בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
מרכז מלבורן : שוטטות

מרכז מלבורן : שוטטות

"התחנה הבאה היא הרפתקה" מכריז שלט חוצות באחת מתחנות הרכבת במלבורן,ואכן בכל בוקר אנחנו יוצאות להרפתקה חדשה .  אנחנו נוסעות ברכבת מביתו של אחי אל האתר שבחרנו לנו  בד"כ מוזיאון כלשהו. לאחר שאנחנו מתעייפות ממנו אנחנו פשוט יוצאות לשוטט בקרבת מקום. לפעמים תופסות חשמלית לפינה אחרת של מרכז העיר, ויורדות במקום שנראה לנו נחמד או מעניין. מלבורן על רב תרבתיותה מציעה שפע של פינות מעניינות.

 מרכז מלבורן
שלט חוצות ברכבת

במרכזה התיירותי של מלבורן נמצאת כיכר הפדרציה Federation Square בה בכל יום יש הפנינג כזה או אחר. אם לא – אז מוסיקה מושמעת, מסך וידאו ענק מקרין מחדשות העולם, ווי-פי זמין לגלישה בכל פינה. בכיכר נמצא גם מרכז המבקרים של מלבורן .זהו סניף ענק של לשכת התיירות ובו יש שפע של מידע על מלבורן ועל מדינת ויקטוריה.  המבנים בכיבכר נראים כקיפולי נייר שלא צלחו, אבל איכשהו על רקע גורדי השחקים, וכמה מבנים גותיים הכל משתלב בצורה אסתתית., ומקנה תחושה של רב גוניות.

מרכז מלבורן
המבנים בכיכר הפדרציה

כיכר הפדרציה יחד עם תחנת פלינדרס, התחנה הותיקה ביותר והמהודרת ביותר במלבורן, מהוות את פינתו של מלבן הכלוא בין ארבעת הרחובות פלינדרס, ספרינג, לה-טרופ , וספנסר. מלבן זה – לב לבה של מלבורן – מציעה טעימה משלל התרבויות המתקיימות זו לצד זו במלבורן. שילוב של רחובות רחבי ידיים, לצד סימטאות קטנות ומעניינות : מציעות את כל המגוון האפשרי, החל מחנויות רשת , מותגים, חנויות בוטיק קטנות , בתי קפה קטנים לצד מסעדות רשת מזון מהיר . וכך גם הקהל רב גוני – אנשי עסקים מעונבים, לצד תיירים, ובעלי העסקים המקומיים.

מרכז מלבורן
מלבורן מרכז עסקים

לסימטאות השונות ישנו אופי משלהן.  סיגלנו לעצמנו הרגל להציץ לתוכן בעודנו עוברות ברחובות הראשיים . לעיתים זו סימטת פחי זבל, או חנויות מיסטיקה. במיקרים אחרים מגלים מסעדות קטנות .לסמטה ששניראית מעניינת , אנחנו פונות, ומתחילות לשוטט.

מרכז מלבורן
סימטה במלבורן

 

חלק גדול מהסימטאות הן מלבורן כולה בזעיר אנפין. האיזור הסיני מכונה צ'ינה טאון, ומסומן בשערים סיניים, ושפע פנסים סיניים. הרחובות מציעים שפע של מסעדות סיניות קטנות, חנויות למזכרות סיניות, לצד בתי מרקחת המתחים ברפואה סינית. האיזור היווני מציע שפע טברנות של מאכלים יווניים, ו"ליטל איטלי" כשמה היא – פיצה- פסטה- בתי קפה. תיירותי מאוד – שהרי החיים האמיתיים של האנשים האמיתיים – מתקיימים בפרברים.

מרכז מלבורן
צ׳ינה-טאון מלבורן

בתי מגלה סקרנות רבה ומוכנה להכנס כמעט לכל חנות להציץ בה. במהירה היא מפתחת העדפות : חנויות ספרים, דוכני כרטיסי ברכה, פצ'פקס ותכשיטים הם החביבים עליה. חנויות הבגדים והנעליים מתויגות כ"שעמום טוטלי" והיא מממהרת למשוך את ידי להסתלק משם.

מרכז מלבורן
חנות קומיקס, רחוב צ׳אפל, מלבורן

מלבן  הרחובות פלינדרס, ספרינג, לה-טרופ , וספנסרמכונה טבעת העיר – city loop – וכל הרכבות מהפרברים מקיפים אותה. בטבעת העיר נוסעת גם נוסעת חשמלית תיירותית – חשמלית טבעת העיר . הנסיעה בחשמלית בחינם, ותוך כדי נסיעה מושמעת הקלטה המספרת על המקומות שעוברים, ובכל תחנה מציינת אתרים נוספים אליהם ניתן להגיע לשם.

מרכז מלבורן  – שוק ויקטוריה

וכן אנחנו יורדות בתחנת "רח' המלכה" כדי להמשיך משם במרחק הליכה קצר לשוק ויקטוריה.

השוק מהווה מוקד משיכה לתיירים אבל שעות הפתיחה שלו ( החל משש בבוקר) והסחורה הנמכרת בו משרתת בהחלט את המלבורנאים. בשוק ניתן למצוא שפע של פירות וירקות , בשרים, גבינות , חמוצים, לצד דוכני כלי בית , בגדים , וכמובן גם מזכרות לתיירים. מחירי הפירות והירקות זול יותר , השפע והמגוון גדול יותר מהסופרמרקטים ולכן רבים הבאים לכאן לעשות את קניותיהם.

השוק החל כשוק קטן בצידה המזרחי של מלבורן דאז בשנות ה50 של המאה ה19 , ועבר למשכנו הנוכחי בשנת 1873 . כדי לשכנו היה צורך לפנות בית קברות ישן, שבו היו קבורים כעשרת אלפים מתים. הדבר עורר ויכולים רבים אבל השוק הוקם בסופו של דבר מעל בית הקברות, עד היום מתחת לסככות השוק נמצאים כ9000 קברים. עובדה המזינה כמובן סיפורי רוחות המשוטטים באיזור השוק בלילה.

כפי שהשוק מגוון בסחורותיו כך גם הוא מגוון במוכריו , ובו ניתן לראות מוכרים סינים לצד אוסטרלים, וערבים. גם לישראלים ישנה נציגות נכבדה בשוק , כפי שמספרת לי גברת ישראלית המוכרת את עבודות האומנות שלה באיזור האומנות של השוק. ובשוק , כמו בכל שוק , התחרות בין בעלי הדוכנים רבה , ורבים המכריזים על מרכולתם בצעקות רמות.

החשמלית ממשיכה ונוסעת לאיזור הדוקלנדס – איזור הנמל שזוכה לתנופת פיתוח בשנים האחרונות. שם לצד בנינים מודרניים בשלל צבעים, מראות אל הגשר המוביל לעיר מצד אחד –

מרכז מלבורן
גשר במלבורן

ואיצטדיון האתיאד לצד שני, מסעדות ובתי קפה מצאנו פסל סביבתי להשתעשע בו.

tאיצטדיון האית׳יאד

בצד השכונה קיים מרכז קניות גדול הנקרא harbor town , המסתיים בלונה פארק ובו הeye – גם במלבורן דבקה קדחת גלגלי הענק שאמורים להציע תצפית על איזורי העיר. מרכז הקניות מציע לצד בתי קפה , שפע אאוטלטים, ובו אנחנו אנחנו מאפשרות לבתי הגדולה שנשארה בישראל חווית קניות וירטואלית – אני מעלה לווטסאפ המשפחתי תמונות של הזדמנויות קניה , ובתי מאשרת ובוחרת .

דוקלנדס

אם יורדים בתחנת "פרלמנט" אפשר לשוטט קצת בין המבנים הממלכתיים של המלבורן : שתי הקתדרלות – הקתולית והפרוטטסטנית, בית האוצר, והפרלמנט של ויקטריה – בו ניתן להכנס גם לסיור ( מומלץ!) הלוקח את המבקים אל שני בתי הנבחרים – בבואה של הפרלמנט בלונדון. בניגוד לפרלמנט בלונדון בו יש את בית הלורדים ובית העם , באוסטרליה , צעירה מכדי לפתח שושלות אצולה, ניתן להבחר לשני הבתים. האולמות מפוארים ומרשימים – בית הפרלמנט נבנה בתקופת הבהלה לזהב, ולכן עיטרים רבים מצופים עלי זהב 24 קאראט.

מבני מרכז העיר
 שכונות מחוץ מרכז מלבורן

מלבד שכונת סט קילדה עליה ספרתי ברשומה הפותחת, ישנן עוד שכונות שראוי לטייל בהן. בוקר חורפי נעים אחד אנחנו מבלות לאורך רחוב צ'אפל ( תחנת וינדזור) : שפע חנויות וינטאג' , חנויות יד שניה שהכנסותיהן קודש לצדקה – רובן מעוצבות להפליא, בתי קפה, מסעדות אסיאתיות, חנויות תכשיטים, אופניים, "הכל בדולר" וענתיקות . מיקס החנויות מרתק, וכך גם מגוון הטיפוסים המסתובבים ברחוב : החל מפאנקיסטים מזדקנים, בני נוער בתלבושת בית ספר ( בית ספר פרטי נחשב נמא באיזור), אמהות עם עגלות , ושלל מקועקים ומפורסנגים (מלשון פירסינג) – למי שחשקה נפשו, יש לא מעט הזדמנויות במקום.

 

שכונת סאות' יארה  אף היא שכונה חביבה לשוטט בה – הרחוב הראשי מתפזר על חנויות בגדים מעוצבות , חפצי עיצוב, וחנויות לכלי תה.לא רחוק מהרחוב הראשי נמצא שוק פראהאן – שוק ויקטוריה בזעיר אנפין – אבל מציע שפע הזדמנויות לארוחת צהריים, וגם בו מגוון הפירות והירקות מרשים.

מרכז מלבורן
תחבורה ציבורית
מידע שימושי

עוד מידע על הסימטאות  במלבורן אפשר למצוא כאן , כאן וכאן.

כרטיס MyKi משמש לכל סוגי התחבורה בעיר . יש להעביר אותו בכניסה וביציאה מכל כלי תחבורה, ונסיעה אחת יכולה להמשך עד שעתיים. המחיר מחושב מתחנת היציאה, לתחנת היעד.  את הכרטיס ניתן לטעון בכל תחנה בעזרת מטבעות או כרטיס אשראי. כל אדם צריך כרטיס, לילידם ופנסיונרים כרטיס בחצי מחיר. עלות ראשונית לכרטיס שלושה דולר.

תהנו, ו … Mind the Gap

מרכז מלבורן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *