בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
איסלנד, אהובתי – טיול משפחתי לאיסלנד

איסלנד, אהובתי – טיול משפחתי לאיסלנד

פעם, כשכל מה שידעתי על איסלנד היה שקר שם ושממנה באה ביורק הזמרת, דיברנו על אפשרות של טיול משפחתי לאיסלנד. חמי סיפר לנו על קרוב משפחה רחוק שאוהב מאוד את איסלנד וחוזר אליה שוב ושוב כל כמה שנים. איזה איש מוזר, חשבתי לעצמי…

טיול משפחתי לאיסלנד
פרלן, רייקיויק – 2009

אמצע אוגוסט. מעט אחר חצות .  פס בורדו – סגול מעטר את השמיים החשוכים: ספק זריחה , ספק שקיעה. שדה התעופה ע"ש לייף אריקסון בקפלויק איסלנד הומה כמרקחה. טיסות נוחתות בזו אחר זו ושופכות את מטענן האנושי אל הפרוזדור היחיד שמוביל לשערי העליה למטוס, ואת מטען המזוודות  אל המסלולים, שמובילים מזוודות מכמה טיסות בו זמנית. מנגד מרבית מושבי ההמתנה והכסאות באיזור המאכליות תפוסים על ידי ממתינים לטיסות יוצאות. איסלנד , המונה כ320 אלף תושבים בימות החורף , מכפילה ומשלשת את המסה האנושית הנמצאת בה במשך שלושת חודשי הקיץ.  למרות ההמולה נראה שהכל מתקתק, אין ביקורת דרכונים , המזודדות מגיעות כולן ומיד.  אנחנו מוותרים על עגלה , ומגלגלים אותן ועצמנו אל אויר איסלנד הקריר, אל תור המוניות. תוך פחות משעה מזמן הנחיתה אנחנו במיטות הצימר בקפלויק, ישנים. איסלנד מחכה לנו, לגלות אותה בשנית (ובשלישית )

לשינה מתוקה מלאת צפיות זו קדמו קיץ מורט עצבים, תחת מטר טילים, שנה של עבודה מאוד לחוצה ושעות רבות של מחוץ לבית המטילות את נטל הילדים על אריק. אנחנו בהחלט זקוקים לחופשה מרגיעה, ומגבשת משפחתית.

איסלנד מצטיירת בעיני רבים כמקום פראי ונידח,  עם כבישים פתלתלים ובלתי עבירים, שיקחו אותך אל קרחונים ואל מעינות מים מבעבעים, אליהם יש למהר , להספיק ולהגיע בפרק הזמן הקצר  שהוקצב לחופשה. גם אנחנו דהרנו מסביב לאי ב18 יום בביקור הקודם שלנו, והפעם החלטנו לקחת את הזמן, לטייל בנחת, לא  למהר, לתת ליופיה של איסלנד לעטוף אותנו, לשרות עלינו.

לפני חמש שנים תוך כדי בארץ היפהפיה הזאת, חשבתי שזה בודאי מפחיד לגור כך מתחת להרי הגעש. הם בקונטקסט של רוחות המלחמה שלא ממש עזבו את איזורינו גם אם הכריזו על הפסקת אש, אופצית הר הגעש לפתע נראית אטרקטיבית ושלווה הרבה יותר. האיסלנדים כך נראה מחבבים את הרי הגעש שלהם , ולראיה כל מטוסי איסלנדאייר מכונים בשמות הרי געש. בהלוך טסנו עם מאגני , שהוא אחד משני הלועות שנפערו בהתפרצות אייפיטליוקוטל ב2010 .

מאגני , על שם אחד משני לועות הר הגעש אייפיטליוקוטל

הביקור הראשון שלנו באיסלנד נערך ב2009 , סמוך למשבר הפיננסי שפקד את אירופה וארצות הברית , והביא את ערך הקרונה האיסלנדית  לרמה כזאת שהפכה את האי לנגיש מבחינה כלכלית.  הרגשנו שאנחנו נוסעים אל הלא נודע  . עבודת הכנה מדוקדקת  נעשתה במשך חודשים  :חרישת האינטרנט (כמעט לא היה אז חומר בעברית , הכל באנגלית ), קריאה על ההיסטוריה  ( ויקנגים ! ), בחירת אתרים לטיול , הזמנת לינה ואיתור מקומות להצטיידות במזון  (קצת מלחיץ לגור במקום הנמצא 50 ק"מ מהסופר הקרוב – לא ? ). ב18 היום בהם הקפנו את האי – גילינו ארץ מדהימה ביופיה וידידותית לילדים, אנשים נחמדים  ( כשמצליחים לפגוש אותם ..), נופים , ותופעות טבע שהשאירו אותנו פעורי פה. הטיול הזה הותיר בנו ובילדים את הרושם הרב ביותר. בקיצור התאהבנו  והיה ברור לנו שנחזור …

היום , חמש שנים אחרי, איסלנד יושבת בנוח על מפת הטיולים הישראלית, עמוק בתוך הקונצנזוס, וניתן למצוא ברחבי הרשת שפע של חומר וטיפים על המדינה. אנחנו בביקור השני והשלישי שלנו מרגישים פה כבר קצת בבית. שמחים על ההזדמנות לבקר במקומות בשנית , במיוחד אם בסיבוב הקודם היינו שם ביום גשם.

הרשומות על הטיול שלנו נכתבות , כחזרנו לסיר הלחץ של מדינתנו . הטילים אומנם פסקו, אבל  החום עדיין כאן, ובמשבי הרוח הקלה המרמזת על הסתו שיביא , נעים להזכר בשבועיים וקצת באיסלנד הקרירה.

מצטרפים ?

טיול משפחתי לאיסלנד
פרלן, רייקיויק -2014

מסלול הטיול

יום 1 – יום טיול בעיירות קפלויק וגארדור, בחצי האי רייקיאנס הסמוך לשדה התעופה

יום 2 – יום סידורים ברייקיויק והכנות לטרק

יום 3 – יום נסיעה לנקודת תחילת הטרק :אלפטאוטן

יום 4 – טרק משפחתי יום ראשון –מאלפטאוטן אל הרפטינוסקר

יום 5 – טרק משפחתי יום שני – מהרפטינוסקר אל לאנדמנלאוגר

יום 6 – סיום טרק ומנוחה במעינות חמים

יום 7 – יום ברייקויק – מוזיאון פתוח, קניות וקונצרט

יום 8 – נסיעה ושיט אל איי וסטמן

יום 9 – יממה באיי וסטמן

יום 10 – טיולי הליכה סביב לויק

יום 11 – בדרך לויק – מסלול הליכה ורכיבה על סוסים איסלנדים

יום 12 – מפלים ולגונות לאורך כביש 1

יום 13 – מעגל הזהב

יום 14 – רייקיאנס

טיול משפחתי לאיסלנד – הפרטים הטכניים 

הטיול באיסלנד הוא טיול יקר במיוחד למשפחה. איסלנד היא מדינת רווחה סקנדינבית וככזאת המיסים והמחירים בה גבוהים.אבל בתכנון נכון וטיול בשיטת עשה זאת בעצמך אפשר לערוך טיול משפחתי בלי להתרושש. כל פעילות הכרוכה במתן שירות על ידי המקומיים יעלה כסף . אם תוכלו לעשות זאת בעצמכם – תחסכו כסף רב. לשמחתינו האטרקתיה המרכזית של איסלנד – הטבע הוא בחינם ופתוח 24 שעות ביממה. במהשך הפוסט ריכזתי רעיונות וטיפים איך אפשר לחסוך בטיול האיסלנד

לינה בעת טיול משפחתי לאיסלנד

את מרבית הלילות לנו באכסניות של רשת international hostelling. האכסניות ממוקמות בכל האי באיזורים קרובים לנקודות עניין. במרבית האכסניות אפשר לישון בחדרים פרטיים עם שירותים ומקלחת פרטית. היתרון הגדול של האכסניות הוא בכך שיש מטבח מאובזר לבישול עצמי. כך יכולנו לרכוש מוצרים בסופר ולבשל בעצמינו את ארוחותינו.

מסעדות, בתי קפה ואוכל

המסעדות באיסלנד יקרות, אבל המזון בסופרמרקטים סביר במיוחד ברשתות הזולות דוגמת בונוס (Bonus ) . בסופר ניתן לרכוש מצרים טריים כולל פירות וירקות . דגים, בשר כבש ומוצרי חלב הם במחירים אטרקטיביים במיוחד. האלכוהול יקר מאוד!

תחבורה

עלות השכרת רכב היא רכיב משמעותי בעלות טיול באיסלנד, במיוחד כשמדובר במשפחה בת 6 נפשות. רשת האכסניות מציעה חבילה אטרקטיבית של לינה ורכב. החבילה משתלמת רק אם ישנים בכל הלילות באכסניות. רכב 4X4 מיקר מאוד את העלויות. אנחנו הסתפקנו ברכב רגיל.

לטרק נסענו בתחבורה ציבורית וזאת על מנת לא להעמדי רכב יקר במשך מספר ימים. אפשרות התחבורה הציבורית טובה גם לגילחות לפנים היבשת. שימו לב שבקווים התיירותיים יש הנחה במחיר הנסיעה לבני נוער, וילדים נוסעים בחינם.

טיסה לאיסלנד

כשטסנו לא היו טיסות ישירות לאיסלנד. טסנו בטיסה משולבת של איירפרנס ואיסלנדאייר, עם נחיתת ביניים בפאריז. הכרטיסים נקנו חצי שנה מראש. העובדה שחזרנו יום אחרי תחילת שנת הלימודים הוזילה את העלויות .

חשמל ותקשורת

השקע האיסלנדי החשמלי הוא 2 פינים ( ולא שלושה כמו בארצנו) מומלץ להביא מתאם מהארץ כי באיסלנד קשה למצוא .

2 Comments

  1. איזה כייף שנסעתם פעם שנייה ושלישית וגם בהרכב משפחתי לארץ המדהימה הזו. אין ספק שזה מאפשר להעמיק וליהנות יותר. פוסט מעולה, בהחלט איעזר בו למקצה שיפורים. אנחנו אגב היינו חודשיים קודם. הטילים החלו בעודנו שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *