בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
טיול לפולין: אני כאן בגלל בתי

טיול לפולין: אני כאן בגלל בתי

לפעמים החיים מזמנים אותנו למקומות שלא תכננו בכלל להגיע – למשל פולין. טיול לפולין מעולם לא עלה על דעתי. יצאתי לפולין עם מטען חורג של דעות קדומות. התרגלתי לבדיחות על הפולניה החמוצה, שמחזיקה את שערה ברולים, שומרת ניילונים על הספות ומנהלת את משפחתה במניפולציות רגשיות. הבדיחות על אוכל פולני אפרפר הכולל רגל קרושה וגפילטע פיש לא עוררו תאבון. העובדה שעל אדמת פולין רוכזו מירב מחנות ההשמדה, ומרבית יהדות פולין הושמדה תרמו לרתיעה שלי מלבקר במדינה זו. כמו כן ביקור בהונגריה כשהייתי נערה בתקופה שבה היתה עדין קומוניסטית הותיר בי זכרונות של עיר עצובה עם אנשים אפורים, עגמומיים וחשדניים. זכרונות אלה גרמו לי לדמיין את פולין כמדינה אפרורית סדוקה ומתפוררת.

טיול לפולין
וורשה -חומת העיר העתיקה והעיר החדשה

ביתי, שיצאה למסע פולין עם חבריה לשכבת יב בבית סיפרה, אלצה אותי להתגבר על רתיעתי ועל דעותי הקדומות ולנסוע. נסיעתה של בתי לפולין  היתה תחת חילוקי דעות בהנהלת המשפחה – הורה אחד בעד, הורה אחר נגד- כל אחד וסיבותיו. נסיונות חוזרים ונשנים מצד האגף המתנגד לשכנע את הנערה לותר על הנסיעה נכשלו. הנערה ממש התחננה לנסוע. על מנת לשמור על שלום בית הוחלט שאחד ההורים יחבור לנערה לקראת סוף המסע. יחד ישארו לעוד מספר ימים כדי לנסות ולמצוא בפולין צדדים ופנים שלא רואים במסגרת מסע פולין, שרובו ככולו מוקדש לשואה, לתרבות היהודית שאבדה, ולמכונת ההשמדה הרצחנית שעלה על אדמת פולין. הנערה כתבה על חוויותיה במסע פולין.

בילינו ביחד 6 ימים מרתקים בפולין. לנערה זמן לעבד את המסע ולחפש תשובות לשאלות, שהתעוררו בה תוך כדי המסע ולא נענו במהלכו. אני זכיתי להזדמנות להתבונן בעיר ובמדינה שנמצאת בתהליך היסטורי מרתק. כמו כן להתבונן קצת לתוך עצמי, לבחון את תפישת העולם שלי, ולהרהר קצת באילו ערכים אני רוצה להוריש לילדי.  זכיתי גם בלא מעט נחת וקורת רוח מהנערה הזאת שאוטוטו תהפוך להיות באופן רישמי בוגרת וברשות עצמה.(סליחה , אבל אי אפשר בלי קצת גאוה פולנית) שתינו זכינו לזמן איכות אמא ובת, מזג אויר נפלא, אוכל טוב, ושופינג . די מהר הבנתי , שכדאי להפרד ממטען הדעות הקדומות , ולבחון את המדינה בעיניים פקוחות לרווחה.

טיול לפולין
שלכת בפולין : דיסוננס בין היופי לזוועה

רשומה זו מהוה מסגרת לסיפור שלנו על טיול בפולין: מסלול הטיול, לינה והגעה. הרשומות הבאות יתמקדו בתיאור האתרים השונים בהן ביקרנו, מחשבות והמלצות.

טיול לפולין -הפרטים הטכניים

כסף  : זלוטי .  1זלוטי = 1.1 ש"ח

עלויות השהות בפולין הן זולות מאוד, והעובדה שהשקל קרוב לזלוטי נוח מאוד לחישוב.

טיול לפולין – טיסות ורכבת

טסנו בחברת wizzair בגלל הגמישות של שילוב יעדים :קטוביץ וורשה.

  • טיסה הלוך לקאטוביץ: טיסה  + טרולי למטוס + הסעה משדה התעופה למרכז העיר : עלות 495 זלוטי(לחברי מועדון )
  • טיסה חזור מוורשה : 2 כרטיסים  + טרולי למטוס + 2 מזודות + הסעה מהמלון לשדה התעופה : עלות  595 זלוטי.

רכבת מקאטוביץ לורשה  :שני כרטיסים , מחלקה שניה, מקומות לרכבת  – 148 זלוטי. הכרטיסים נרכשו באינטרנט מראש , באתר של Polrailהרכבת לא היתה מלאה , וניתן היה כמובן לרכוש כרטיסים  ביום הנסיעה, ללא מקומת שמורים ,וכך לחסוך 40 זלוטי . זמן הנסיעה שעתיים וחמישים דקות .

טיול לפולין
נוף מהרכבת מקאטוביץ לורשה

טיול לפולין – לינה

מלון בקאטוביץ 

יורורזידנס – שני לילות ( חדר לזוג וארוחת בוקר) בעלות 430 זלוטי. המלון היה מצויין. ממוקם קרוב לתחנת הרכבת.המלון נקי מאוד, מעוצב נעים, צוות אדיב וארוחת בוקר מצויינת . מומלץ להזמין ישירות באתר המלון.

מלון בשלכת
שלכת מחלון המלון בקאטוביץ

מלון בורשה 

מלון הרנדה -ארבעה לילות , חדר לזוג , ללא ארוחת בוקר  – עלו 775 זלוטי.

עדכון – המלון נסגר. המיקום של מלון מעולה וכדאי לחפש לינה בקרבתו. המיקום – סמוך לכיכר עם פסל קופרניקוס.

החדר מבריק מנקיון, השטיח נקי למשעי וחדר אמבטיה נקי ומשופץ. החדר היה קטן מאוד ועיצובו מיושן ולא לטעמה של הנערה אבל מיקום המלון מצויין. במרחק 10 דקות מהעיר העתיקה, כעשרים דקות הליכה מתחנת הרכבת, וקניון "זלוטי טרסה "  .

מבט אל קופרניקוס , זה שעצר את הארץ והניע את השמש

טיול בפולין – תכנית והמלצות

סיורי חינם בורשה

תגלית הטיול שלנו הם סיורי החינם, המתקיימים בוuרשה ובמספר ערים נוספות בפולין. הסיורים ניתנים על ידי ארגון פרטי, שאינו ממומן על ידי הממשלה ומתקיים מתרומות.  השתתפנו בחמישה סיורים. בכל הסיורים המדריכים היו מצוינים: דוברי אנגלית רהוטה, בעלי ידע רב, ורצון לענות על שאלות. בחלק מהסיורים הגענו למקומות ושמענו על דברים שאלמלא הסיור לא היינו רואים ושומעים.

זוהי בהחלט המלצה מאוד חמה על  free walking tour foundation

המדריך בסיור היהודי, חפשו את השלט free walking tour

תכנית הטיול שלנו:

יום 1 : טיסת לילה לקאטוביץ

יום 2: נסיעה לאושונצ'ים וביקור בבירקנאו

יום 3: נסיעה ברכבת מקאטוביץ לוורשה

ימים 4-6 : ביקור בוורשה

יום 7 :טיסת  צהרים מורשה לישראל

פראגה
גן ילדים בטיול יומי

טיול לפולין – מידע נוסף

הטיול הזה היה הראשון מבין טיולים רבים לפולין שבאו בעקבותיו.

שלוש שנים מאוחר יותר חזרתי לביקור חוזר בוורשה והפעם לקחתי את הגיק. הטיול היה שונה אך מצלח לא פחות.

למידע על טיולים נוספים בקרו בדף פולין שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *