בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
למרגלותיו של פוג'י: האקונה, ימנקה ושאר אגמי פוג'י

למרגלותיו של פוג'י: האקונה, ימנקה ושאר אגמי פוג'י

"OMG הנה פוג'י! " אנחנו עושים את דרכנו לאורך האוטוסטרדה, הכמעט מרחפת מעל לפרבריה המרוחקים והמכוערים של טוקיו. הוא עדיין רחוק, אבל אי אפשר לטעות. הר חרוטי מושלג המתנוסס מעל כל סביבתו. הוא מרשים כל כך, פוג'י-סאן, חולש גבוה על סביבתו. אני מיד מבינה איך הפך להיות קדוש ונערץ על היפנים. אני מבינה גם שעלי להודות על מזלנו הטוב. יידוע שפוג'י, לעיתים קרובות מסתתר בתוך עננים. את שלושת הימים הבאים אנחנו מבלים למרגלותיו, בריוקן מסורתי לחופי אגם ימנקה. ובכל יום יוצאים לגיחות טיול אל האקונה וחמשת אגמי פוג'י.

המוזיאון הפתוח בהאקונה 

זהו ללא ספק אחד המוזיאונים היפים שהיינו בהם: גם מבחינת עבודות הפיסול המגוונות, ומשלבות פסלים אירופאים, אמריקים ויפנים, גם בזכות הנוף והגינון , אבל העיקר בזכות העמדת הפסלים. לא חשוב לאיזו כיוון נביט, נראה שילוב של פסלים וצמחיה. 

המוזיאון הפתוח בהקונה מוקדש לפיסול מסוף המאה ה-19 ואילך.  הוא נפתח לפני כ50 שנה והיה המוזיאון הראשון מסוגו ביפן , אבל אין בו שום דבר מיושן. חלקו העקרי של המוזיאון מוקדש לגן פסלים המכיל כ-120 יצירות המוצבות על רקע הנוף המקומי. אוסף המוזיאון כולל למעלה מאלף פסלים ויצירות אמנות. בשטח המוזיאון ישנם גם שלושה ביתנים בהם מוצגות עבודות קטנות ותערוכות מתחלפות.

גולת הכותרת של הביקור במוזיאון הוא ביתן פיקסו ובצדק. האוסף של המוזיאון מבוסס על יצירות שנרכשו ממאיה, בתו של פיקסו. התערוכה בביתן בעלת אופי אינטימי: תמונות מתקופות שונות, סיפור חייו והקשרים עם הנשים בחייו, עבודות הקרמיקה שיצר, וסרטון המראה איך פיקסו יוצר.

המוזיאון משקיע בילדים: ישנם פסלים שניתן לטפס עליהם, איזורי מנוחה צבעוניים, מבוך, ואיזור אינטרטיבי של יצירה והסבר על יצירת הפסלים.  ויש אונסן רגלים – אם התעיפתם מההליכה.

המוזיאון הפתוח בהקונה – מידע נוסף

  • להדפסת קופון הנחה
  • כמה זמן ? להקצות לפחות שעתיים לביקור במוזיאון עצמו 
  • חניה ? יש חניה במקום והיא מאוד יקרה : 500 ין לשעה.  שווה לבדוק  לפני הגעה חניות אחרות. 
  • אוכל? יש במקום מסעדת מזנון שהפתיע אותנו לטובה: גם באסטטיות של ההגשה, גם במבחר הגדול וגם בכך שהאוכל היה טעים.  מסעדה מעולה כשמטיילים עם בני נוער: רואים מה אוכלים ואוכלים כמה שרוצים. עלויות : 2200 ין למבוגר, לילד עד גיל 13: 1400.  לא נדרש כרטיס לכניסה למסעדה ונשקף ממנה נוף נהדר.

האקונה – מידע נוסף

בהאקונה יש מסלול מעגלי המאפשר ביקור באתרים המרכזיים שלה, וכולל עליה ברכבל,תצפית על בוץ מבעבע ושיט באגם. מידע על המסלל המעגלי כשתכננו את הטיול היה נראה לנו שהמסלול המעגלי מאוד אינטנסיבי ליום אחד, ואינו משאיר מספיק זמן למוזיאון הפתוח. לא כל האתרים נראו לנו מענינים. למשל לאחר ביקור באתרים געשיים באיסלנד, האתר בהאקונה נראה פחות אטרקטיבי. המסלול הזה פופולרי גם בזכות פאס האקונה, שתקף עד לשלושה וכולל נסיעה מטוקיו ובחזרה.

חמשת אגמי פוג'י

חמשת אגמי פוג'י ממוקמים למרגלות הר פוג'י בחלקו הצפוני, בגובה של כאלף מ'. חמשת האגמים נוצרו כתוצאה מהתפרצות של פוג'י. הלבה חסמה מעברי נהרות וכך נוצרו האגמים. חמשת אגמי פוג'י הם אתרי תיירות פופולריים, כשלכל אגם אופי קצת שונה.  אגם ביפנית הוא קו ( ko ) ולכן כל שמות האגמים מסתיימים בקו: קווגוצ'יקו, סאיקו, מוטוסוקו,שיג'וקו ימנקקו .

אגם קווגוצ'י (קווגוצ'יקו) הוא האגם המפורסם והמתוייר שבהם. מלונות ואונסנים מפנקים בנויים לחופיו, ובמרכזו אגם וכביש מהיר שחוצה אותו. לא בכדי מראות הפוג'י מחופיו הם המראות האיקוניים של פוג'י. היפנים מטפחים סביבו שדרות של עצי דובדבן, גנים פורחים וטיילות נאות. שלושת האגמים הקטנים יותר: מוטוסו, סאי ושוג'י עדין מחוברים ביניהם בזרמים תת קרקעיים, והנוף לחופיהם פראי יותר. אגם ימנקה (ימנקקו), הוא האגם הגדול מבין החמישה, וצורתו כצורת לוויתן. זהו האגם שבחרנו להתמקם סביבו.

לינה באגם ימנקה

בחרנו לישון בריוקן, גסטהאוס מסורתי בו ישנים על פוטונים ומתרחצים בחדר מרחץ.  בעלת המקום נעימה וחייכנית. היא אינה דוברת מילה באנגלית, אבל מצויידת בגוגל טרנסלייט שבעזרתו אנחנו מתקשרים בינינו. "דוזו, דוזו" (ברוכי הבאים, בבקשה) היא מקבלת את פנינו בחיוך ולוקחת אותנו לסיור בריוקן. קיבלנו חוברת הוראות מפורטת: מתי חדר המרחץ פתוח, מה הן המסעדות המומלצות באיזור, ואיך מסדרים את הפוטון ללילה, ואפילו – היכן הן נקודות התצפית הטובות על פוג'י.  שם הריוקן שלנו הוא Kounso ואני ממליצה עליו מאוד.

החדר הוא חלל אחד גדול מלבד שולחן קטן,שני כסאות, שולחן גדול שמסיבים אליו עם כריות, תנור (קר פה מאוד בלילה בתחילת האביב) וטלויזיה. את הפוטונים הוצאנו מהארון, פרשנו עליהם סדין, הנחנו כרית ושמיכה. השמיכה קלה ואוורירית, אבל מחממת מאוד. כשמתכסים בה מרגישים כאילו ישנים בתוך ענן. 

ימנקה

לקראת הערב, מזמינים את חדר המרחץ לשעה, כך אנחנו יכולים לטבול כמשפחה. במרבית האונסנים (אונסן -בית מרחץ ציבורי) הטבילה היא גברים ונשים בנפרד ובעירום. לא התאים לנו כמשפחה.  חדר המרחץ כולל מבואה שבה מניחים את הבגדים היבשים,  אח"כ איזור המקלחת , שבו מתקלחים לפני הכניסה לאמבט החם, ואיזור האמבט החם, שיכול להכיל בקלות 5 -6 אנשים.

ימנקה

 בכניסה לגסט האוס עומדים שני ארונות לנעליים: האחד להניח בו את נעלינו בכניסה, והשני עם כפכפים ללבוש בתוך הריוקן. את הכפכפים חולצים על סיפו של החדר. עניין חליצת הנעליים בכניסה לבית לא זר לנו עוד מימי איסלנד. אבל כאן, ביפן נראה שלכול מדור יש הנעלה משלו. האביב רק מתחיל כאן, ורוב גינת המקום עומדת עירומה בשלכת, אבל עץ דובדבן אחד פרח, ומוסיף חן למקום. 

חווית הלינה בריוקן, היתה חלק משמעותי מחווית הטיול. הריוקן שלנו הוא נוח, אבל לא מרגיש תיירותי.  אמנם מחדרינו אין נוף, אבל במרחק צעדים ספורים האגם – ובמרחק הליכה קצר ניתן לראות את פוג'י. לבדיקת זמינות ומחירים

תצפית זריחה ושקיעה על פוג'י

בבוקר היום הראשון שלנו החלטנו לבדוק את אחת מנקודות התצפית, ולקוות לזריחה יפה על פוג'י. כיוונו את השעון שלנו לחצי שעה לפני הזריחה. נקודת התצפית היא מרחק של כ10 דקות מהריוקן שלנו. בבוקר התעוררנו אל תוך ערפל. אני חשבתי לוותר, ולחזור לפוך הענן החמים שלי, אבל האיש הציע לנסוע ולא לוותר. אם כבר קמנו, מה יש להפסיד?

יצאנו הישר אל תוך הערפל. ההרים בחוף שמנגד – נעלמו. האגם – נעלם. אפילו פוג'י, המתנשא לגובה של כמעט 4000 מטר – נעלם. את רוב הדרך נסענו בערפל. כ לא האמנת, שנוכל לראות משהו – אבל האיש המשיך בנסיעה. משעזבנו את הדרך סובבת האגם, והתחלנו לטפס אל נקודת התצפית, החל הערפל להתפזר. עיקול, ועוד עיקול והערפל הולך ופוחת. ואז לפתע : OMG זה פוג'י! עומד במלוא הדרו, מתנוסס מעל הגבעות והאגם המכוסה בשמיכה עבה ולבנה!

ימנקה, תצפית לפוג'י

החננו את המכונית שלנו בחניה והצטרפנו לשורת הצלמים שעומדים ומצלמים את פוג'י, במיטב מצלמותיהם. עמדנו שם דקות ארוכות, מתבוננים ביופי הנגלה אלינו, מדי פעם לוחשים זו לזו מילות התפעלות, חוששים שאם נאמר בקול יפוג הקסם. צלם אחד ניאות להנציח אותנו, על רקע פוג'י.

השמש העולה חיממה את ענן הערפל והוא החל להתרומם, פעם מסתיר ופעם מגלה את פוג'י ואת סביבתו. גם למראה הזה יש קסם משלו.

בערב , לקראת שקיעה, חזרנו לאותה נקודת תצפית, כדי לחזות בשקיעה.

התצפית הנפלאה הזו נקראת : Yamanakako Panorama-dai. מופיעה בגוגל.

מסלולי הליכה ואופנים באגם ימנקה

מהברושורים התיירותיים בריוקן שלנו אני מבינה שאגם ימנקה הוא אתר של נופש פעיל: ספורט ימי, קמפינג , דיג, ומסלולי הליכה. בתחילת האביב מרבית האטרקציות התיירותיות אינן פעילות, מה שמבטיח שלווה ושקט. זה זמן נפלא לטיולי הליכה ולטיולי אופניים.

ימנקה, ימנקקו, חמשת אגמי פוג'י

טיול אופניים מסביב לאגם ימנקה

אם תסתכלו במפה תגלו שלאגם ימנקה יש צורה של ליוויתן. הוא הגדול והעמוק מבין חמשת אגמי פוג'י.האגם בגודל מושלם לטיול אופנים סביבו. היקפו כ14 ק"מ. השאלנו שני זוגות אופניים מהריוקן שלנו ויצאנו הנערה ואני לסיבוב אופנים של אחר הצהרים. הנערה ראשונה, ואני אחריה – רוכבות בנינוחות, עוצרות כשיש משהו יפה. עוצרות למנוחה ונשנושים וממשיכות.

ימנקה, חמשת אגמי פוג'י

המסלול הוא כמעט מישורי לחלוטין. אני אסירת תודה לגלות שבעוד שהכביש מוביל את הרכבים לעליה לא פשוטה, מסלול האופניים שומר על הקו המישורי.

  • כמה זמן ? ברכיבה נינוחה מאוד כולל עצירות לצילומים ונשנושים לקח לנו כשעתים וחצי.
  • כיוון הרכיבה המומלץ הוא נגד כיוון השעון כך שמרבית הדרך תראו את פוגקי מול העיניים. בשעות אחר הצהריים קחו משקפי שמש או כובע מצחיה, אחרת השמש בעיניים.
  • יש קטע קצר לאורך כפר ימנקקו שאין טיילת. ביפן רוכבי אופנים רוכבים בצידי הכבישים, והנהגים זהירים ונוסעים לאט. היה מרגש לראות פורשה נוצצת מאיטה ומאפשרת לנו להשתלב בנתיב.
  • מרבית בתי הקפה וחנויות הנוחות מרוכזות בחלקו הדרומי של האגם ובאיזור "הזנב" , אבל בקטע הצפוני יש נקודת תצפית יפה וסמוך ובה בית קפה קטן וסמוך אליה שירותים. Nagaike water park
  • יש מספר אתרים להשכרת אופניים, עלות השכרה כ 2000 ין ליום. אפשר לשכור גם לחצי יום ולמספר שעות.
  • רעיון נוסף למסלול רכיבה באיזור הכפר ימנקקו וכולל גיחה לאונסן בטבע

היה אחר צהרים כ"כ קסום, שהנערה ביקשה לצאת לסיבוב נוסף למחרת.

ימנקה, חמשת אגמי פוג'י, ימנקקו

טיול הליכה עם תצפית לפוג'י

בריוקן שלנו מצאנו מפה קטנה ובה רשת של מסלולי הליכה הסובבים את האגם. בחרנו מסלול אחד, שיוביל אותנו לפסגתו של הר בסביבה ולתצפית יפה אל הפוג'י. בחרנו חלק ממסלול ההליכה אל הר אוהירו (אוהירוימה Ohiroyama ). המסלול מתחיל בקצה אחד של האגם מוביל לאורך רכס הררי דרך מספר פסגות ויורד אל קצהו השני. לאורך המסלול נקפים מראות אל האגם ואל פוג'י.

מידע נוסף על מסלולי הליכה באגם ימנקו

  • באתר היפני של ימנקקו אפשר למצוא מידע על מסלולי הליכה נוספים בימנקקו. תיאורי המסלול מציינים כמה זמן לוקח כל קטע בירידה ובעליה. לנו לקחו הקטעים זמן קצר יותר.
  • מכיוון שיש אוטובוס הסובב את האגם אפשר לעשות מסלולים קוים. כיוון שהיה עלינו לחזור לחניה עשינו את המסלול הלוך וחזור.

מסעדת הוטו בכפר ימנקקו

הוטו היא מנת קדירה האופינית לאיזור, המבוססת על מרק מיסו ודלעת וירקות העונה וכוללת איטריות חיטה עבות מאוד.למנה מוסיפים גם מיני בשר. המנה מוגשת בקדירת ברזל. בערב הראשון שלנו בחרנו אקראית מתוך רשימת המסעדות המומלצות מסעדה כזו: Kosaku Yamanakako. המסעדה היתה כ"כ מוצלחת שחזרנו אליה גם למחרת.

מרבית המנות במסעדה מבוססות על קדירות הוטו, אבל מגישה גם מנות נוספות. אהבתי מאוד את מנת שרימפסי הענק בטמפורה, המוגשים על אורז. בנוסף הוגשו מיני חמוצים בצלחות קטנות. הישיבה במסעדה היא מסורתית: על כריות וסביב לשולחנות. כמובן – איש לא מדבר אנגלית, אבל הסתדרנו מצויין בעזרת גוגל טרנסלייט, תפריט עם תמונות וכמו תמיד רצון טוב של הצוות.

מסעדת הוטו

פריחת הדובדבן בפוג'יקווגוצ'יקו

פוג'יקווג'יקו הוא האגם הפופולרי ביותר מחמשת אגמי פוג'י, ולכן גם המתוייר ביותר. מסביבו אטרקציות :מוזיאונים קטנים , בתי קפה, טיילות, ורכבל המוביל אל נקודת תצפית ומסלול הליכה. ביום שהגענו היתה ראות נפלאה, הסקורה היתה בשיאה ולכן כל מה שהתחשק לנו זה להסתובב לחופיו של האגם ולהנות מהמראות היפים.

את הטיול שלנו התחלנו בנסיעה דרך העיירה קווגוצי'קו בעמוסה תיירים. מכיוון שלא היה סיכוי למצוא חניה, המשכנו הלאה בנסיעה איטית לאורך האגם. בכל מקום שהיה יפה – עצרנו רגע להנות מהיופי. בסופו של דבר הגענו לשדרה ארוכה ובה עצי דוטסדבן בשיא פריחתן. שם בילינו בהליכה נינוחה עד ששפשנו נמלאה ביופי.

מרתק לא פחות הוא להתבונן בעוברים והשבים ובמיוחד במקומיים. ראינו זוגות שמגיעים ללצילומי חתונה, משפחות רב דוריות שלא מוותרות על תמונה משפחתית, זוגות (צעירים ומבוגרים) שמטיילים להם בנחת ויושבים בבית קפה או על הגדה.

מקום אחד שלא הספקנו לבקר הוא מוזיאון הקימונו

פריחת הדובדבן נמשכת כשבועים באפריל. אבל אם הגעתם אחרי, תדעו שהיפנים דואגים לכך שתראו את הפוג'י עם פריחה אחרת. מיד אחרי פריחת הדובדבן תהיה פריחה של פרחים קטנים ורודים או כחולים, ואח"כ תהיה פריחת צבעונים. מקום טוב לראות פוג'י עם פריחה זה ליד אגם ימנקה בפארק הפרחים

הכפר אושינו האקאי

כפר קטן ובו בתים בסגנון מסורתים, חלקם עם גגות קש,המשקיפים אל פוג'י. פירושו שמו של הכפר הוא שמונת המעינות של אושינו.באיזור הכפר ישנם שמונה מעינות הנובעים מהאקויפר שלמרגלות פוג'י. בעבר כפר זה היה תחנה חשובה במסלול העליה לרגל בפוג'י. עולי הרגל היו עוצרים כאן כדי להטהר. כיום הכפר הוא אתר מורשת עולמית ולכן מושך אליו תיירים למכביר. הגענו לכפר אחר הצהרים, כשכמות התיירים הלכה והתדלללה מרגע לרגע. שוטטנו להנאתינו בין הבתים היפים, הצצנו לחנויות המזכרות הנחמדות, ואכלנו קצת מאכלי רחוב.

במרכז הכפר ישנה בריכה גדולה ובה דגי קוי צבעוניים, חלקם בצבעים שכמעט לא יאומנו. ממליצה להגיע מוקדם בבוקר, או אחר הצהריים לקראת השקיעה, כשהמקום פקחות עמוס. אם אתם ממשיכים לכפר שירקווגו – אפשר לוותר.

ימנקה ואגמי פוג'י – תובנות ומידע נוסף

למה אגם ימנקה? אגם ימנקה נמצא במרחק של כשעה נסיעה מהאקונה, וכחצי שעה נסיעה מפוג'יקווג'יקו. בעת תכנון הטיול עדין לא היה ברור מה נרצה לעשות. רציתי לשמור על האופציה לבקר באתרים של האקונה ואגמי פוג'י, אבל להמנע מחובה לעשות אותם. מה יועיל לי כרטיס חינמי לרכבל או לסירת פירטים – אם מדובר ביום גשום ? האקונה נראתה לי עיירת נופש הומת תיירים ואני רציתי מקום להתרגע בו אחרי טוקיו הסואנת.  הלינה סביב לפוג'יקווג'יקו היתה יקרה, ובמקומות רבים לא היתה חניה לרכב.

כמה זמן ? שהינו בריוקן שלנו שלושה לילות. אם היה לנו עוד יום הייתי מקדישה אותו לטיול נינוח באיזור שלושת אגמי פוג'י שרק חלפנו על פניהם. הם יפהפיים!

חניה? באיזור ימנקקו מצאנו בקלות חניה חינמית לאורך חופי האגם. באיזור קווג'יקו, במיוחד באיזורים שבהן האטרקציות התיירותיות החניה בתשלום ונעה בין 300 ין ל1000 ין ליום.

הגעה בתחבורה ציבורית ? אפשרית בהחלט. מידע על זמני נסיעה ודרכי הגעה אפשר למצוא כאן :

פוג'יקווגוצ'יקו

22 Comments

    1. זיוה

      קסם על אגם ימננקו. זהה נראה טיול נפלא – חווית הריוקן וכל הטיולים שעשיתם בסביבה. אני מאמצת את הרעיון לסיבוב הבא שלי ביפן

  1. מלי אברמוביץ

    זכיתם! גם הפוג׳י במלוא הדרו וגם לפריחת הדובדבן. יפן דרך העיניים שלך והתיאורים האותנטיים מעניינת ומסקרנת. מחכה לשמוע את ההמשך.

    1. yanina.zaslavsky

      תודה מלי! אין ספק שהיה לנו מזל! אבל יפן כ"כ יפה שגם לא בפריחת הדובדבן יהי יפה. מה שכן שווה לתכנן מספר לילות באיזור , כדי להבטיח את הצפיה בפוג'י. הוא לא תמיד נראה

    1. yanina.zaslavsky

      האיזור מאוד יפה ומאוד ירוק. הקיץ ביפן מתאפיין בלחות גדולה, אבל מכיוון שהאיזור הזה מוגבה (כ1000 מטר ומעלה ) אז יותר נעים. במלונות ובבתי ההארחה יש מזגנים. הסיכון היחיד – שיהי קשה לראות או פוג'י. אז הפתרון הוא להקצות לאיזור כמה ימים.

    1. yanina.zaslavsky

      תודה! אני לגמרי מרגישה שהיה לנו מזל של מתחילים. בימים לפני שהגענו ואחרי שעזבנו – כבר ראו הרבה פחות טוב. חווית הטייפון שלך תזכר לדורות. בגלל הסיפור הזה שקלתי לנסוע בחורף – אז בטוח אין טייפונים

  2. אורית מצא

    ינינה
    איזה יופי של טיול
    נראה כי יפן חלחלה לעורקים שלכם
    באמצעות יופייה והמנהגים של תושביה
    נהניתי לקרוא את התיאורים היפים שלך

  3. תמרית

    קראתי כל מילה. עשיתם טיול מהמם. אנחנו טעינו שישנו באגם קווגוצי'קו רק לילה אחד ומהרנו משם לעמק קיסו. הבן שלנו מצטער על כך עד היום…חושבת שכדאי להשקיע בהאקונה (רק במוזיאון ובלינה מסורתית) ולעשות כמה ימים באיזור פוג'י כמוכם…כמובן תלוי בזמן הטיול העומד לרשותנו…היעד הבא האי הצפוני הוקאידו

    1. yanina.zaslavsky

      תודה רבה תמר! אני מסכימה איתך שכדאי להקצות לאיזור הזה יותר מלילה אחד. למרותש לכאורה ראינו הרבה, הרגשתי שיכולתי להשאר שם עוד לילה, ולטייל באיזור האגמים הקטנים יותר. גם אני חשובת על הוקאידו לפעם הבאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *