בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
יילו : אל הפסגה עם קורטוב שלג ומסביב לאגם

יילו : אל הפסגה עם קורטוב שלג ומסביב לאגם

אנחנו מתעוררים לפני הילדים ומחליטים לצאת לטיול בוקר זוגי. במשך הנסיעה הילדים מקימים קול צעקה על כל פוטו-סטופ.ממש מעלינו יש "כפר דשא" נפלא- כפר שכל בתיו עם גגות דשא,וממנו תצפית אל העמק .לוקחים לנו שעה שקטה לעצמינו ולצילומים…

הכפר שקט. בתי עץ, פרחי בר …

IMG_0336
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

ההר העגול עם השלוגיות שעליו, נראה כל כך מפתה לטפס עליו…

IMG_0355
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

אגמונים…

IMG_0365

הבוקר בהיר עם עננים ציוריים בשמים, יום נפלא לטיול. אתמול בלשכת המידע הומלצו לנו שני מסלולים ואנחנו מתכוונים להנות מהם.
המסלול הראשון מוביל אותנו אל פסגתו של ההר העגול עם השלוגיות. מתוך הכפר עולה כביש אל רמה טרשית – בנורווגיה בגלל הקור, כבר בגובה של 1100-1200 מטר ישנה צמחיה אלפינית – בעיקר חזזיות, טחבים, איזובים וצמחים שרועים שונים. במקומות כאלה ממוקמות גם "חוות הרים" – חוות שבהם הכבשים נמצאים בקיץ, נהנים מהמרgה. מחוה כזאת יוצא המסלול שלנו – וברגע מדנדנים פעמוני הכבשים.

IMG_0391
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

המסלול אורכו כקילומטר עד לעמדת התצפית , ועוד כקילומטר עד לפסגה. העליה תלולה מאוד, אך לשימחתנו, השנה שודרג המסלול, וכעט כולו בנוי אבנים המסודרים כמדרגות.

IMG_0422

אנחנו צועדים ועולים, ועם כל צעד, נגלה לנו עוד ועוד מהנוף הנפלא הזה, ונהיה קר יותר ויותר. מתעטפים היטב במעילנו וממשיכים לצעוד. כשאחד מהילדים מתעייף, נחים קצת , מנשנשים ואז ממשיכים. יותם כתב ביומן שלו : " הלכנו, והלכנו והלכנו.. בכל פעם שנדמה היה שמגיעים לסוף, היתה עוד עליה…" אבל בסוף הגענו , והנוף באמת עוצר נשימה.

IMG_0453
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

החלק השני של המסלול, המוביל אל הפסגה, כבר עובר בשלוגיות. אנחנו מחליטים ללכת עליהם קצת, אע"פ שברור שלפסגה לא נגיע. נגה והקטנים נשארים בעמדת התצפית, ואריק, איתמר ואני ממשיכים. כעת כבר אין שביל, ואנחנו הולכים על אבנים, אבל המסלול הוא מישורי, וכעבור זמן קצר מגיעים אל השלג.

IMG_0464
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

כעת הטיפוס הוא שוב בעליה, בשלג. השלג כבר קצת נמס, ומטפטף במקומות שונים, ולכן חלקלק. אנחנו צועדים לאט לאט, נזהרים שלא להחליק במסלול ש"חצבו" לנו האנשים שעברו לפנינו. קר, נושבת רוח, לא ניתן להשאיר את הקטנים הרבה זמן בקור הזה, אז מסמנים לעצמינו נ.צ. שאחריו נעשה אחורה פנה…

IMG_0471
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

הירידה בשלג אף קשה יותר, ומחליקה ולכן לוקחת זמן רב יותר. אנחנו פוגשים את נגה והקטנים, שכבר מתלוננים שהם קפואים. ועכשיו כולנו יורדים למטה – הילדים דוהרים קדימה, ואילו אנחנו לאט, לאט- בעיקר כדי להנות מהנוף…

IMG_0495
חוזרים לבקתתינו לארוחת צהריים ולמנוחה, ואחר הצהרים יוצאים לטיול מסביב האגם בהרכב חלקי – בני הנוער נשארים בבקתה, לעיסוקיהם. הפעם השביל מישורי, ונינוח.

IMG_0531
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

הקפת האגם המלאה היא כ10 ק"מ , אבל אנחנו בוחרים קטע, שכולל גם כהמ אתרים היסטוריים. באיזור התגלה "בית קברות ויקינגי"- איזור עם 12 תילי קבורה – הם לא נראים יותר מגבעות דשא קטנות, ואלמלא היו מסומנים לא היינו יודעים.

IMG_0539
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

מעל הנהר בנוי גשר יפהפה מקורות, בשיטת הבניה העתיקה – כלומר הכל מעץ. הגשר המקורי עמד כאן עד לשנות ה90 ואז הועבר למוזיאון. אני תוהה עד כמה חזק הגשר, ובדיוק אז מופיע אוטו ועובר בו – כדי להמחיש…

IMG_0563
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

רגע לפני שהולכים, במצלמה תמונות בודדות, ואז מופיע אנפה אפורה…

IMG_0551
פריחה של סוף קיץ- איזור יילו

קישור למפת טיולים באיזור יילו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *