בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
טיול משפחתי באוסטריה – וינה וזלצבורגלנד

טיול משפחתי באוסטריה – וינה וזלצבורגלנד

חצות זמן מקומי. כולם כבר ישנים. בריזה קלה נושבת מחלון הדירה שלנו, במרחק הליכה מארמון שונברון. זהו לילה של יום ארוך, שהחל בצורן, עבר דרך נתב"ג, והסתיים כאן בוינה. נתב"ג בצהרי יום שבת , אפילו ביולי , כמעט ריק מאדם. אנחנו עוברים את "מסלול המכשולים"  במהירות מסחררת. גם אולם ההמתנה שקט ורגוע. טיסת אוסטריאן עמוסה לעיפה במשפחות ממריאה כמעט במועד, ולאחר שלוש וחצי שעות – אנחנו בוינה אל תחילתו של טיול משפחתי באוסטריה. למעשה זהו טיול דו-משפחתי – כלומר אנחנו מטיילים בחברת משפחה נוספת . ביחד אנחנו 4 מבוגרים ושבעה ילדים בגילאים בין 2 עד 14.

וינה זכורה לי מביקור בנעורי כעיר אפרורית משהו, חסרת חן, וגשומה. וינה של היום מקבלת את פנינו בשמיים כחולים, שמש קייצית, ומזג אויר חם הנושק לשלושים מעלות.  אחנו עושים את דרכנו בתחבורה צבורית אל בניין הדירות ששכרנו – שתי המשפחות בבניין אחד. מתמקמים בדירה, רוכשים ארוחת ערב במכולת הפינתית, ועוסקים בהתארגנות של סוף היום.

כשהערב יורד רוח קרירה נושבת מבעד לחלונות, ומרמזת שטיול קטן ל"גן הבירה" השכונתי יכול להיות רעיון לא רע. הילדים נשלחים למיטות ונרדמים מיד. הנערה מופקדת לשמירה על אחיה הקטנים ואנחנו יוצאים.גן הבירה הוא לא יותר מכמה שולחנות מוקפים בעציצים, ומוארים בנר. בשולחנות יושבות קבוצות ומשוחחות בשקט. אוירה נעימה. נכנסים פנימה, מתיעצים עם המוזג, ומחליטים על שני "שליש" בירה לבנה.

אנחנו לוקחים את הבירות שלנו ומתישבים לאחד השולחנות. ב"גן הבירה" אוירה קוסמופוליטית : בשולחן מאחורינו זוג מדבר באנגלית, בשולחן אחר רביעיית איטלקים מזמינה סיבוב בירה נוסף, ולפנינו בעל הבית וידידיו מגלגלים שיחה קלה בגרמנית. אנחנו מתרגעים מהיום, נהנים מהשקט ומהרוח הקלילה, ושמחים שהמסע הארוך עבר בשלום. הערב שלווה, מחר נצא "לקרוע" את העיר. בירה, בריזה, וינה  – דרך נהדרת להתחיל טיול משפחתי באוסטריה.

טיול משפחתי באוסטריה, מסלול טיול בזלצבורגלנד, וינה
בריזה, בירה, וינה

טיול משפחתי באוסטריה – המסלול

ימים 1-3 : יומיים מלאים בוינה

יום 4 – נסיעה מוינה אל זלצבורגלנד , ועצירה לטיול באגם  וולפגנג

יום 5 – טיול אל מעבר גרוסגלוקנר

יום 6 – מסלול הליכה מרוסבאך אל גוזאו

יום 7 – קניון ליכטנשטיין, אגם הציידים וטבילה בבריכה.

יום 8 – מערת הקרח בוורפן, הטירה ומוזיאון הקלטים בהליין

יום 9 – ארמון הלברון וביקור בזלצבורג העיר

יום 10 – אטרקציות נוספות בזלצבורגלנד – מגלשת הרים, מכרה נחושת, והר גרפנברג

יופ 11 – חזרה לוינה לטיסה הביתה דרך שטיריה

טיול משפחתי באוסטריה – הפרטים הטכניים

טיסה לוינה

במסגרת מבצע של חברת אוסטריאן איירליינס נקנו טיסות במחיר זול מאוד לכל המשפלה (274$ לאדם ). המחירים הנמוכים היו בתאריכים מוגבלים מאוד , והם שקבעו את ימי השהות שלנו. לאוסטריאן יש שתי טיסות ביום , אבל טיסת אחר הצהריים בשבת היתה זולה משמעותית מטיסת הבוקר.

ההתארגנות בשדה התעופה בוינה היא זריזה ויעילה. בני הנוער מופקדים כל אחד על תיק, אני על הקטנה והאיש מפלס את דרכנו בין ההמון לכיוון הרכבת. בשילוב של אנגלית וגרמנית עילגת אני מצליחה להבין איך לרכוש במכונה שני כרטיסים למבוגרים, שלושה כרטיסי ילדים, ואחת קטנה נוסעת עדיין בחינם. עשרים דקות ברכבת הS ואנחנו במרכז העיר.

טיול משפחתי באוסטריה  – לינה

מקום הלינה שלנו באיזור זלצבורגלנד התגלה כשאטרקציה משל עצמה. לפרטים על חווית הלינה בחווה בקליינארל

טיול משפחתי באוסטריה – תחבורה

התניידות בוינה

בוינה השתמשנו בתחבורה ציבורית בלבד. הדירה שבה גרנו היתה קרובה לתחנת הרכבת התחתית. הנסיעה ברכבת וברחבת התחתית היתה הזדמנות טובה ללמד את ילדינו עכברי הכפר פרק בהלכות עיר גדולה. הסברנו להם איך קונים כרטיס, איך בודקים שנוסעים בכיוון הנכון , מה עושים אם צריך לשאול שאלה (פונים בסדר הבא : אמא עם ילדים, אישה, עובד ציבור , נוער) , ואיך לא הולכים לאיבוד בקרון הרכבת  ( אבא נכנס ראשון , אחריו הילדים אמא אחרונה).

המשפחה שטיילה איתנו שכרה רכב כבר מהיום הראשון בשכונה שבה התגוררנו  נדרש לשלם על חניה מלבד בשבת ובראשון – בדיוק הימים בהם היינו.

רכב והתניידות בזלצבורגלנד

אין ספק שהדרך הנוחה ביותר להתנידות בזלצבורנד היא ברכב. אבל לשימחתינו גילינו שיש אוטובוסים שמגיעים גם לאתרי התיירות, הם עומדים בזמנים, ואפשר להתשמש בהם כדי לעשות מסססלולים קויים. פרטים במסלולים המדוייקים.

חברבתי זיוה רענן בעלת הבלוג שמתי ב מציעה רעיונות ומסלולים לטיול בתחברה ציבורית.

טיול משפחתי באוסטריה – מידע נוסף

אתר מרכזי הכולל אטרקציות ומידע באיזור זלצבורגלנד המחולק לפי איזורים.  באתר ניתן למצוא אטרקציות ונקודות עניין לפי איזורים .

חברתי מלי אברמוביץ', "הטוריסטית" מתלבטת בין זלצבורג לטירול – ומחליטה לעשות את שניהם בשבוע.

אלי ואיריס , זוג סטודנטים , טיילו באוסטריה כתרמילאים וחזרו משם עם תובנות ועיצות.

טיול משפחתי באוסטריה, מסלול טיול בזלצבורגלנד, וינה
בהרכב משפחתי כמעט מלא

2 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *