בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק

6 מסלולי הליכה בקורפו: מצוקים, מפרצים וכפרים עתיקים

רצינו לשלב מסלולי הליכה בקורפו במסגרת הטיול שלנו. כשעובד לשכת התיירות בקורפו אמר לנו שאין מידע מודפס על מסלולי הליכה בקורפו, הופתענו. כשהמשיך והסביר שאפילו את מפות וספר הדרכה לשביל קורפו, החוצה את האי, היה עלינו להזמין מבעוד מועד באינטרנט, הבנו שקורפו ממתגת את עצמה כאי למנוחה. נאמנים לאמירה החביבה עלינו, ננוח כבר בקבר, מצאנו ברשת כמה רעיונות למסלולים. זרמנו עם רוח המקום והחלטנו על מסלולים קלילים, לא ארוכים מדי וטומנים בתוכם אפשרות רחצה בים. המסלולים לקחו אותנו אל מצודות עתיקות, אל כרמי זיתים ענקיים, אל נוף מגוון ואל סיפורים על דרקונים אש ופיראטים.

למסלול טיול בקרקירה, עיר הבירה של קורפו: טיול בסמטאות ציוריות, מצודות, ונקודות תצפית.

טיול שקיעה על חוף אחרבי

מבין מסלולי הליכה בקורפו זהו הקל ביותר, הנגיש ביותר והמפתיע ביופיו. השעות היפות של החוף הן קצוות היום: שעות הזריחה והשקיעה. אחרבי Acharavi היא העיירה המרכזית באיזור הצפון המערבי, ורבים מתושבי הסביבה באים אליה לסידורים. החופים מרוחקים מעט מהעיירה ובהם מלונות ובתי נופש. למרות זאת רצועת החוף שמרה על מראה פראי משהו.

בשעות אחר הצהרים המאוחרות, החוף מתרוקן מהנופשים ואתם תמצאו את עצמכם מטיילים בו כמעט לבד. לכו לכיוון אחד כמה שתרצו. ואחכ שובו על עקבותיכם.

מצד אחד הים ורכסי ההרים של יוון ואלבניה

חוף אחרבי, מסלולי הליכה בקורפו

מצד שני רכס ההרים הגבוה של קורפו. אנחנו נמצאים למרגלות הר פונטראקור המתרומם לגובה של 900 מטר.

ובאמצע רצועה של צמחית חוף מגוונת.

טיול שקיעה תמיד מעורר תאבון. המלצה חמה על הטברנה של ג'ורג'. בית קטן מסוייד לבן. עציצים בחלונות. 10 שולחנות במרפסת. זה הכל. אבל האוכל והחוויה כולה – כאילו נכנסתם לסרט. ג'ורג' הוא דור שלישי במסעדה. את המסעדה פתחה סבתו לפני 40 שנה, היא עדין שם מבשלת. ומנצחת ביד רמה על המטבח.  גם את אביו תוכלו לפגוש בין השולחנות. במסעדה הזאת אכלתי את הקלמרי הכי טעים אבר! בתפריט סלטים, ודגים. כמיטב המסורת היוונית מפנקים כאן בליקר קינוח, אבל אל תוותרו על עוגת הבית.

הטברנה של ג'ורג' , מסלולי הליכה בקורפו

טיול בחוף אחרבי – מידע שימושי

• היכן חונים ? איפה שתרצו, ממליצה ליד הטברנה של ג'ורג
  • זמן נסיעה מקורפו העיר : כשעה נסיעה
  • את החוף ויופיו גילינו בזכות המלון המפנק שלנו בחוף: מלון אלמירוס ביץ'. הצטערנו שהיינו רק יומיים.

משהו לשים לב:  נכון שבחוף יש צדפים? ובכן – כאן לא. אבנים קטנות ועגולות ובולי עצים גדולים שמגיעים עם הגלים.

בין הכפר העתיק אל ההר הגבוה

הכפר פריתיה העתיקה, או בשפת המקום פלאו-פריתיה, נמצא על מורדות ההר הגבוה ביותר בקורפו. זהו ככל הנראה הכפר העתיק ביותר, ששמו מופיע במסמכים מהמאה ה14. במאה ה17 בכפר היו 130 בתים הבנויים בסגנון ונציאני, ו8 כנסיות. הכפר ניטש לחלוטין בשנות ה60 כשהחלה התיירות ותושביו העתיקו מגוריהם אל קירבת החוף.

לאורך כל הדרך המפותלת כששיחי אחירותם צהובי פריחה לצידינו אין סימן או תצפית על הכפר. לא במקרה. הכפר היה במשך שנים מפלט מפני פיראטים. הכפר בנוי כך שתושביו יוכלו לראות את הים, אבל לא יראו ממנו.  רק כשמגיעים ממש קרוב לכפר : לפתע הוא מופיע.

מסלולי הליכה בקורפו

חנינו סמוך לכנסיה ויצאנו להתבונן. נראה שישנה התחדשות איטית של הכפר. בכניסה לכפר עומד B&B יפה, שאורחיו נהנים מארוחות בוקר בגנו. פגשנו את בעלת הבית והיא סיפרה לנו קצת על המקום, על שכניה המועטים, המליצה על מסלולי הליכה, ואםפילו הציע לנו לשקול לרכוש כאן בית. סביב לכיכר הסמוכה והמוצלת יש כמה מסעדות, חנות קטנה לממכר תוצרת מקומית, ואווירה של סרט.

יצאנו לשוטט בין רחובות הכפר, הצצנו לבתים יפהפיים בהתפרקותם. בהמלצת בעלת הגסט האוס הלכנו לאורך כביש עפר המתחיל סמוך לכנסיה, שמקיף את הכפר מלמעלה ומוביל לתצפית על בתי הכפר והצצה אל הים.

מסלולי הליכה מפריתיה העתיקה – מידע שימושי

• מהכפר יש מסלול משולט שעולה אל פסגת ההר פנטוקראטור, Pantokrator. משך העליה כשעה ו40. המסלול כולו חשוף . מאוד רציתי לעלת את המסלול הזה אבל לאור החום והשמש הקופחת – נאלצנו לותר.
  • מרבית הדרך אל הכפר צרה, אבל טובה. בכניסה לכפר מסתיימת הדרך והגישה אל מגרש החניה מעפר אינה נוח מומלץ לחנות לאורך כביש הגישה לפני הכנסיה הורודה, וללכת ברגל.

מהמצודה הצלבנית אל החוף הנסתר

הכפר קסיופי Kassiopi הוא אחד הכפרים היפים ביותר באי, עם נמל קטן, מצודה ביזנטית, תצפית אל הרי היבשת ביוון ואלבניה.  בעבר היה כפר דייגים קטן, וכיום מרכז תיירותי עם וילות נאות ותיירים רבים. ובכל זאת יש בה המון קסם.

מסלולי הליכה בקורפו

לפי המסורת המקומית הכפר נוסד על ידיד מלך אפירוס במאה השלישית לפנ"הס, כתחנת אספקה למלחמתו עם רומא. לאחר כיבוש הרומאים את האי, הוקם כאן מקדש לזאוס, וקיסרים רבים וביניהם נרו, עלו לרגל למקדש. עם פריחת הנצרות הוסב המקדש לכנסיה שהוקדשה למריה הקדושה. הכנסיה נהרסה על ידי התורכים במאה ה16 ונבנתה מחדש. זוהי כנסית הכפר עד היום ונערכות בה בזמנים שונים תפילות קתוליות ותפילות וארתודוכסיות.

מהכנסיה המשכנו אל ההמצודה הביזנטית. זוהי אחת משלוש מצודות ביזנטיות באי. תפקידה של המצודה הזו היה להגן על התעלה שמפרידה בין היבשת לאי. חפירות שנערכו במצודה גילו מטבעות ועליהם מוטבעים ראשיהם של קיסרים ביזנטיים.  לאחר שהונציאנים כבשו את האי במאה ה14 הם פירקו את חומות הטירה, כעונש על כך שישובי הטירה לא לא נכנעו. הם שילמו על כך כמאתיים שנים אחר כך , כשהעות'מנים צרו על האי, ולתושבי האיזור לא היתה מצודה לברוח עליה. באיזור נפוצה שמועה על כך שהמצודה נכבשה על ידי דרקון יורק אש, ששרף את הכל והרעיל את יושבי הכפר. כך בוודאי נראה לתושבי המקום המפגש הראשון עם אבק שריפה.

מצב המצודה לא במצב תחזוקתי טוב, אבל כדאי מאוד לעשות בה סיבוב. בשטחה יש כרם גדול של עצי זית שנותן צל נהדר, ומהריסות חומותיה יש זוויות יפות לים ולמפרצים.

מסלולי הליכה בקורפו

לאחר הביקור במצודה הביזנטית ירדנו לנמל והקפנו אותו סמוך למים, והמשכנו ללכת לאורך השביל אל טיילת קטנה, שממשיכה לאורך החוף וממנה נשקף נוף יפה אל היבשת, ומעליה – מלון פאר. לאורך כל הדרך ניתן לראות מפרצונים קטנטנים ובהם שוחים אנשים. ההגעה אליהם היא בעזרת סירות מהנמל. כל אחד נראה יפה מקודמוץ אבל אנחנו המשכנו ולא התיאשנו עד שהגענו לקצה הטיילת, המשכנו לאורך שביל עפר בין עצים ובסוספו – ירידה רגלית לחוף כזה נפלא! אחרי כמעט שבוע באי מצאנו את החוף שהכי אהבנו!

קייפ דרסטיס – אל המצוקים הלבנים

חלקו הצפון מערבי של האי הוא איזור של מצוקים לבנים וצמחיה כמעט טרופית. האי מסתיים ברצועה צרה של מצוקים תלולים המכונה קייפ דראסטיס. אל הקצה עצמו אי אפשר לגשת ברגל אבל  מסלול רגלי של כשעה הליכה מאפשר תצפיות מרהיבות אל המצוקים ואל ים התורכיז הסובב אותם.

סמוך לחניה העליונה מצידה המערבי ישנו שביל צר אל תוך מטע זיתים המוביל אל המצוקים ואל תצפית לכיוון הקייפ. שימו לב לא להתקרב אל הקצה של המצוק.  המצוקים הלבנים הם מקום קינון לציפורים קטנות וזריזות. אנחנו עוקבים אחרי מעופן וציוציהם, אבל לתפוס אותם בעדשת המצלמה – אין לי שום סיכוי.

מסלולי הליכה בקורפו

אנחנו חזורים על עקבותינו והפעם לוקחים את דרך העפר לכיוון מזרח. הדרך מובילה אותנו על הרכס, לתצפית על הים. אנחנו מוקפים פרפרים צבעוניים. נראה שלכל פרפר יש הפרח החביב עליו.

הדרך ממשיכה ויורדת דרך צמחיה עבותה, כמעט טרופית אל נקיק צר שחרץ הים אל תוך המצוקים. חם היום וממש מתחשק להכנס למים, אבל הים סוער מאוד. הגלים מוטחים בחוזקה אל הסדק ופורצים ממנו, כאילו היו מזרקה.

דוכן קטן ובו שלט מסמן שמכאן אפשר לקחת שיט לאורך החוף, להתבונן בקייפ, באיים הקטנים ולהמשיך אל חוף לרחצה. אבל ככל הנראה הגענו מוקדם מדי, ואין איש בדוכן ואין מידע על זמני ההפלגה. אחרי מנוחה קצרה אנחנו חוזרים על עקבותינו , וממשיכים בשביל המעגלי, שממש קרוב לקצה המצוק. מכאן אנחנו זוכים לתצפיות מרהיבות ממש.

מסלולי הליכה בקורפו, קייפ דרסטיס

קייפ דרסטיס – מידע שימושי

• היכן חונים ?  סמוך לנקודת תחילת מסלול ההליכה ישנה חניה קטנה . בגוגל : Small car park of Cape Drastis . אנחנו חנינו ליד הכנסיה בכפר Peroulades. בגוגל : Church of Agios Nikolaos והוספנו כ 600 מטר הליכה מוצלת .
  • מתי להגיע ? השעה הטובה להגיע היא אחר הצהריים כשעה לפני השקיעה.
  • זמן נסיעה מאחרבי: כחצי שעה
  • זמן נסיעה מקורפו העיר:  כשעה נסיעה (40 ק"מ )
  • חוף: המכונה canal di amour הוא גירסה מוגדלת של הנקיק הצר שפגשנו ומאפשרת שחיה. ממנו יש תצפית יפה לאיונים בסביבה. בעיירה Sidari יש חוף גדול ומסודר, טברנות ובתי קפה.
  • למסלול הטיול המפורט בקומוט.
מסלולי הליכה בקורפו, קייפ דרסטיס

פורטו טימוני – מסלול הליכה אל חופיים שניים

קורפו ידועה במפרצי התורכיז שלה ובמצוקים הירוקים היורדים עד למים. בתצפית אל פורטו טימוני אפשר להנות במבט אחד משני מפרצי תורכיז הנושקים זה לזה. אחדהמסלולים היפים מבין מסלולי הליכה בקורפו.

אבל כדי לראות את היופי הזה צריך קצת להתאמץ. תחילה יש להגיע אל העיירה אפיונאס. גוגל אינו מבחין בין כבישים לבין כבישי עפר מחותחתים כאשר מדובר בדרכים בתוך העיירות. אנחנו מפספים פניה אחת, וגוגל מחשב את מסלולינו מחדש אל דרך חתחתים צרה, מלאה בורות ושיפועים מפחידים בעליה. אנחנו צולחים את הדרך  ומגיעים בשלום אל העיירה .

הרחוב הראשי של העיירה אפיונאס הוא רצף של בתי קפה ומסעדות המציעים נוף אל הים, ממנו נושבת בריזה להפיג את החום. אנחנו מחנים את הרכב במגרש חניה בתשלום של 5 יורו ומתחילים לצעוד במעלה העליה. העיירה מטופחת ונאה. מקצה העיירה יוצאים מספר שבילים אל נקודת התצפית על פורטו טימוני, לחוף פורטו טימוני או לחוף סנט גריגוריוס. השלטים מבלבלים מעט. view point מתברר גם כשם של מסעדה.

המסלול שלנו לוקח אותנו תחילה על צלע ההר המשקיף אל חוף גריגוריאוס. בהמשך אנחנו מתקדמים אל עבר מסלול המותפצל בין ירידה לחוף פורטו טימוני, או המשך הליכה אל נקודת התצפית. השביל הוא שביל צר, המתפתל לעיתים בתוך צמחיה סבוכה, ולא מונגש, מרבית הדרך חשופה לשמש. נוף יפה לאןרף כל הדרך.

מסלולי הליכה בקורפו

בסופו של השביל, אחרי עליות וירידות, אנחנו מגיעים אל סלע, שיש לטפס עליו כדי לראות. אין כאן ספסל, או שמשיה, והמקום הוא די צר. הנוף הנשקף הוא באמת באמת מרהיב.

בדרכנו חזרה אנחנו משלימים את הסיבוב על צלע ההר, ומגיעים לאיזור פתוח, עם ספסלים נוף מרהיב ובריזה נפלאה. אחלה מקום לנוח, לשתות משהו, לנשום

פורטו טימוני – מידע שימושי

• אוכל: אכלנו שוורמה בלחמניה בדוכן בקצה המסלול. היה מצויין: לחמניה טריה וחמה, שוורמה וירקות ואפילו מוגש בצורה אסתטית. בעל הבית והעובדים אדיבים ושמחים. זוהי גם תצפית נהדרת לשקיעה, בקשו מבעל הבית להציץ באלבום התמונות שלו.
  •  חניה: קשה מאוד למצוא חניה בעיירה כי היא מאוד מתויירת.חנינו במגרש חניה בתשלום בעלות של 5 יורו.
  • חוף: אם מתחשק לכם להגיע אל חופי פורטו טימוני יש לכם שתי אפשרויות. מנקודת התצפית לחזור על עקבותיכם עד למפגש עם השביל היורד אל החוף. השביל לכל אורך הדרך הוא כמעט שביל עיזים ודי תלול. אפשרות אחרת היא לנסוע לחוך גיאורגיס ומשם לקחת סירה שתיקל אתכם לחוף. קובעים עם בעל הסירה מתי לבוא לאסוף אתכם.
  • מסלול דומה למה שעשינו באתר קומוט

מסלול הליכה דרומי: סובב חוף ארקודילס

זהו הדרומי מבין מסלולי הליכה בקורפו שעשינו. המסלול  לוקח אותנו לסיבוב מעגלי על הרכסים הסמוכים לקו החוף ויורד גם לחוף רחב וחולי : Arkoudilas. המסלול ברובו מוצל ועובר בתוך חורש מוצל ונעים.

בתחילה נראה שהביל אינו מסומן, אבל בהמשך אני מבינה שחרסים ועליהם קווים, עיגולים וחצים באדום הם הסימון. לעיתים השביל צר, וניכר שלא רבים עברו בו. מרבית המטיילים באיזור יורדים היישר לחוף הים. חוף הים הוא אחד החביבים על צבות ים להטיל את ביציהן. אבל הן עושות את זה לבד בחושך.

את תוואי המסלול מצאתי בקומוט. המסלול לוקח כשעה וחצי, והוא נחמד אבל בדיעבד אין באמת סיבה להגיע מהצפון והמרכז עד אליו.

מסלולי הליכה בקורפו – מידע נוסף

• לכל נקודת עניין יש מספר מסלולים המדורגים לפי רמות קושי שונות בקומוט. הניווט תוך כדי טיול קל ונוח.
  • אמנם חלק מהמסלולים נגישים בתחבורה ציבורים
  • קורפו מספיק קטנה כך שאפשר יהיה להגיע לכל אחד משש מסלולי ההליכה בקורפו שתירנו, אבל הם לא היחידים. שווה תמיד להתיעץ במקומיים.
  • שביל קורפו חוצה את קורפו לאורכה מחלוק למקטעים המאפשרים לינה בכפרים ומבקר בנופים מגוונים ובאתרים יפים באי. זמן ההליכה בשביל בין 8 ל15 ימים.
  • רעיונות נוספים עבור מסלולי הליכה בקורפו לקבל כאןכאן וכאן.

14 Comments

1. Judi Natan

Hi and good evening, I live in Corfu, and contrary to what is written in the article, there are organized walking routes including guidance and several levels of difficulty, although maybe in English, but I can send them to you.., and also organized walking groups here… that you can join and they are organized to operate mainly on weekends. So you should make sure before you write…

1. yanina.zaslavsky

Thank you Judi for reaching out. I would be happy to know about self guided marked trails in Corfu (besides Corfu trails). As I written in my post , the tourist information in Corfu not only were not able to provide info, they actually said that there was not written information and sent me to look in the internet. So I think you should contact them as well. Anyway , I will be happy to add to my post any information about marked (circular) trails in Corfu.

1. זיוה

אני מאוד אוהבת מסלולים קלילים בין כרמים על גבי מורדות ונוף ים. ראיתי השנה את קורפו ממול, מכיוון חוף אלבניה. גם שם יש קו חוף דרמטי ויפהפה. מקווה להגיע בעתיד גם לקורפו.

2. אביבה שה ( שכטר)

טיול קסום ונינוח, פיני נראה לי יתמוגג… רק צריך שיהיו ביטוחים מתאימים לדרכי תחתים😊
    מאוד אוהבת מקומות שאינם המוניים… נהדר שכתבת משהו מרענן וחדש…
    מעניין אם יהיה טיסות טובות לקורפו אמצע ספטמבר אוקטובר…

1. yanina.zaslavsky

תודה רבה אביבה. האמת היא שפשוט צריך לנסוע בזהירות, ואם נראה קשוח מדי – לחזור אחורה. לגבי טיסות קדאי לבדוק גם באגיאן וגם בTUS. יש מצב שיהי גם באוקטובר. אנחנו טסנו בראיינאיר ויודעת שיש טיסות גם של ישראייר או ארקיע

3. שולי

כשבאים באוקטובר, וזה לרוב אחרי שכבר ירד גשם גם אם חם או חמים, האדמה כבר הצמיחה סתווניות ונרקיסים ואפילו חלמוניות. אז אפשר לשחות ולצאת אל פרחי הסתיו.