בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
רגע קסום בקמצ'טקה

רגע קסום בקמצ'טקה

קמצ'טקה, חצי אי במזרחה של רוסיה, מזמנת למבקרים בה טבע בתולי: נופי יערות ירוקים, מרבדי פרחים צבעוניים, הרי געש ציוריים, ציפורים ובעלי חיים בטבע.  הטיול בקמצ'טקה מבטיח חוויות והרפתקאות כמעט בכל רגע נתון.  אם הייתי צריכה לבחור מכל מה שראיתי ועשיתי רגע קסום אחד, הייתי בוחרת את שעת הזריחה ביומינו הראשון על שפת אגם קוריל. בואו לחוות אותו איתי.

רגע קסום בקמצ'טקה : זריחה באגם קוריל
רגע קסום בקמצ'טקה : זריחה באגם קוריל

אני מתעוררת ביקיצה טבעית. פס בהיר בחלון מעיד שהזריחה מתחילה. ערב קודם הגענו למקום קסום על שפת אגם קוריל הנמצא בדרומה של קמצ'טקה. את הלילה בילינו בבקתת עץ על שפת האגם. בחדר ישנות איתי עוד ארבע בנות. אני מאזינה לנשימותיהם השלוות. בחדר חמים ונעים, בחוץ קר – לצאת או לא לצאת?

גיחה זריזה לשירותים משכנעת אותי. דמדומי הנוף ברגעי הזריחה הראשונים עוטפי מסתורין וקסם. שרעפי השינה האחרונים מסתלקים עם משב הרוח הקל הראשון. אני חוזרת לחדר להתעטף ולאסוף את מצלמתי. ט' חברתי כבר ערה ומתארגנת. אנחנו חומקות בשקט מהחדר, ועושות את דרכינו במורד מדרגות העץ, וממשיכות לכיוון גבעת התצפית.  למרות האור הקלוש אני מבחינה בהם : ענן סמיך של יתושים. כבר ? בשעה כל כך מוקדמת של הבוקר ? למרות הקור ? שמם של היתושים בקמצ'טקה יצא לשמצה.הם חסרי רחמים, עקיצתם חודרת מבעד לבגדים.  על מנת להתגונן מהם רכשנו תרסיסי הגנה מרוכז ורשתות. אני צולחת במהירות את הענן ומגלה לשמחתי שעמדת התצפית נקיה מיתושים.

התצפית מאפשרת נופים ב360 מעלות. הרוב לוט בחשכה. קרני השמש עולים לאט לאט מאחורי הר הגעש . כתם כתום ורוד מעיד על מקומם.  עדיין ניתן לראות את הירח סהר דקיק בשמיים.בהמשך כשהשמש תעלה עוד , קרניה יצבעו את העננים בכתום בוהק. יופיו של הטבע עולה על כל דמיון.

רגע קסום בקמצ'טקה : כתם הזריחה
רגע קסום בקמצ'טקה : כתם הזריחה

בשביל המוביל לתצפית עולה דמות נוספת. היא נעצרת בחצי הדרך מנופפת וקוראת לנו. "פסס.. פסס.." זהו הדוקטור נ', הרפתקן בנפשו. אני מסרבת לעזוב את הנוף המרהיב, מנסה להתעלם ולהמשיך לצלם. ט' מסתקרנת יורדת לראות, וחוזרת מיד. "בואי מהר ", היא לוחשת " זאת מאשה!"

מרוב התרגשות המצלמה כמעט נופלת מידי. מאשה היא הדובה שצפינו בה אתמול שעות ארוכות, היא מטופלת בשני גוריה בני השנה סמסון וסוניה. אני יורדת בשקט במורד המדרגות ואכן הם שם . גוש פרווה בתוך השיחים, סמוך לשביל.

רגע קסום בקמציטקה : דובים וזריחה
רגע קסום בקמציטקה : דובים וזריחה

איך לא ראיתי אותם ?

החושך, ענן היתושים המאיים, צילום הזריחה שעמד לנגד עיני…כעת נהמות קלות עולות מגוש הפרווה. אנחנו מתקרבים בשקט בשקט.

רגע קסום בקמצ'טקה : ציפורניים, פרווה, כפות ידיים ורגליים
רגע קסום בקמצ'טקה : ציפורניים, פרווה, כפות ידיים ורגליים

מאשה מניקה את גוריה. המראה כל כך אנושי ואינטימי, שאני מתרחקת כמעה, על מנת שלא להפריע . אני מהססת ארוכות לפני שאני מצלמת. מאשה מבחינה בנו, ומתעלמת. אותם יצורים הולכי על שניים שהתקבצו מסביבה, נראה שאינם מטרידים אותה. גוריה לעומת זאת יונקים ברעבתנות. דוחפים זה את זה, משפרים מיקום. מחליפים פטמות.

רגע קסום בקמצ'טקה : מאשה וגוריה היונקים
רגע קסום בקמצ'טקה : מאשה וגוריה היונקים

דקות ארוכות אנחנו מתבוננים, שקועים לחלוטין במחזה. שכחנו מהקור ומעננת היתושים.  זהו הטבע בשיא הדרו . מאשה מחליפה מיקום, מתפרשת, הגורים מטפסים עליה בשנית. הגרגורים והנהמות ממשיכים.

הנקת בוקר! אני חושבת לעצמי. אינסוף פעמים הנקתי את ילדי כשהיו תינוקות בשעה הזאת, והייתי אסירת תודה אם היו חוזרים לישון בתומה, ומאפשרים גם לי עוד כמה דקות שינה. נראה שגם מאשה חושבת כך. גוריה מפסיקים לינוק ומתכרבלים בפרוותה. היא בוחנת אותם רגע בחיבה, וחוזרת לנמנם.

רגע קסום בקמצ'טקה : מאשה ברגע של חיבה
רגע קסום בקמצ'טקה : מאשה ברגע של חיבה

שעה ארוכה עמדנו שם כך, צופים בהם.  השמש סיימה את זריחתה. יום חדש ונפלא מתחיל בקמצ'טקה.

רגע קסום בקמצ'טקה :בוקר חדש מתחיל
רגע קסום בקמצ'טקה :בוקר חדש מתחיל

חזרתי משבועיים מרתקים בקמצ'טקה , עמוסה בחוויות, רשימות, סיפורים ותמונות. בשבועות הקרובים אצלול לתוך התמונות והסיפורים, מוזמנים להצטרף אלי, להרשם לבלוג ולעקוב אחרי הסיפורים.

18 Comments

    1. הדוב היא חיה כל כך מטעה. מצד אחד היא נראית כל כך חמודה , ממש מתחשק ללטף ולהתכרבל בה. לא סתם היא הפכה לבובת פרווה כל כך אהובה על הילדים.
      אבל מצד שני היא חיה מאוד מסוכנת. בכל שנה בקמצ'טקה נרשמים מספר מקרי מוות של אנשים בידי דובים.
      המראה היה כל כך קסום ורך ששכחתי לפחד..
      (מבחינה טכנית : בינינו לבין מאשה הפרידה גדר חשמלית, שמנעה את כניסתם של הדובים למתחם הבקתה)

    1. מערכת היחסים הידידותית הסתכמה בצפיה במאשה וגוריה. אסור להאכיל בעלי חיים בטבע בכלל ואת הדובים בפרט. יש בקמצטקה בכל שנה מספר מקרי מוות של אנשים בידי דובים ובמדה רבה הסחבה לכך זה שאנשים מאכילים דובים. אתיחס לכך בהרחבה בפוסט שאקדיש למפגשים שלנו עם הדובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *