בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
האי לנטאו : בעיקר טבע

האי לנטאו : בעיקר טבע

לאחר שבילינו יומיים בעיר הגדולה, הבוקר פנינו מועדות לקצת טבע. האי לאנטאו, שהוא האי הגדול ביותר מבין האיים שבשטח הונג קונג (האי הונג קונג הוא השני בגודלו). בעוד שהונג קונג האי מיושב רובו ככולו וגרים בו כ 1.5 מיליון תושבים, האי לנטאו הוא ברובו שמורת טבע.  בעיירות בשטחו בניה נמוכה עד 3 קומות. האי מהווה אטרקציה תיירותית גם למקומיים וגם לתיירים: יש בו כפר דייגים מסורתי, מנזר , פסל בודהה , הנחשב הבודהה היושב הגדול ביותר בעולם, וכמובן – דיסנילנד. תושבי האי ובעלי המיזמים התיירותיים יודעים להפיק את המיטב מהתיירים, ולכן מציעים שירותי רכבל שיביאו אותך מנקודה לנקודה.

אנחנו מגיעות עם המטרו לתחנת טונג צ'אנג, ומגיחות ממנה לקומפלקס ענק של מרכז קניות ומגדלי מגורים ענקיים. מרכז הקניות city gates מכיל אאוטלטים וחנויות של מגוון מותגים, וסופרמרקט גדולוהחשוב ביותר מבחינתנו – תאי אחסון חפצים, שהרי אנחנו בדרך לשדה התעופה. אנחנו מתחילות בביקור בסופר המרתק: מגוון מאכלים אסיאתיים במעדניה, מבחר מיצי פירות, מבחר גדול של פטריות, גרסאות מקומיות של חטיפים .

לאנטאו
צ'יפס כחול – מישהו ?

האוכל בהונג-קונג עתיר צבעי מאכל: עוגות מעוטרות, מנות במסעדות, ממתקים, וככל הנראה אפילו חטיפים.

במחלקת הפירות היבשים מצאנו גם פירות ים מיובשים

גם פירות ים יכולים להיות פירות מיובשים ... הןנג קונג
גם פירות ים יכולים להיות פירות מיובשים …

ובמחלקת הירקות מצאנו מגוון שורשים ודגים מיובשים. מכל המאכלים האקזוטים אנחנו מסתפקים במנת נודלס ומיץ פירות ויושבים לאכול על ספסל בקניון.

שורשים ודגים מיובשים
שורשים ודגים מיובשים

בירור קצר בלכשת המידע שנמצאת בתוך מרכז הקניות מבהיר לנו שיש מגוון אפשרויות לתנועה באי, ואנחנו אנחנו בוחרות בדרך הזולה, שבה משתמשים המקומיים – אוטובוס. פנינו מועדות לבודהה הגדול, ולמנזר הנמצא למרגלותיו. האוטובוס יוצא משטח טונג צ'אנג ומתחיל להקיף את האי בכביש פתלתל העובר בין גבעות ירוקות ומאפשר הצצות לחופי ים חוליים וקסומים, מי טורקיז, כפרים קטנים והרבה טבע – הזוהי הונג קונג ?

פרפר ענק, האי לאנטאו , הונגקונג
פרפר ענק, האי לאנטאו , הונגקונג

באופן מפתיע דוקא מרבית שטחה של הונג קונג העיר הוא לא מיושב ובכוונה – אלה הם שטחי טבע לשימור, למעשה רק 25 אחוז משטח האי מיושבים, זאת הודות למגדלי המגורים הגבוהים, והדירות הקטנות יחסית. כך יוצא שלמרות צפיפות גדולה בשטחים המיושבים , יש לתושבי הונג קומג הרבה טבע , נגיש במרחק נסיעה קצרה במטרו.

האי לאנטאו
האי לאנטאו

לאחר נסיעה של כחצי שעה אנחנו מגיעות לבודהה. השמיים אפורים, הלחות כבדה ,חם ונראה שבכל רגע ירד גשם. את הפריט החשוב ביותר בנסיעה לאסיה – מטריה – הותרנו בבית. אנחנו מזדרזות כדי להגיע על לפני הגשם.

IMG_5165

"שדרה" גדולה עשויה אבן בהירה מובילה אל מבנה מעגלי קונצנטרי – לאורך השדרה עומדים 12 גנרלים, כל אחד מהם אחראי על השמירה במשך שעתיים של היום.

IMG_5156

בודהה טיאן טאן – הוא פסל בודהה עשוי ברונזה הממוקם בנגונג פינג, רמה בחלקו המערבי של האי .

IMG_5150

הקמת הפסל הושלמה בשנת 1993. הפסל הוצב בסמוך למנזר פו לין, והוא מהווה אתר תיירות גם לתיירות מקומית- הפסל נקרא בשם "טיאן טאן" בשל דמיון הגבעה עליה הוא ניצב ל"טיאן טאן" – מקדש השמים שבבייג'ינג. הפסל ניצב במרכז כס בצורת פרח לוטוס – פרח מקודש בבודהיזם, בראש מבנה בן שלושה מפלסים. סביב הפסל שישה פסלים קטנים יותר, עשויים אף הם ברונזה, המכונה "שש נושאות המנחה". פסלים אלה מגישים לפסל הבודהה מנחה של פרחים, קטורת, מנורה, שמן, פירות ומוזיקה – המסמלים צדקה, מוסר, סובלנות, אמונה דתית, מדיטציה וחוכמה.

נושאי המנחות , לנטאו, הונג קונג
נושאי המנחות , לנטאו, הונג קונג

גובה פסל הבודהה 26 מטרים, ומשקלו 202 טונות, הוא נבנה מ202 לוחות ברונזה.

הבודהה הגדול בלנטאו הונג קונג
הבודהה הגדול בלנטאו הונג קונג

268 מדרגות מובילות את המבקרים אל מרפסת התצפית שלרגלי הפסל. לא ספרתי, אבל עליתי .

הפסל יושב בתנוחת לוטוס, שידו הימנית מורמת וידו השמאלית מונחת בחיקו. הפסל יוצא דופן בכך שפניו מופנות צפונה ולא דרומה..

מנזר פו לין הוא מנזר בודהיסטי, שהוקם בראשית המאה הקודמת, פסל הבודהה הוקם מכספים שאספו הנזירים. למרות היותו בשיפוצים , הוא הומה מבקרים בעיקר מקומיים. המאמינים מדליקים קטורת, מתפללים, וממשיכים הלאה, אל כפרי השעשועים.. יש שנים כאלה על האי : דיסני, וכפר השעשועים נגונג פינג , שמבוסס על חייו של בודהה.

הקטנה ואני עולות אל בודהה – לאט לאט, קשה לנשום בלחות הזאת – ולפנינו נגלה נופו היפהפה של האי.

בהחלט הייתי שמחה לטפס אל פסגתו של ההר הגבוה ביותר – לנטאו , או לצאת לטרק של 70 ק"מ , בין כפרי האי והפסגות / מידע על השביל אפשר למצוא באתר טיולי ההליכה של הונגקונג  . השביל מעגלי , וניתן לעשות קטעים ממנו כיוון שהתחבורה הציבורית מאוד נוחה.אבל אנחנו מסתפקים בטיול בשביל קצר יותר -״שביל החכמה״.  עקב החום והלחות גם ההליכה  לאורך "שביל החוכמה"  מורידה נהרות של זיעה. כשהשמיים מתבהרים המצב רק נעשה גרוע יותר..

שביל החוכמה , לאנטאו, הונג קונג
שביל החוכמה , לאנטאו, הונג קונג

המקום הוא מלכודת תיירות, אבל אני מתנחמת בכך שהיא מיועדת לכולם – למקומיים וגם לתיירים. הכניסה לבודהה ולמתחם המנזר היא בחינם, אבל באיזור המדרגות עומדות גברות סיניות ומנסות למכור לך כרטיס המשלב ביקור במוזיאון בתוך בודהה יחד עם ארוחה צמחונית בת חמש מנות במנזר. דוכני מזכרות מפוזרים בכל צעד ושעל – גם בכניסה למנזר. וקופות "תרומה" מפוזרות בכל פינה. הממסד הדתי באשר הוא מבוסס על שנור.

כשאנחנו מתעייפות מהחום והלחות אנחנו מחליטות לשוב לאיזור הקניון, מה יכול להתאים יותר מטבילה במים קרירים, אן לפחות כמה שפריצים. ואכן במרכזה של הכיכר רחבת הידיים בכניסה לקניון מזרקה, עמודי מים שיוצאים באופן אקראי מהריצוף לקול מצהלות הילדים – להפתעתה של הקטנה, אני שולפת מהתיק בגד ים ומגבת ושולחת אותה למזרקה עם שאר הילדים. בשעת אחר צהריים זו, איזור המזרקה והספסלים הסמוכים מוצלים. על הספסלים יושבות האמהות והסבתות וצופות על מצהלות ילדיהם, בתענוג. בעמדת תצפית טובה כבר ממוקמים חבורת צלמים : הם התקינו מצלמות משוכללות על חצובותיהם , ומקליקים. עזבו אותכם מבודהה, מנופים אקזוטיים – חבורת ילדים תמיד יגנבו את ההצגה

מזרקה, האי לאנטאו, הונג קונג
מזרקה, האי לאנטאו, הונג קונג

גם אני מתישבת בין האמהות, שולפת מתיקי – בדיוק כמוהן – בקבוק מים, וקופסת פירות להאכיל את הגוזלה שלי. פולני זה אופי, חוצה גבולות…

וכך את שעותינו האחרונות בהונג-קונג אנחנו מבלות שם בכיכר העיר: בין האמהות , הטיפות , הפירות .

מידע שימושי:

ללאנטאו ניתן להגיע מהונג קונג בעזרת המטרו או בהפלגה. לשדה התעופה אוטובוס S1 .

במרכז citygates ישנן תאי שמירת חפצים מרווחים, קומת מרתף B2 .

אתר הרכבל נגונג-פינג באי, כולל מפות, מסלול ומחירים.

One comment

  1. פינגבק:הונג קונג תחילה - אפקים מטיילים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *