בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
אל פסגת הקילימנג'רו

אל פסגת הקילימנג'רו

הכל התחיל מסטוס בפייסבוק שפרסם  חבר  מימי התיכון  " לא תאמינו" כך כתב " בן דוד שלי שכנע אותי לטפס איתו לקילימנג'רו" . באמת לא האמנתי, אבל הרעיון הדליק אותי , וכך בשיא הספונטניות היקשתי על לייק והגבתי  " וואלה ? אפשר להצטרף ?"

***********

הקילימנג'רו הוא ההר הגבוה ביותר באפריקה, ונמצא בשטחה של טנזניה. טנזניה נמצאת אומנם במזרחה של אפריקה  – צפונה למוזמביק, שהיא עצמה צפונית לדרום אפריקה – אבל מכיוון שבאפריקה מדובר ראיתי לנכון לכלול את סיפור המסע בבלוג זה. זוהי הרשומה הראשונה של המסע, אני עדיין כאן בארצנו, בשלב ההכנות.

תל אביב - איסטנבול- קילימנג'רו
תל אביב – איסטנבול- קילימנג'רו

**************

חברי לכיתה וחברי הקבוצה שלו, שמורכבת  מבני דודיו מצדדים שונים, הסכימו לקבל אותי לקבוצתם, אריק הסכים לקבל עליו את עול ארבעת הילדים בלעדית למשך שבועיים , והבוס שלי הסכים לשחרר אותי מהעבודה . וכך התחילו ההכנות להתגלגל….

**************

טיסה

העיר הקרובה (יחסית) לפארק הלאומי בו שוכן הקילימנג'רו היא ארושה , אליה ניתן להגיע דרך אדיס-אבבה עם את'יופיין איירליינס, או דרך איסטנבול עם טורקיש. ישנן גם טיסות עונתיות של ארקיע  בד"כ בחגי ישראל, אבל אנחנו לא בעונה… הטיסה הנבחרת היא טורקיש וזמני הטיסה מאפשרות לתפוס על הדרך סיבוב קטן באיסטנבול. עלות כ1000$.

אריזה

רשימת הציוד שנשלחה אלינו מהחברה הטנזנית איתה נטייל, ארוכה וכוללת מגוון רחב של פריטים. הטרק כולל מעבר דרך 5 איזורי אקלים שונים, וצריך להיות מצוידים לכל  – החל מחולצות קצרות ומנדפות זיעה, ועד מעיל שאמור לחממם אותנו גם בקור של 20 מעלות. מינוס.

חבר אחר להרפתקה מצא בערוץ היו-טיוב כמה סירטונים, שאמורים לעשות סדר בבילבול, אבל אותי הכניסות בעיקר ללחץ  – כל זה אמור להכנס לתרמיל של עד 15 ק"ג ?

עיצות לאריזה נבונה לקילי 1

עיצות לאריזה נכונה לקילי 2

עיצות לאריזה נכונה לקילי 3

עיצות לאריזה נכונה לקילי 4

**********

ד"ר הנס מאייר , גרמני, היה הראשון שהגיע לפסגת ההר , ב1889, להצלחות שלו קדמו כמה משלחות גרמניות ( טנזניה באותה תקופה היתה קולוניה גרמנית). כיום הטרק לקילינג'רו הוא מסלול פופולרי, שאליו מטפסים כ60 אלף טרקיסטים בשנה. רק ב1 ליונאר 2000 עמדו על פסגתו 1000 אנשים כדי לקבל את קרני הזריחה של המילניום החדש. בעמוד הבית של החברה המארגנת, כתוב שגברת בת 73 שנה העפילה בהצלחה , כמעט עד לפסגתו . בנובמבר האחרון יצא מסע  של עמותת אתגרים לפסגת הקילימנג'רו.

************

המסלול

ישנם 5 מסלולים שונים שאיתם ניתן להעפיל לפסגות הקילימנג'רו. אנחנו נעפיל במסלול Machame הכולל 7 ימי הליכה, לינה באוהלים, טיפוס אימתני דרך קיר בארונקו , ומראות על רמת שירה. מלבד המדריך יצטרפו אלינו סבלים, שיסחבו את כל ציוד המטבח , התיקים שלנו, האוהלים, והאוכל.

הטיפוס מתחיל בגובה של 1800  מטר, ומסתיים בגובה של 5895 מטר. מעולם לא הייתי בגבהים כאלה.

אנחנו נטייל עם החברה /tanzaniatrekking/ . החברים המארגנים קיבלו המלצות.

חיסונים ותרופות

מעבר לחיסונים הרגילים המומלצים, של צהבת, וטטנוס, חובה להתחסן בפני קדחת צהובה. הענין נבדק , כך אומרים, בשדה התעופה.

כושר

טוב, זה לא יהיה טיול אחר צהריים קליל. בהחלט יש להתכונן. ההמלצה שקיבלתי היא לעלות כ12 קומות  פעמיים , פעמיים ביום, ובהחלט ניסיתי לעמוד בכך במשך החודשים שקדמו למסע. מעבר לזה שלוש ארבע פעמים בשבוע יצאתי לאימון של 9-10  ק"מ, כשמתוכו 4-5 ק"מ ריצה.  עד כמה יעילות הההכנות – בשבוע הבא אדע…

**************

אגיע ? לא אגיע ?

 

מידע נוסף על טנזניה

עדי נויה בן עזר חזרה מזנזיבר וכתבה פוסט מקסים על חופשה בזנזיבר.

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *