה אחר.

IMG_0918

אני מקפידה לקום לפני כולם לפנות בוקר, לשתות קפה ולהנות מהנוף. הבקרים כאן מעורפלים. בימים גשומים אני יושבת וצופה איך הערפל הולך ומתעבה והופך לענן גשם. בימים בהירים הערפל מתרומם ומתפוגג מעל העצים.

IMG_0923
זריחה מעורפלת

אחרי מתעורר אריק, בעזרת השעון המעורר, ואנחנו מתחילים להתארגן ליום הפעילות . ממלאים בקבוקי במים. שוטפים ירות ועגבניות שרי. מכינים חביתות וסנדביצים, ואורזים הכל בצידנית. אספקת חטיפי אנרגיה מחודשת בכל בוקר . במשך היום הילדים יחסלו את הכל. בתום ההכנות אריק ואני מנצלים רגעים אחרונים של שקט לארוחת בוקר שקטה בצוותא ואז מעירים את הילדים.

כשאנחנו חוזרים לדירה, הילדים נעלמים במרחבי האחו הירוקים הסובבים את החווה.

IMG_1424

לא משנה עד כמה מעייף היה היום, הילדים תמיד ימצאו אנרגיות לקפץ על הקפצית, או לנסוע ברכב הקרטינג. מהחווה ישנו שביל היורד את הגבעה, עובר מעל גשר  ומוביל לאורך הגדה של הנהר. תענוג אמיתי. אחר כך יש אומנם לדחוף את רכב הקרטינג במעלה הגבעה, פעולה הדורשת שיתוף פעולה של שני ילדים : אחד דוחף, שני מכוון את ההגה.

IMG_1429

בעוד הילדים מוציאים אנרגיות אנחנו מתארגנים לארוחת ערב משפחתית. הסופרים באוסטריה מלאים בכל טוב כולל פירות וירקות במחירים סבירים. הילדים עוזרים בעריכת שולחן, הכנת סלט, ופינוי המדיח. הקינוח החביב עלינו – דובדבנים מתוקים!

כל היופי הירוק הזה נשמר ירוק, נקי ומסודר לא במקרה. בעלי הכלבים נדרשים להוביל את בני טיפוחיהם ברצועה , ולנקות את מה שהשאירו אחריהם, גם בתוך העשב. יש גם הסבר : זה מפיץ מחלות שעוברות לאדם דרך חלב הפרות. כפי שמסביר השלט הבא, הנמצא בכל פינה

IMG_2615
תודה, שאתה לא מלכלך

הדירה שלנו מרווחת מאוד : בכל חדר יש שירותים ומקלחת. בני הנוער קבלו יחידה משל עצמם במרתף. חיבור  אלחוטי לאינטרנט המאפשר את התחלת כתיבת בלוג זה. המטבח גדול ומרווח וכולל כיריים מקרר, מיקרוגל, סירים וכלי בישול, צלחות וכוסות כולל כמובן כוסות לבירה, בכל גודל אפשרי. הצ'ופר הגדול – מדיח. שולחן המטבח גדול מספיק כדי לארח לארוחת הערב משפחה נוספת, וכך אנחנו עושים באחד הערבים.

בחווה מגדלים פרות ועיזים. הפרות מסתובבות חופשי באחו, ועל מורדות ההרים בקיץ. בעונת הסתו יוצאים לאסוף אותן, לקראת ימי החורף הקרים. באסם הגדול מתגוררים כרגע רק העגלים והעיזים.

IMG_1960
סמדר והעגלות

העיזים יוצאות לטייל במשך היום, וחוזרות כל ערב לדיר, עקב סכנת טריפה על ידי השועלים. העיזים מפונקות למדי, וברגע שיש גשם חזק ממהרות לחזור למקום מבטחים חמים ויבש. בימים כאלה יש להאכיל אותן.

באחד הימים אנחנו חוזרים סמוך למועד האכלת העזים. סמדר עייפה מהיום הארוך, והצקה קטנה מאחד האחים מעוררת אצלה מטר של דמעות. הסבתא מקבלת את פנינו כמו בכל יום. למראה דמעותיה של הקטנה היא לוקחת את ידה ומובילה אותה לאסם. למראה העגלים והעזים, שוכחת סמדר את העייפות. היא מסתובבת בהנאה ומושיטה קש לעגלות. הסבתא מביאה כוס מלאה בגרגרי תירס, ואוכל עזים, ומראה לסמדר איך להאכיל את העיזים : כף יד פתוחה, לקרב לפה, לדאוג שכולם יואכלו, ולא רק החזקים. סמדר  משנסת מותניה ומתחילה במלאכה.

IMG_1967
סמדר מאכילה עז מכף ידה

ניכר על הזוג המבוגר כי הם אוהבים את בעלי החיים שלהם אהבת נפש. הסבתא מספרת בדאגה על עגל אחד, שרגלו נשברה בעת התגוששות בין עגלים, והחלימה לא טוב. היא מספרת על אופיה של כל עז ועז, זאת עצלנית, זאת גרגרנית, זה נדחף תמיד ראשון…

ביום אחר אנחנו מגיעים סמוך למועד החליבה. הסבתא מתישבת על ספסל מיוחד, שלו רק רגל אחת, מעמידה קערה גדולה ומתחילה בחליבה ידנית. תוך כדי חליבה היא ממלמלת מילות חיבה לעזים, ומשבחת אותן על תנובת החלב – כשני ליטר.

IMG_1974

סמדר ואני מקבלות כוס חלב חם וטרי לטעום. טעמו נפלא – עכשיו אני מגלה את סודו של השוקו הנפלא שהוגש לנו בבקתות בהרים. אני לוקחת איתי קצת לקפה של אחר צהריים.

ניתן להזמין ליהנ בחווה בבוקינג או באתר החווה ישירות 

הקישור מעודכן ל2022. אמנם היינו לפני שנים רבות, אבל החווה, מתפקדת ובעלת הבית אלפי  Efride עונה במהירות.

Familie Hoeller

Oberauweg 4

A-5603 KLEINARL

hoeller.oberauhof@sbg.at

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *