בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
לונדון,הגיק ואני  –  חוויות מטיול עם מתבגר

לונדון,הגיק ואני – חוויות מטיול עם מתבגר

"אמא, אולי פעם אחת תשימי בצד את סנדלי השורש ואת מכנסי הטרקים ונטייל כמו אנשים אמידים ? " כך במשפט אחד מסכם הגיק את התהום הפרושה בין שתי השקפות העולם – שלו ושלי. כשאני מטיילת, לא אכפת לי היכן אני ישנה ומה אני אוכלת, כל עוד אני רואה דברים מענינים. ואילו הוא לא רואה שום סיבה להחליף את נוחות חדרו וזמינות מחשבו לטובת שום אתר שבעולם, והוא מכריז על כך בריש גליי. לונדון העמידה בפנינו אתגר: לטייל כאנשים אמידים מבלי להתרושש, לטייל בתנאים שלו, אבל כך שגם אני אהנה, ולחזור מרוצים ועם טעם של עוד הביתה.  האם עמדנו באתגר? מה קורה שמשאירים תכנון טיול בידיו של הגיק ? כל זאת ועוד  בסיכום ארבעת ימי הטיול שלנו בלונדון.

אז איך מטיילים אנשים אמידים ? לגיק זה ברור –  לא טסים בלאו קוסט, לא ישנים באכסניות ואוכלים רק במסעדות. זה אומנם נשמע כמו מתכון בטוח להתרוששות בלונדון היקרה, אבל מתברר שעם קצת גמישות מחשבתית הדבר אפשרי.

לונדון עם מתבגרים – הפרטים הטכניים

טיסה

נכון למועד הזמנת הכרטיסים, כארבעה חודשים לפני הטיסה, הופתעתי לגלות שבריטיש איירוויז מציעה את הדיל המשתלם ביותר. בהשוואה שלנו לקחנו בחשבון שעות הטיסה, מחיר הטיסה, ועלות ההגעה משדה התעופה. הדיל שכלל טיסה ומלון במרכז לונדון התגלה כיקר אך במעט מעלות טיסה בחברת לאו קוסט ומלון בהזמנה נפרדת, אבל שעות הטיסה היו נוחות לנו יותר.

"אני שונא לאו קוסט " מסכם הגיק את הרגשתו  " אני מרגיש, שצריך לשלם על האויר שאני נושם! " . לאחר רצף של טיסות לאו קוסט הטיסה בחברה רגילה פתאום כל כך מפנקת. הצוות היה אדיב וזמין. האוכל היה טעים. במשך כל הטיסה הצוות עבר והציע שתיה לנוסעים. אבל מעבר לכל הפינוקים ירד החשש מעל כתפינו הפחד מפני הקנס הצפוי לנו  אם שכחנו דבר מה : מים/ אוכל/ לשלם על מזוודה/להדפיס בורדינג קארד.

מלון בדפורד

המיקום של מלון בדפורד מצויין: בקרבת רכבת תחתית (תחנת ראסל סקוור ), באיזור מרכזי בלונדון ובמרחק 5 דקות הליכה מהבריטיש מיוזיאום. זוהי שכונה נעימה מאוד שיש בה הרבה מלונות, בתי קפה, מאכליות, גינות ציבוריות ובתי מגורים לונדינים טיפוסים.

קבלנו חדר עם שתי מיטות נפרדות בקומה השלישית הצופה אל הרחוב. דקות ארוכות בתחילתו של יום ובסופו בילינו עומדים מול החלון, מתבוננים בתנועה ברחוב: מוניות שחורות, אוטובוסי קומותיים אדומים ואנשים עם מטריות.

החדר נעים, מואר ומאוורר. השירותים מופרדים מהאמבטיה שזה נוח מאוד, במיוחד כשמטיילים עם מתבגר. המיטות נוחות והגיק אפילו טען שהוא ישן טוב יותר מאשר בבית. בחדר יש כספת גדולה שנכנס לתוכה מחשב נייד .

הצוות במלון ובחדר האוכל שירותי מאוד. בקבלה שמחו לעזור לנו עם מספרי אוטובוס ומיקומם ליעדים שרצינו ושמחו לאחסן את המזוודות והתיקים שלנו לאחר הצ'ק אאוט (בעלות זניחה של 50 פני) . בשרות החדרים ניתן לבקש גם מתאם לתקע אנגלי (תמורת פקדון של 5 פאונד שמוחזר בסוף השימוש )

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון
מלון בדפורד : פינת קריאה בלאונג', החדר שלנו ופינת חמד נוספת בחדר האוכל
ארוחת בוקר

אני מרימה את המכסה מעל המגש במזנון ארוחת הבוקר. אני מגלה בפנים פרוסות דקות של בצק שחור מנוקד בכתמים לבנים הנראים כאורז.

"סליחה אדוני, מה זה המאכל הזה ? " אני שואלת את המלצר.

"זה פודינג-שחור " מסביר האיש.

"האם זה מתוק או מלוח ? " אני מקשה.

"אין לי מושג, מעולם לא טעמתי את זה" מתנצל האיש.

לבקשת הגיק בחרנו בארוחת בוקר אנגלית מלאה בחדר האוכל. המזנון כלל בייקון מטוגן, נקניקיות , ביצים מקושקשות, ביצי עין, עגבניות מבושלות , פטריות מאודות, שעועית אפויה , והאש-ברונז. במחלקת האוכל הקר מצאנו גבינות, נקניקים, יוגורט, תפוזים ואשכוליות חתוכים וקלופים ושזיפים  מיובשים (ברור, שהרי איך אפשר לעכל את כל האוכל הזה) וכמובן טוסטים עשויים בצד אחד. על הפודינג השחור – ויתרנו.

במשך ארבעת הבקרים עקבתי בעניין אחרי התנהלות חדר האוכל היעילה במיוחד. פינוי השולחנות והעריכה מחדש, כולל החלפת מפה אם נדרש היתה מהירה ויעילה . אורחי המלון שנזקקו לעזרה קיבלו אותה באדיבות ובחיוך. הצוות עשה כל שביכולתו למנוע השתרכות תור בכניסה לחדר האוכל, כולל בקשה מנומסת מאנשים שמאריכים בקריאה בעיתון בתום האוכל, לקחת כוס קפה נוספת ולהתרווח בלאונג'.

בסביבת המלון יש אפשרויות רבות לארוחת בוקר בבתי קפה, שדגמנו לארוחות קלות. החביבים שבהם הם קפה נרו , ורשת PRET-A-MANGER שמציעה כריכים, מרקים, עוגות, יוגורטים וסלטים.

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון
ארוחת בוקר לשנים ?
תקשורת

בשדה התעופה נרכש סים בעלות של 25 פאונד ל10 ג'יגה . זו החבילה הזולה ביותר שהיתה בחנות. נשמע יקר? גם לי. אני בטוחה שיש אפשרויות משתלמות יותר, אבל אנשים אמידים לא נותנים לכמה פאונדים לקלקל להם את התוכניות, נכון ?

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון

התניידות בעיר

הגיק היה בטוח שהדרך הטובה להתניידות בעיר היא במונית, אבל כשבדק עלוית הבין שהן נופלות בחזקת "אנשים עשירים" ולא אמידים. השתמשנו בכרטיס אויסטר כדי לנסוע בתחבורה ציבורית: רכבת תחתית, רכבת לפרברי לונדון ואוטובוסים.

בסופו של דבר ההתניידות המהירה והזולה בעיר היא בכוחות הרגליים. זולה -ברור. מהירה – מכיוון שבשעות השיא איזורים רבים בלונדון פקוקים, כך שנסיעה באוטובוס או במונית לוקחת זמן רב. נסיעה במטרו  תהיה מהירה רק אם יש קו ישיר. אם משקללים את זמן ההגעה לרכבת התחתית וזמן ההחלפה -לפעמים יוצא כמו ללכת ברגל.

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון

מזג האויר

אי אפשר לדבר על לונדון מבלי להזכיר את מזג האויר נכון? שעות האור הן מעטות מאוד בדצמבר. הזריחה היא לקראת השעה 8 והשקיעה קצת אחרי 3 . מזג האויר היה בעיקר אפרורי עם טפטוף קל מרבית זמן שהותינו. הטמפרטורות במשך היום היו 10-12 מעלות, חם יחסית לעונה. ביום שבו התבהרו השמים הכה בנו בקור במלוא כוחו : הטמפרטורות צנחו, והיה ממש קר במיוחד במקומות פתוחים. המלצתינו בעניני לבוש היא לקחת מעיל מחמם עמיד בפני גשם , כובע וצעיף. קחו בחשבון שפליז אינו מחמם כאשר יש רוח, אז נדרשת שכבת הגנה נוספת. ולא לשכוח מטריה, כן ?

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון
מטריה או מקל הליכה למראה לונדוני מושלם

לונדון עם מתבגרים – אטרקציות ונקודות עניין

הגיק הופקד על תכנון נקודות העניין. אני שמרתי לעצמי את זכות הווטו אבל לשמחתי התוכנית שהציע הגיק לקחה בחשבון גם את תחומי העניין שלי. מכיוון שהטיול הוא ב"דרכו שלו" הוא נדרש לבדוק עלויות, שעות פתיחה, דרכי הגעה, ולהכין תוכנית הגיונית מבחינת זמן ומקום. תוך כדי טיול הוא גם נדרש לבצע את כל הבירורים, השאלות, הבקשות, צ'ק אין ואפילו פעם או פעמיים לפנק את אימו בהבאת קפה. בלונדון נהג כג'נטלמן -לא כן ?

כך נראתה התוכנית שהוא סיפק

קטע מתכנית הטיול שלנו – עיצוב והפקה הגיק

והנה המפה שהוא הכין


רגע לפני שאנחנו קופצים לתיאור האטרקציות וההתרשמות שלנו מהן, הנה מספר תובנות

  • כדאי להזמין כרטיסים מראש באינטרנט. בדרך כלל תהיה הנחה על עלות הכרטיס. שעת ההגעה לאתר ניתנת לשינוי אפילו בו ביום. ל
  • כדאי לשלוח מייל לאטרקציות כדי לברר מהי השעה המומלצת להגיע מבחינת עומס במיוחד בחודשי הקיץ וטרום חג מולד. ישנן שעות, שהתורים מאוד ארוכים, ובמוזיאונים קשה לגשת למוצגים המענינים ולהתרכז בהם.
  • כדאי לשתף את המתבגר בתכנון האטרקציות. לפעמים הבחירות שלו יפתיעו. אבל כדאי לשמור לנו ,ההורים, את זכות הוטו.
  • השארנו יום אחד שלא היה מתוכנן וטוב שכך. העברנו אליו אטרקציה מיום עמוס, והכנסנו ליום הזה כמה המלצות שקיבלנו ממקומיים.
  • בודאי שמתם לב שאין כאן אתרים שהם בחזקת אתרי חובה: גשר המצודה (טאור ברידג'), ארמון באקינגהם, הטאוור , סנט פול. ובעצם – מי מחליט מהם אתרי חובה ?

חדרי המלחמה של צרצ'יל

חדרי המלחמה שמשו את וינסטון צ'רצ'יל וקבינט הממשלה לניהול המדינה והמערכה הצבאית בעת מלחמת העולם השניה.  במקור אלה היו מחסנים תת קרקעיים של חנות, והם נבחרו לשמש כמפקדה בזכות מיקומם הקרוב לפרלמנט ולמשכן ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10. מספרים שבעת ביקורו של צ'רציל לאחר בחירתו  לראש ממשלה הוא הכריז " מחדר זה אני אנהל את המלחמה " אבל בפועל הוא שנא את השהות במקום והשתדל להשאר מעל פני האדמה ולטפח תדמית של מנהיג חסר פחד. המקום היה בשימוש בעיקר בשתי תקופות ההפגזות הכבדות על לונדון : הבליץ והפגזות טילי הV.

הסיור מאפשר הצצה אל החיים בזמן המלחמה במפקדה לצד צ'רצ'יל, שהיה אדם בכלל לא פשוט. במשך הסיור מבקרים בחדר המפקדה השונים, מציצים אל חדרי המגורים הצנועים, עוברים במסדרונות הצרים, ואפילו מתרשמים מהמטבח בו הטבחית של צ'רצ'יל עשתה קסמים ממצרכי צנע. החדרים מרוהטים בדיוק כפי שהיו אז, בעת המלחמה. תשומת לב לפרטים הקטנים ושימוש בבובות דמויות אדם להמחשה גורמים לנו להרגיש כאילו נסענו בזמן.

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון
המסדרון המוביל אל חדר המפות

מספר אנקדוטות שלמדנו במסגרת הסיור:

  • וינסטון צ'ר'ציל שנא רעש, אפילו תקתוקי מכונת הכתיבה של המזכירות היו מרגיזות אותו. כדי לענות על הצורך שלו בשקט תוכננו ויוצרו ארבע מכונות כתיבה רמינגטון שקטות במיוחד.
  • עובדי המקום שהו תקופות כל כך ממושכות מתחת לאדמה עד שכדי למנוע מחסור בויטמין שמקורו בשמש, הם נזקקו לטיפול במנורות שיזוף.
  • לא היה פשוט להיות אישה במרתפים. הן נאלצו לעלות לשירותים מוקדם בבוקר עטופות בחלוקים מעל בגדי השינה כדי להספיק ולהתלבש לפני שקמו הגברים.
  • החדר השמור והחשוב היותר היה חדר המפות. בכל יום בעזרת סיכות וחוטים צבעוניים סימנו התקדמות הכוחות והשיירות בים וביבשה באירופה.

מידע שימושי – אתר חדרי המלחמה

למי מתאים?  לכולם. הסיור במקום הוא עצמאי. כדאי לבקש את המדריך הקולי בעברית ולהשתמש בו. ההסברים מענינים מאוד ומוסיפים לחוויה.

כמה זמן? הסיור בחדרי המלחמה תוך כדי האזנה למדריך הקולי לוקח כשעה. הביקור בחדרי המוזיאון המוקדשים לצ'רצי'יל לוקחים לפחות כשעה נוספת.

אדוני ראש הממשלה וינסטון צ'רצ'יל
אדוני ראש הממשלה

ביקור בדנג'ן של לונדון

אטרקציה תיירותית לחלוטין, שכוללת הפחדות, טלטלות, שחקנים ותפאורה משוקעת שהפתיעה לטובה. גירסה מושקעת ומשודרגת למתקני "רכבת השדים " למיניהם.  הסיור לוקח את המבקרים דרך מאורעות אפלים בהיסטוריה של לונדון. בכל תחנה  ישנה תפאורה מושקעת מאוד, שחקנים מוצלחים למדי, וטקסט עם הרבה הומור. ידע קודם אינו נדרש אבל בהחלט מועיל. המאורעות המוזכרים הם השריפה הגדולה של לונדון, מרתפי העינויים בטאוור, נסיון פיצוץ הפרלמנט, ג'ק המרטש, גברת שאפתה פשטידות בשר במילוי של בני אדם וביקור בבית משפט. בין לבין ישנו שייט ומתקני טלטולים.

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון

מידע שימושי – אתר לונדון דנג'ן

למי מתאם ? יש מגבלה רישמית של גיל וגובה ,אבל לא הייתי לוקחת למקום ילד שאינו דובר אנגלית. חלק גדול מהחוויה כרוך בהבנת הסיפורים והבדיחות.

כמה זמן ? הסיור הוא  סיור מודרך בעל משך קבוע של כשעה עד שעה וחצי.

אפשר לקנות כרטיסים באינטרנט כחלק ממבצע הכולל מספר אטרקציות.

מיוזיקל – פאנטום האופרה

הגיק חובב מחזות זמר. המחזמר האהוב עליו הוא עלובי החיים, והא מוכן לראות אותו שוב ושוב, לא חשוב באיזו שפה. לצערו אני ראיתי את המחמר גם בעברית וגם באנגלית (זה סיפור בפני עצמו איך צפיתי בחינם במחזמר באוסטין טקסס). מבין כל האפשרויות שעמדו בפנינו בחרנו בפאנטום האופרה. שנינו מכירים את הסיפור. בצעירותו חרשתי על הקלטת של השירים.

למי מתאים ? אומנם ההפקה מאוד ויזואלית, אבל נדרשת הבנה של אנגלית להבנת הדיאלוגים ולהבנת השירים.

כמה זמן ? שעתיים וחצי נטו, עם הפסקה באמצע.

מחיר ? מחיר הכרטיסים למחזה בין 20 פאונד במקום בו הראות חלקית לבין מאתיים פאונד ויותר בקרבת הבמה. הלכנו על מקום טוב באמצע. כרטיסים בהנחת אמצע שבוע עלו 50 פאונד, באיזור המכונה STALLS. שימו לב – ישנם מקומות המוסמנים כ"ראיה חלקית" בלבד. אני ממליצה לא לקנות כרטיסים אלה כיוון שהם לעיתים קרובות מאחורי עמוד.

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון
פנטום האופרה מוכרים פופקורן בהפסקה

חווית הארי פוטר

בעת תכנון הטיול זו היתה האטרקציה שהגיק הכי ציפה לה. בהתחשב בכך שהוא גם חובב קולנוע וגם חובב הארי פוטר – הביקור במקום סקרן אותו מאוד. בנימה צינית משהו אני יכולה לומר שזוהי דוגמה ומופת ליצירתיות איך לעשות כסף מאלטע-זאכן. כלומר איך להפוך מחסן תפאורות שאין בהן צורך לאטרקציה ועוד להרויח מכך בגדול. המקום הוא מלכודת תיירים.

האתר כולל שני האנגרים ענקיים שבהם סדורים סטים שנלקחו מהסרטים של הארי פוטר. תפאורות, תלבושות, אביזרים וחפצים שונים. בחצר ממוקמים תפאורות נוספות, שהיו גדולות מכדי להכנס לאולמות.

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון

הסיור במקום כולל ביקור בין הסטים השונים. ליד סטים רבים ישנם סירטוני וידאו באנגלית המסבירים על תהליכי היצירה, אבל עקב  כמות האנשים הרבה, הרעש הרב בהאנגרים (איפה מהנדסי הסאונד?) קשה מאוד להתרכז לשמוע. מכשיר האודיו שניתן לקחת בתשלום נוסף אינו מוסיף מידע. אני משוטטת מעט בין המוצגים השונים, צופה קצת בסרטים, ובעיקר מקבלת את התחושה שהכל בנוי כאן כדי לנתב אותי אל חנות המזכרות הקרובה. העקרון הוא פשוט : " איזה מגניב ,  זה ה<השלם את החסר > שראיתי בסרט " והוא ממצה את עצמו די מהר.  הגיק כמובן נהנה הרבה יותר, אבל גם הוא הודה שבעצם לא למד שום דבר חדש ומספיק במקום הזה ביקור חד פעמי.

ובכל זאת כמה דברים מרשימים ראינו שם :

  • האיזור המוקדש לשרטוטים ולתכנון הסטים ובעיקר הוגוורטס : קיר שלם ועליו הדפסי השרטוטים ששמשו ליצור הסטים , ציורים ששימשו להשראה, ומודלים מוקטנים מקרטון. גם התצוגה המכילה את כל הספרים, המכתבים, והשלטים שהתמשו בהם בהוגוורטס.
  • תחנת הרכבת עם הרכבת להוגוורטס והרציף 9 ושלושת רבעים
  • מודל ענקי של הוגוורטס, שלדברי הגיק שימש גם לצילומים.
  • חדר האוכל של הוגוורטס.
לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון
הוגוורטס

מידע שימושי  –  באתר האינטרנט

למי מתאים? לחובבי הארי פוטר מושבעים בלבד, כאלה שקראו את כל הספרים וראו את כל הסרטים.

כמה זמן?  כדאי לקחת בחשבון כשעה להגעה והתארגנות הכוללת החלפת כרטיסים. אנחנו נסענו ברכבת מתחנת יוסטון, ועלינו על שאטל מיוחד שלוקח מתחנת הרכבת לאולפנים.  יש מספר רכבות בשעה והשאטל מתמלא ונוסע.  עלות הנסיעה ברכבת 5.5 פאונד לכיוון אם משלמים באויסטר, והשאטל 2.5 פאונד הלוך וחזור. לפרטים על ההגעה. בעת רכישת הכרטיס קובעים את שעת הכניסה. אפשר להשאר כמה שרוצים. אנחנו מיצינו את המקום תוך כשעתיים.

ואיך אפשר בלי בירצפת? במקום ישנם מספר בתי קפה וקפטריות במחירים סבירים ואוכל טעים למדי (אכלנו נקניקיה, המבורגר וצ'יפס לצהרים). גולת הכותרת היא כמובן הבירצפת. ישנם רק ארבעה מקומות בעולם בהם אפשר לשתות בירצפת. זהו משקה הנראה כמו בירה, אבל טעמו קרמל והוא מוגז. טעים למדי אבל גימיק וככזה יקר.

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון

מאדאם טוסו

כשהגיק בחר לבקר במקום, הופתעתי שהוא בכלל קיים ומהווה אטרקציה. בעולם שבו הסלבריטיז מציפים אותנו בכל מדיה אפשרית – איזה ערך יש לבובות שעוה בטכנולוגיה מיושנת? מסתבר שזה גן עדן לחובבי סלפי: סלפי עם צ'רלי צפלין, סלפי עם אמה ווטסון ואפילו סלפי עם דארת' ויידר וטראמפ. בעידן הפייקניוז מי יגיד שזה לא אמיתי? תורים ארוכים משתרכים לפני הדמויות הפופולריות במיוחד, ובתוספת תשלום ניתן לקבל תמונה ממותגת מהמקום. הגיק נהנה ויוצר לו אלבום סלבריטאים הכולל גם המראה בחללית.

מאז הביקור שלי כילדה במקום הוא שודרג והביקור כולל גם צפיה בסרט "4-מימדי", נסיעה ברכבת שעשועים שקרונותיה הן מוניות לונדוניות שחורות דרך אירועים בהיסטוריה של לונדון, וכמובן הסלבריטים של אז התחלפו. רק המלכה אליזבת' נשארה במלוכתה. בחיים כמו במוזיאון השעוה. חדר קטן מוקדש להסטוריה של המוזיאון, לתהליך הכנת הבובות ולמאדאם טוסו עצמה . כמובן שמוצג פסל שעווה שלה. אם הייתי פוגשת בה ברחוב, הייתי בטוחה שהיא גברת לונדונית שמרנית ונרגנת, ולא יזמית בעלת מעוף והשראה!

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון

מידע שימושי – באתר מאדאם טוסו. פירוט מצויין על הביקור בעברית אפשר למצוא באתר הכל על חו"ל.

למי מתאים? לכולם. לפני חדרים שבהם יש דברים מפחידים שלטי אזהרה.

זמן? כשעה עד שעה וחצי.

לונדון עם מתבגרים , לונדון עם ילדים, מלון בדפורד, אוכל בלונדון

לונדון עם מתבגרים – רעיונות נוספים

לשמחתי הרבה הגיק הכניס בתוכנית את המוזיאון הבריטי ואת טייט מודרן. הביקור היה מוצלח, אבל את סיפורי ההחוויות אני שומרת לפוסט הבא. גם נושא האוכל ראוי להתיחסות מיוחדת בטיול עם מתבגרים. כיוון שאחד משיאי הטיול היתה מסעדה שהגיק פינטז עליה זמן רב, הוא ביקש להקצות למסעדות פוסט נפרד.

חן סיון בעלת הבלוג "יהלומים" מספרת על הטיול שלה עם היורש בלונדון.

איריס סביניק קרסו ובתה טיילו בלונדון, בעיקר בעקבות הארי פוטר. ממליצה לקרוא גם על החוויות שלהן.

רבקה קופלר בעלת הבלוג אוספת אוצרות ממליצה לצאת לחפש אוצרות בפארקים בלונדון בעזרת ניווט.

מיכל בן ארי מנור, אנגלופילית ידועה, מציעה מבחר המלצות על לונדון עם ילדים.

הכל על חו"ל מידע ואטרקציות ללונדון עם ילדים.

אורלי אופק, בעלת הבלוג חלומות באופק, ליקטה 10 המלצות משתי חופשות החנוכריסטמאס שלה עם הבנות.

עדי וייץ מהבלוג מטיילים בכיפה סוקרת אטרקציות נוספות בפוסט לונדון למתקדמים.

31 Comments

  1. ינינה היקרה, לונדון נהדרת תמיד, והגיק תיכנן לכם חופשה מקסימה, מגוונת ועשירה בחוויות ואתרים מעניינים!
    חדרי המלחמה של צ'רצ'יל גם אצלי על הכוונת, וכך גם טייט מודרן – מקווה להגיע אליהם בביקור הבא בלונדון.
    התרשמתי לטובה מהבחירות שלכם בטיסה, מלון ואתרי בילוי, ובמיוחד מהג'נטלמניות של בנך – איזה כיף לטייל עם פרטנר שכזה!

    1. yanina.zaslavsky

      אורלי – תודה על התגובה המפרגנת. הגיק באמת הצגלה כמתכנן טיולים מעולה. מה שנחמד כשיש הרבה ילדים זה שלכל בוג של טיול אפשר למצוא פרטנר 🙂

    1. yanina.zaslavsky

      תודה רבה גלית. זמן האיכות הוא הכי חשוב בכל הסיפור. לכן יכולתי לזרום עם הצכנית. במיוחד שהוא דאג להכניס בכל יום משהו גם בשבילי.

  2. עינת הרשקו

    נשמע שעשיתם חיים ביחד. אני לא יודעת עד כמה הייתי יכולה להכיל ולהנות ממקומות שבוחרים המתבגרים. לפחות ההלוך וחזור הלא נגמר באוקספורד נחסך ממך… מכמה שעשו טיולים דומים עם נוער שמעתי שזה היה עיקר הטיול. נראה לי שאמשיך תכנן בעצמי את הטיולים…

    1. yanina.zaslavsky

      תודה רבה עינת. המתבגרים נותנים לנו הצצה לחיהם כבוגרים. זה די ברור שכמו שאנחנו לא נהנה מכל אורח חיים, גם לא נהנה מכל סוג של טיול. המתבגרים מגבשים טעמים ועניין משלהם – לפעמים מפתיע אותנו שהם לא אוהבים את מה שאנחנו. לזכותו של הגיק יאמר – שלקח גם את נקודות העניין שלי לתשומת ליבו. ולעניין אוקספורד – הילדים כבר יודעים ששופינג עושים רק עם אבא.

  3. אחלה מסלול תכנן הגיק, חדרי המלחמה נראים מעניים ביותר ואפילו שתיתם בירצפת 🙂
    ותודה על הכנות בתיאור החוויות והמקומות. אני כבר מרכיבה לי רשימה לטיול הבא ללונדון.

  4. בכל פעם שאת מספרת על טיול שלך עם המתבגרים עולה חיוך רחב על שפתי. הן בשל תחושת ההזדהות והן בשל הכתיבה המשעשעת והמרעננת שלך. כאנגלופילית אהבתי לשוטט איתכם בלונדון ולטייל בה "כמו אנשים אמידים".

    1. yanina.zaslavsky

      תודה רבה. זו בדיוק הנקודה למצוא את שביל הזהב שמתאים לשנינו. באמת קל יותר לטייל רק עם אחד הילדים . אין כמו זמן איכות אחד על אחד ולונדון היא רק התפאורה .

  5. איזה פוסט מקיף ומרתק.
    נקודת המבט של הגיק נותנת מימד מקורי ומרענן של צד המתבגרים בטיול ללונדון, בפרט הקטע של "לטייל כמו אמידים" (חייכתי לעצמי, מוכר לי מהמתבגר הפרטי שלי…)
    הטיפים מעולים ושימושיים, והמידע מאד מקיף ורב ערך – הסקירה של הטיסה, המלון, התחבורה ועוד.
    תודה!

  6. לונדון אהובתי…. הייתי בה עם ילדה צעירה ועם מתבגרות והן כבר היו בה כך אחת באופן עצמאי. מאד אהובה עלינו ואנחנו מוכנים לטייל בה תמיד. מאד התרשמתי מהתכנון של הגיק-יש מה ללמוד ממנו. ומשהו קצת מביך-לפי הפוסט אנחנו אנשים אמידים…..

    1. yanina.zaslavsky

      תודה רבה ריבי. הגיק באמת יודע לעשות עבודה רצינית על דברים שמענינים אותו. ודבר נוסף שהגיק בודאי יסכים איתי : אין שום דבר מביך בלהיות אנשים אמידים. תהנו – חיים רק פעם אחת 🙂

  7. יודעת מה, לטיול הבא שלי מעתיקה מהגיק שלך את הקונסט של לטייל "כמו תיירים אמידים", כי אני לגמרי כמובך בגישה, שמלון או הוסטל זה רק בשביל להניח את הראש ללילה ואפשר לאכול משהו פשוט והעיקר זה התכנים בהם ממלאת את הזמן. בביקור האחרון שלי בלונדון, באותו העיתוי שאתם הייתם שם, חוויתי לונדון שונה. יש מקומות שאפילו לא היה עולה בדעתי להיכנס אליהם, כמו המדאם טוסו והצינוק הזה, שלא לדבר על הארי פוטר שלא שמעתי על המקום – אז הינה אני מקבלת הצצה למקומות הללו.
    סקרנית מה יהיה לך לכתוב על אוכל. לצערי לי אין הרבה מה לחדש, מכירה את תפריט הסנדוויצ'ים או המרק הצמחוני ב-Pret או Costa, רשתות תואמות ארומה.

    1. yanina.zaslavsky

      אילנה , לומדון כל כךמתאימה "לטייל כאמידים " יש בה משהו ממלכתי ומכובד שגורם רק להתנהל בנינוחות ולא לחשב עכל פרוטה ( אע"פ שהיא יקרה ). לונדון מציעה כל כך הרבה , ששני אנשים שונים יכולים לטייל בה שבוע – וכאילו טיילו ביקומים מקבילים אנחנו מאדו נהנינו מהמרקים והסנדביצ'ים בPret . אבל היו לנו כמה חוויות קולינריות מענינות. אני ממתינה בסקרנות לקרוא על לונדון שלך.

  8. זיוה רענן

    ינינה, כל הכבוד לגיק שבחר בבריטיש מוזיאום ובטייט מודרן. זו גם היתה הבחירה שלי כשטיילתי בלונדון עם הבנות לפני כמה שנים (שלי ולא שלהן).
    ובקשר לחווית הארי פוטר – מראה עיניים מלמד לא פחות מהסברים כאלה או אחרים. אני נמצאת עכשיו באתונה וזה מזכיר לי שאנשים כותבים שבלי הדרכה המוצגים במוזיאונים הארכאולוגיים הם בשבילם רק חתיכת שייש. ואני אומרת: תסתכלו על הפסלים, על העצמה שלהם, על הגודל שלהם, על ההבעה שלהם, על הצלמיות הקטנות ועל הפסלים הענקיים. תראו את הכלים שהשתמשו בהם ועוד ועוד.
    הבת האמצעית שלי קראה את כל הספרים וראתה את כל הסרטים ומאוד נהנתה לשתות ברצפת וכן… גם לבלות בחנות המזכרות. בגיל 21 זה עדיין היה ביקור רב ערך בשבילה כמו שבשבילי המוזיאון הארכאולוגי. ההפקה של הסרטים היתה כל כך מושקעת ואני התפעלתי מכך שכל הסכינים והמזלגות באולם חדר האוכל היו מעוצבים בצורת החיות (חזיר או מה שהיה שם. כבר לא זוכרת). אז נכון שעושים שם כסף אבל הכל מאוד מושקע: הפיאות, התלבושות… אז מה אכפת לי אם הם מרוויחים ממני? לא תמיד צריך הסבר.
    ודבר אחרון – כל הכבוד לך שהחזקת חזק ובאמת אפשרת לו למלא את התכנית רק בדברים שהוא אוהב.

    1. yanina.zaslavsky

      זיוה , מי עוד יכול לקשר במשפט אחד בין פסלים קלסיים ביוון למחסן תפאורה של הארי פוטר – ולשייך אותם בצדק למה שנקרא חויות מהטיולים. האמת היא שאת צודקת – יש המון השקעה בפרטים וביצירה של כל התאורה הזו, ולראיה יש קהל גדול שבא לבקר. פשוט עד עכשי קראתי בעקיר התפעלות מהדבר הזה, ולי היתה גם ביקורת. באופן כללי אני יכולה לומר שאני יצור חסר דמיון, והרי כל הסיפורים האלה שואבים לא מעט ממיתולוגיות והיסטוריה. אני מעדיפה לקרוא ולבקר בדבר האמיתי – על אחת כמה וכמה בלונדון. ולעניין הפקדת התוכנית בידיו של הגיק – האם אפשר לסרב להזמנה להכנס לעולמו הקסום של המתבגר ?

  9. עמירם צברי

    לונדון מקסימה! גם לי יצא להכיר אותה למתבגר….הגענו לחלק מהאתרים שציינת. בזמנו היה גם את "מוזיאון ריפלי תאמינו או לא". חבל שנסגר. מוכן לנסוע ללונדון בכל זמן נתון גם ב"לואו קוסט" 🙂 וראסל סקוור איזור סטודנטיאלי נחמד דיי קרוב למוזיאון הבריטי.תודה על הפוסט המדהים והמעודכן..אוטוטוטו יש לי מתבגרות חדשות

    1. yanina.zaslavsky

      תודה רבה עמירם. המוזיאון הזה היה הטרוקדרו סנטר ? אני חשובת שהייתי בו.
      גם אני התאהבתי בה מחדש. מתבגרות זה טוב – אפשר ללכת לשוקי חג מולד. הבן שלי לא שיתף פעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *