בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
יום1 – מיוהנסבורג אל בלייד קניון

יום1 – מיוהנסבורג אל בלייד קניון

היום הראשון מוקדש ברובו לנסיעה אל המלון שלנו באיזור בלייד קניון, המרוחק לפי המפה כ5 שעות נסיעה. בפועל הנסיעה לוקחת כמובן יותר.

כבר בנחיתה בשדה התעופה ביוהנסבורג, אנחנו עוברים לזמן אפריקה. זמן שבו הכל קורה – אבל לאט.

הסידורים הכוללים רכישת אמצעי תקשורת, קבלת רכב וקפה ראשון של חו"ל לוקחים זמן ארוך מהצפוי, ואנחנו יוצאים לדרך.

קצת ממראות הדרך:

האוטוסטרדה לכיוון נלספרוט (פארק קרוגר). דוהרים במהירות 120 קמ"ש.

הדרך לקרוגר, דרום אפ]ריקה, אפקים מטיילים
האוטוסטרדה לנלספרוט

זהו כבר חורף, שדות התירס יבשים וצהובים, שדות הדגן נקצרו, והדרך מתפתלת ביניהם.

אנחנו נוסעים ב"צעצעוע של אוטו" שלנו בין משאיות אימתניות, ג'פים, ומכוניות. שמש על סף שקיעה מסתתרת בין העננים.

כשהיא מפציעה היא הופכת את השדות היבשים לשדות של זהב' .

מסמנת לעובדי התחזוקה, שיום העבודה נגמר. זמן ללכת הביתה. המצאותם של עובדי התחזוקה בצידי הכביש אולי אינו מפתיע אבל שולי הדרכים באפריקה מלאים חיים. אנשים באפריקה הולכים בצידי הדרכים: באוטוסטרדות, בכבישים עירוניים קטנים ובינעירוניים . מתניידים ברגל ממקום למקום קילומטרים על גבי קילומטרים. משפחות שלמות, צעירים וזקנים, ילדים עם ילקוט על הגב – כולם הולכים כל הזמן.

אישי מציין שזו יכלה להיות נסיעה טיפוסית בארה"ב : מרחבים לא נגמרים, כביש פתוח, עיירות שכוחות אל. אבל כדי שלא נתבלבל, בצידי הדרך אנחנו רואים כמה קרנפים.

היכן שהוא לאורך הדרך אנחנו עוצרים במרכז מסחרי להצטיידות במזון לימי השהות שלנו במלון. כבר בטיול הקודם שלנו למדנו שהדרך המהירה והטעימה באפריקה היא פשוט לבשל לעצמך. בסופרים אפשר למצוא שפע של מזון זול טרי וטעים. במסעדות השרות הוא לפי זמן אפריקה, אז כדאי להגיע לא רעבים במיוחד.

אני בוחרת בסופר את שלושת הפריטים החשובים שלטעמי הם הטעם של אפריקה. מאפים מקומיים מבצק עלים מלאים בבשר, גבינה או ירקות – טעים במיוחד כשחם וטרי.,  חבילת רוסט ( Rust) – אלה עוגיות יבשות במתיקות עדינה שאוכלים אותם תוך כדי טבילה בתה או קפה של בוקר. שישית סוואנה-לייט , משקה פרות או סיידר מוזג עם אלכוהול אותו למדנו לשתות בנחת אל מול השקיעה.

ארוחה קלה, זריזה יחסית וטעימה אנחנו אוכלים בסניף מקומי של ננדוס. רשת דרום אפריקאית במקור שמתמחה בעוף על גחלים עם מגוון רטבים.

הדרך לקרוגר, דרום אפ]ריקה, אפקים מטיילים
לקוחות בננדוס

בשעות הערב המוקדמות אנחנו מגיעים למלון שלנו Blyde Canyon Resort . המלון נבחר בזכות מקומות על קצה המצוק של בלייד קניון, העובדה שיש בחדרים מטבחון ואמצעי בישול, והעובדה שיש בשטחו מספר מסלולי טיולים.  התוכנית המקורית היתה להגיע מספיק מוקדם ולעשות את מסלול קאדישי, מסלול קצר בין כחצי שעה. אבל עכשיו חשוך, ולא נותר לנו אלא להכין את ארוחת הערב שלנו, וללכת לישון לקראת היום מחר.

למחרת בבוקר אנחנו מגלים כמה יפים הנופים הנשקפים מחלונות המלון. מומלץ לבקש במיוחד חדר עם נוף, כי לא כולם כאלה.

הדרך לקרוגר, דרום אפריקה, אפקים מטיילים
חדר עם נוף

 

בשטח המלון יש בעלי חיים, לפעמים לא צריך לעשות דבר מלבד להרים את הראש ולהתבונן. אני עוקבת דקות ארוכות אחרי עדת קופים אפורים קטנים. הכי מקסימים הם הקטנטנים, במיוחד כשבאים לינוק מאימותיהן. אפשר לבשלות שטות כך בצפיה מהחלון, אבל יש לנו יומיים מלאים וגדושים בבלייד קניון.

 

הדרך לקרוגר, דרום אפריקה, אפקים מטיילים
גור יונק ואימו, קופי vervet

 

 

אפשרויות נוספות להגעה לאיזור:

משיקולי תקציב החלטנו לנסוע הלוך וחזור מיוהנסבורג לקרוגר. אפשר להגיע בטיסה מיוהנסברג לנלספרוט ( Nelsprut )  הטיסה לוקחת כשעה ובאופן יחסי למרחק שלה היא טיסה יקרה.

אם אתם בוחרים טיסת המשך ביום ההגעה לאפריקה, כדאי לקחת מרווח בטחון של לפחות שלוש שעות בין זמן הנחיתה לזמן ההמראה. יש לעבור בדיקת דרכונים במעבר לטיסת פנים והתור יכול לקחת זמן רב, אפילו למעלה משעה.

כמה מילים על הדרך:

באופן כללי הכבישים באיזור זה ברמה טובה. זהו איזור מתוייר ומיושב ולכן השילוט ברמה טובה. האוטוסטראדות מוארות בשעות הלילה היטב, כבישים בינעירוניים קטנים לעיתים קרובות אינם מוארים. הנסיעה בחושך אינה נעימה, מקומות רבים סגורים אחרי החשכה, ובעת תקלה לא מומלץ לצאת מהאוטו. אם לא מובטחת ההגעה לפני רדת החשכה עדיף שלא לנסוע.

הדרך לקרוגר, דרום אפ]ריקה, אפקים מטיילים
שקיעה דרום אפריקאית

6 Comments

    1. נשתדל אם כי זוהי חייה שמיקומה נשמר בסוד עקב מנהג איסוף הקרן שלהם. באסיה הקרו של הקרנף שווה את משקלה בזהב, ונחשבת כתרופה לכל מחלה, כולל אינאונות. הקרנפים ניצודים בציד לא חוקי בשל הקרן שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *