בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
פולין: חופשת חורף משפחתית

פולין: חופשת חורף משפחתית

הגיק חגג בר מצוה. כשנשאל מהי החופשה האידיאלית בשבילו, הוא הגדיר את הדרישות הבאות :

  1. מקום מערבי ( אמא, למה את לוקחת אותנו רק לחורים ? אי אפשר לנסוע ללונדון ? )
  2. לינה במלונות טובים עם ארוחת בוקר ( ולא באכסניות או אוהלים )
  3. אוכל טעים במסעדות (ולא בישול עצמי)
  4. חופשה עירונית בעיקרה ( "אני שונא טבע!" הכריז הילד באחד הטיולים הקודמים, בעודו מטייל בטרק הכי יפה באיסלנד)
  5. סדר היום : קמים בנחת, אוכלים ארוחת בוקר, עושים איזה פעילות, חוזרים לנוח , אפשר פעילות נוספת אחר הצהריים, ארוחת ערב במסעדה.

כחצי שנה מוקדם יותר, הצטרפתי לנערה שנסעה למסע פולין, והופתעתי מפולין לטובה. האנשים אדיבים, המורשת היהודית מרתקת ובכל מקום, בתי הקפה והמסעדות מצוינים והכל עדין בזול. פולין בהחלט יכולה לענות על דרישותיו של הנער ולא לרושש משפחה בת שש נפשות.

פולין ? התפלאו חבריו של הגיק לשמוע על היעד הנבחר לטיול בר המצוה שלו. זה "מסע פולין" מוקדם ?  שאלו.  סקי בפולין ? הרימו חברי גבה. אומנם פולין היא מדינה שטוחה אבל שרשרת הרי הטטרה מתרוממת בדרומה ומשמשת כגבול טבעי עם סלובקיה. יש סקי בפולין!

חופשת חורף משפחתית בפולין - המוזיקנט, הקטנה, הנערה והגיק
חופשת חורף משפחתית בפולין – המוזיקנט, הקטנה, הנערה והגיק

פולין מעוררת אצלנו הישראלים אסוציאציות טעונות רגשית ושליליות ברובם. רצח העם היהודי שהתרחש על שטחה, האנטישמיות המושרשת שעליה ידעו לספר ניצולי השואה, ואחר כך כמעט ארבעים שנים של קומוניזם מחקו את פולין כאפשרות לחופשה משפחתית, כזאת שרק נהנים בה. ישנם רבים שכף רגלם לא תדרוך בפולין. עם סוף מהקומוניזם ממשלת פולין עושה רבות כדי לקדם את היחסים עם מדינת ישראל. די להזכיר את מפעלי ההנצחה הרבים לזכר קהילות היהודים, הכנסת לימודים על היהדות, על השואה וביקור באוושויץ כחלק מתוכנית החובה בכל בתי הספר. בביקור הקודם שעליו ניתן לקרוא כאן התרשמתי שפולין מחפשת את הגדרתה וזהותה מחדש. בינתיים מסבירה פניה לתיירים.

חופשה משפחתית בפולין - גשר על הויסלה, קרקוב
חופשת חורף משפחתית בפולין – גשר על הויסלה, קרקוב

תוכנית החופשה :

שבוע החופשה שלנו נחלק לשניים . בחלק הראשון של החופשה עשינו סקי, ובחלק השני טיילנו בקראקוב.  בוקר אחד גם הקדשנו לקניות.

יום 1 : טיסת ערב לקאטוביץ ונסיעה למלון בקאטוביץ' ללינת לילה

יום 2  : מסע קניות בקניון גלריה קאטוביץ, ארוחת צהריים במסעדה , ונסיעה באוטובוס של כ3.5 שעות לזאקופנה, הגעה למלון, התמקמות וארוחת ערב

ימים  3-5 : שיעורי סקי בבקרים, טיולים וזמן חופשי אחרי הצהריים

מידע על שעורי סקי, לבוש, מדרונות המלצות ותובנות מהנסיון שלנו תוכלו לקרוא בפוסט "סקי בזקופנה"

זקופנה היא לא רק סקי ואפשר לעשות טיולים נהדרים בשלג. על שני טיולים שלנו תוכלו לקרוא בפוסט "מסלול רגלי בשלג ותצפית"

יום 6 -7 : נסיעה באוטובוס לקרקוב , סיורים בעיר

מאוד שמחנו לשלב בחופשה שלנו יעד עירוני. היומיים שהקדשנו לקרקוב היו רחוק ממספקים אבל השאירו טעם של עוד. סיכום של הביקור שלנן בקרקוב תוכלו למצוא כאן.

יום 8 – חזרה  לישראל בטיסת אחר צהריים מקאטוביץ'

היתה חופשה משפחתית נהדרת.

הפרטים הטכניים :

טיסת וויזאייר , מתל אביב לקאטוביץ וחזרה. הטיסה נוחתת בקאטוביץ לקראת חצות, ויוצאת מקאטוביץ אחרי הצהריים.

כרטיסים נקנו בדצמבר, לשבוע של פורים: שישה אנשים, שלוש מזודות הלוך, ארבע מזוודות חזור, וטרומבון אחד בעלות כוללת של כ4000 ש"ח. כאן המקום לציין שלכל חברת תעופה יש את המדיניות שלה לגבי העברת כלי נגינה, והיא נוסעת מגודלם של תאי האיכסון. בוויזאייר כלי נגינה עם קייס באורך עד 100ס"מ מורשים להעלות למטוס כתיק עליה גדול.

העברות לשדה התעופה וממנה: עם חברת ההסעות של וויזאייר.

נסיעה לקאטוביץ לוקחת כ40 דקות.

נסיעה מקראקוב לשדה התעופה בקאטוביץ עורכת כשעה וחצי. עלות 64 יורו לכל המשפחה.

שימו לב בעת רכישת כרטיס הטיסה לא ניתן להזמין העברה והחזרה ממקומות שונים. בוחרים יעד אחד עם הזמנת הכרטיסים, ואת השני מזמינים ישירות דרך אתר ההסעות.

ההסעות מתוזמנות עם זמני ההמראה של המטוס, כך שיגיעו כשעתיים לפני ההמראה.

חופשה משפחתית בפולין - ארוחת בוקר כיד המלך בקאטוביץ
חופשה משפחתית בפולין – ארוחת בוקר כיד המלך בקאטוביץ

נסיעה לזקופנה מקאטוביץ וחזרה לקראקוב

עם חברת האוטובוסים polskibus . לחברה מספר קוים הנוסעים בתוך פולין וממשיכים אל מחוצה לה.

אוטבוסי קומתיים חדישים ונוחים, ממזוגים ועם שירותים, והכי חשוב וייפיי עובד באמינות לאורך כל הדרך. האוטובוס היוצא מקטוביץ עובר גם בקראקוב. מתחנת האוטובוס בקרקוב יש עוד חברות. אנחנו בחרנו באפשרות להזמין כרטיסים מראש.

העלויות:20 זלוטי לאדם קאטוביץ – זקופנה, 15 זלוטי לאדם זקופאנה- קראקוב.

חופשב משפחתית בפולין - ניצול טוב של זמן נסיעה באוטובוס
חופשת חורף משפחתית בפולין – ניצול טוב של זמן נסיעה באוטובוס

סקי: את שכירת הציוד ואת שיעורי הסקי עשינו עם חברת GoSki.  מדריכים מצויינים, ציוד מתוחזק היטב ושירות מהיר אדיב ויעיל. עלות שיעור של שעתיים עם שני מדריכים למשפחתנו – 600 זלוטי.

ski in snow
חופשת חורף שפחתית ובפולין – שיעור סקי בין פתיתי שלג

סיורים מודרכים 

במסגרת השהות שלנו בקרקוב הצטרפנו לשלושה סיורים מודרכים ברחבי העיר. הרעיון הוא פשוט בגאוניותו: הסיור הוא בחינם, נערך על ידי מדריך תיירים מקצועי ובסופו תוכל להשאיר תרומה כרצונך. יש בעיר מספרחברות המציעות סיורים חינמיים. בחרנו לטייל עם freewalkingtours כיוון שטיילנו איתם בורשה והם היו מצויינים . גם בקרקוב הם היו מצויינים.

שימו לב : החל ממאי גם בזקופנה יערכו סיורים מודרכים של החברה.

לינה:

קאטוביץ : מלון ירורזידנס  מלון קטן ונעים עם שירות אדיב וארוחת בוקר מצויינת, הממוקם במרחק חמש דקות מתחנת הרכבות והאוטובוסים. את החדר הזמנתי ישירות מול אתר המלון, ניתן לבטל את ההזמנה עד 24 שעות מראש, המחיר היה זול יותר מאשר בבוקינג. עלות ללילה :550 זלוטי.

זקופנהמלון דירות  בלמונטה.דירות גדולות ומרווחות, כוללות מטבחון מאובזר היטב : מקרוגל, כלי בישול, מקרוגל. בדירה יש סלון רחב ידיים, עם טלויזיה, ספות ומרפסת.ארוחת בוקר טובה הכוללת ירקות ופירות, גבינות, דגים, נקניקים, ביצים, לחמים .מיקומו של המלון מצויין. מספר דקות הליכה מהמדרחוב  עם המסעדות, סמוך לתחנת אוטובוס, וישנו אתר סקי במרחק הליכה.

אנחנו מזמינים שני דירות . דירה לארבעה – לילדים. ודירה לזוג – לאיש ולי. הדירות נמצאות האחת ליד השניה, קרוב מספיק בשביל לפקח על הילדים, ומצד שני מאפשר לנו פרטיות מלאה. הילדים מתחלקים בין שני חדרים : הבנים בחדר אחד, הבנות בשני. לאחר שאני מודה שניקוי הדירה או כל מתן אחר של שירות נעשה רק לפי בקשה מפורשת, אני מותרת לחלוטין על פיקוח על סדר בדירת הילדים. ירצו יסדרו, לא ירצו – לא יסדרו. אני כבר מזמן טוענת שאצל בני נוער, מראה החדרים הם בבואה של מה שמתרחש אצלם בראש. באלאגן.עלות :2823 זלוטי לשתי דירות,לארבע לילות

חופשה משפחתית בפולין - מלון דירות הזקופנה
חופשה משפחתית בפולין – מלון דירות הזקופנה

קראקובדירות fresh. דירה לשישה במרכז העיר, כ10 דקות הליכה מתחנת הרכבת ומהעיר העתיקה. דירה מרווחת, נקיה. מטבח מאובזר היטב. חדר נפרד עם מקלחת להורים. הבנות ישנו בגלריה, הבנים על הספה הנפתחת בסלון.  איש הצוות שפגש אותנו היה נחמד , ושמח להמליץ לנו על מסעדות נחמדות באזור. המלצות התגלו מוצלחות במיוחד. עלות :800 זלוטי לשלושה לילות.

חופשת חורף משפחתית בפולין - הדירה שלנו בקראקוב
חופשת חורף משפחתית בפולין – הדירה שלנו בקראקוב

6 Comments

    1. תודה עמירם. החורף הקלוש שהיה באירופה הפך את החופשה הזאת לקרה בדיוק במידה המתאימה ללבנטינים שכמונו. המעלות היו קרוב ל10. אז כשרצינו שלג -היה . וכשרצינו "להרגיש בבית" גם זה היה

  1. אירמה חרמון

    בבקשה האתר סקי זה לימוד sketbord..מתאים לבנות בנות 5 ו7?איך מסתדרות עם הדרכה אם לא מבנות פולנית או אנגלית?מכירה אתר מתאים להם? יש שני פארקים עם חבלים בזקופנה..מכירים? מה הבדל בינהם?.תודה רבהirmahermon@ gmail.com

    1. yanina.zaslavsky

      חברת הסקי מלמדת גם סנובוארד וגם סקי. השיטה ללימוד ילדים קטנים היא בהדגמה. כיוון שהחלק החשוב בסקי זה להחזיק את הרגליים במשולש , הם מרכיבים תופסנים שמחזיקים את קצוות המגלשיים בצורה הנכונה , ופשוט גולשים עם הילדים שוב ושוב. בגיל הזה הילדים לומדים בחיקוי, ולא מהסברים- ולכן השפה אינה חשובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *