בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
זמן איכות: סיור אמא ובת במרכז מהותי

זמן איכות: סיור אמא ובת במרכז מהותי

מה מניע אותי? מה ההשראה שלי ? מה מיחד אותי ? איך אני רוצה להשפיע על העולם?
התשובות לשאלות האלה הן מצפן המנווט אותנו בבחירות בחיים במודע ובתת מודע.
כדאי לקחת פסק זמן ממירוץ החיים מפעם לפעם, כדי להרהר בהן ולהגיע לתובנות על עצמנו.
מרכז מהותי הוקם על ידי הזרוע הפילנתרופית של קבוצת אריסון, שיזמה גם את ״יום המעשים הטובים״, במטרה ליצור חוויה מעשירה ומהנה המעודדת את המשתתף להקשיב לעצמו ולהכיר את עצמו ואת היחודיות שלו.  המרכז מציע פעילויות בנושא זה לילדים, בני נער, ומבוגרים.  הוזמנו הקטנה ואני לטול חלק בפעילות כזאת על ידי מרכז מהותי, ולספר על חוויותינו. מומזנים להכנס פנימה ולהתרשם.
סיור במרכז מהותי
סיור במרכז מהותי

האסוציאציה הראשונה שעולה במחשבתי כשאני חושבת על הפעילות היא נעימה.
עיצוב המקום הוא מאוד נעים: קירות בהירים מעוטרים בעיגולים עם דימויים מהעולם הסובב אותנו. על הקיר כתובות השאלות, שבמשך הסיור ילוו אותנו.
הסיור נערך בקבוצה קטנה, מוסיקה מרגיעה נשמעת ובניגוד למקומות רבים עטורי מולטימדיה, כאן יש שקט.
המדריכה שמלווה אותנו בסיור יודעת לשאול את השאלות הנכונות, לחדד את הנקודות המענינות, לזרוע זרעים של מחשבה, שבודאי ישאו פרי אצל הילדים מאוחר יותר.  יש זמן לחשוב, יש זמן לשוחח מבוגרים- ילדים, ויש זמן לשתף. המדריכה מנווטת אותנו בין מישורי השיח השונים, נותנת מקום לכל ילד, מעודדת ביטוי עצמי, ומקבלת גם בחירה שלא לשתף. הדרכה מאוד מקצועית ונעימה.
סיור מהותי
הפעילות בעת הביקור במרכז מהותי
הסיור במרכז כולל שלוש תחנות עיקריות .
התחנה הראשונה מנסה לברר מה מייחד אותנו, ומה הופך אותנו לחלק מהכלל.
מעניין ומקסים לשמוע את תשובות הילדים .
״אני שמחה רוב הזמן!״
״סקרנות״
״אוהבת לצחוק״
זורקים הילדים לחלל כל אחד בתורו.
״אני עברתי התמודדות עם כאב ״ אומר ילד, שזרועו בגבס. ילדה אחרת ציינה שהיא בכלל לא רגישה לדגדוגים. ילד שקט ורציני אמר על עצמו שהוא מאוד רגיש לעולם, ואימו הנהנה וציינה שאולי אפילו קצת יותר מדי .
האם יחודי זה הפך מלהיות עם כולם ? איך אפשר להשאר יחודי ועדיין להיות חלק מהקבוצה? הדיון נעשה רציני והילדים מגיעים לתובנות מענינות.
מסע אל תוך עצמי הוא כמו מסע ביקום
מסע אל תוך עצמי הוא כמו מסע ביקום
בתחנה השניה כל משתתף מוזמן ליצור לוח שמתאר את היחודיות שלו, מאין מפת נפש עצמית. אני בוחרת תמונה של אנשים מטיילים בתגובה לשאלה ״מה אני אוהבת?״  הקטנה מציצה אל הלוח שלי ואומרת ״אוי אמא, זו כזאת את!״
אני שמחה לגלות שהקטנה בוחרת תמונה של ספרים בתשובה לשאלה "במה אני גאה?״. תהליך לימוד הקריאה באמת היה לה מאוד קשה, וכרוך בתסכול ומאמצים רבים. היום היא ״תולעת ספרים״ . אני שמחה שהיא מודעת להשג שלה.
הקטנה הכי אהבה את הפעילות הזאת, ושמחה לקחת את הלוח שלה שהודפס .
לוח שמיחד אותי
לוח שמיחד אותי
 הפעילות השלישית נוגעת בנושא התקשורת הלא מילולית, והשפעתה על הסובבים אותנו. כדי להכנס לאוירה אנחנו משחקים קצת בעזרת טכנלוגיה הקולטת את תנועות ידינו, ומשנה את התצוגה על המסכים. כולנו -גם אמהות וגם ילדים נהנים. לאחר מכן משוחחים על נושא תקשורת לא מילולית – איך אנחנו מזהים את הרגשתו של האחר? מה קורה לאנשים סביבנו כשאנחנו שמחים? עצובים ?
20170225_152642

ביקור במהותי – מידע נוסף

מרכז מהותי נמצא בתל אביב, סמוך לתיאטרון הקאמרי ומוזיאון תל אביב.
משך הפעילות שבה השתתפנו הוא כשעה. והיא מיועדת לגיל 8-12.
במקום ישנן פעילויות שמתאימות גם לילדים צעירים יותר וגם למתבגרים.
למידע נוסף על כל הפעילויות  : https://www.mahuti.co.il/
הקטנה ואני היינו אורחים של המרכז.
אם כבר הגעתם לאיזור שווה לבדוק איזה תערוכות יש במוזיאון תל אביב, אגף הנוער  ולא רק. אנחנו היינו בתערוכה מגניבה על "תקליטי עצמות" 

6 Comments

    1. תודה ליען. למקום יש פעילות גם למבוגרים – למשל לצוותים בעבודה. אהבתי מאוד את הלוח שעשינו. זה הסכיר לי שפעם עבדנו עם מעצבים שעשו לנו משהו דומה כדי לדעת מה הטעם שלנו – חיפשנו בירחוני עיצוב תמונות שאהבנו. בהחלט אפשר לפתח את זה.

  1. נשמע מעניין ומסקרן. הייתי שמחה לזמן בילוי שכזה עם אחת הבנות שלי אילו היתה בגיל מתאים. אני חושבת שכל פעילות המציעה זמן בילוי משותף להורים וילדים, ובעיקר פעילות המעלה שאלות משמעותיות ומאפשרת ביטוי אישי – מבורכת. איך להיות ייחודי ועדיין להיות גם חלק מקבוצה – שאלה מאוד מעניינת.

    1. תודה רבה זיוה. שאלה מענינות וכדאי לדעתי "לבקר"בהם כמה פעמים ובתקופות שונות בחיים. לא פשוט לילדים שלנו למצוא היום את הקול היחודי שלהם ואת מקומם בקבוצה. במיוחד בגיל ההתבגרות. אני מרגישה שחשוב לפתח שיח כזה כבר מההתחלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *