בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
טיול בקורפו

טיול בקורפו

פעם שלישית חופשה באי יווני זו כבר מסורת! (או לפחות גלידה איטלקית משובחת שנקנית בדוכן קטן בסימטאות העיר העתיקה של קורפו.) לאחר שטיילנו בסנטוריני ובמערב כרתים, בחרנו השנה לערוך טיול בקורפו, האי הצפוני והירוק. למרות שאת עיקר האתרים של קורפו אפשר להפיק בסופ"ש ארוך, נאמנים למסורת שלנו טיילנו בקורפו במשך שבוע שלם. כך יכולנו לשלב טיול בקורפו עם מנוחה על שפת הבריכה, ולחוות את חדוות הגילוי וההרפתקה באתרים מוכרים פחות. שמה של קורפו יצא כמקום הנופש החביב על שועי אירופה ועשיריה, אבל כשהגענו לקורפו הבנו שאלה הם חדשות מהמאה שעברה. בקורפו ניתן למצוא אכסניה לכל כיס, להנות מארוחה טובה עם נוף מרהיב במחיר של סלט בתל אביב, ולהתקבל (כמעט) בכל מקום בחביבות , אדיבות ולבביות יוונית.

טיול בקורפו

טיול בקורפו – כמה מילות רקע על האי

על קורפו שמעתי לראושנה כשקראתי את הספר "משפחתי וחיות אחרות" של ג'ראלד דאל, חוקר טבע וסופר, שהתגורר בצעירותו עם משפחתו באי קורפו. המשפחה נהגה לערוך טיולים בקורפו בעזרתו של נהג מונית בשם ספירידון, כשם פטרון האי. אע"פ שקורפו כבר מזמן ירדה מגדולתו כאתר הנופש המועדף על אצילי אירופה, אומרים שמשפחת המלוכה הבריטית עדיין נוהגת לנפוש בו בוילה של משפחת רוטשילד. ובכל זאת משהו מהזוהר הישן והאלגנטיות נותרה בו, גם אם מתקלף מעט ומרופט.

טיול בקורפו

קורפו הוא אחד החשובים מתוך 40 האיים האיוניים (או האיים היוניים), הנמצאים בים האיוני, אותו חלק של הים התיכון הנמצא בין יוון לאיטליה. לפי המיתולגיה היוונית העגלה איו חצתה את הים בשחיה ומכאן שמו. קורפו נמצא סמוך לחופיים הצפון מערביים של יוון ושל אלבניה. האי הררי ומפורץ, וזאת תרגישים היטב כשבעת טיול בקורפו נוסעים בכבישים המפותלים והתלולים, עד כי לעיתים הנהיגה מסמרת שיער. האי קורפו ירוק בזכות כמות הגשמים המרובה היורדת בו. זה די מדהים לראות איך בזכות המים הרבים חורש ים תיכוני הופך להיות ג'ונגל. 

כיאה לאי הממוקם על נתיבי סחר, קורפו היתה נתונה לאורך ההיסטוריה תחת שליטים שונים, ביניהם פיראטיים בני העם האילירי, שהתגורר באיזור אלבניה של היום. אני אספר בפירוט רב יותר על תקופות מעניניות בהיסטוריה, כשאספר על ביקור באתרים. כדי לסבר את האוזן כאן אספר שקורפו מופיעה בסיפורי האודיסיאה של הומרוס כארץ הפיאקים, אל חופיה הגיע אדיסיאוס ברפסודה, בדרך אל ביתו באי האיוני הדרומי יותר – אית'קה. בקורפו היתה קהילה יהודית, שמרבית בניה נרצחו בשואה, אבל גם על כך בהמשך. ההשפעה הגדולה ביותר על האי היתה של הונציאנים, אם כי גם הצרפתים, והאנגלים השאירו את חותמם. בניגוד לשאר איזורי יוון העות'מנים מעולם לא שלטו באי. לכן התקבצו בו הוגי דיעות , סופרים ומובילי לאומיות יוונים.

טיול בקורפו

 טיול בקורפו – תקציר המסלול

אם נאמר את האמת אין בקורפו פינה שלא טיילו בה או חוף סודי באמת. כל כפר, אתר או נקודת תצפית כבר צולמו לא פעם ולא פעמיים. ובכל זאת רצינו להרגיש קצת הרפתקנים .לכן בתכנון מסלול טיול בקורפו השארנו זמן לשיטוטים ועצירות לא מתוכננות: כפר שנראה יפה, רצועת חוף נחמדה, תצפית מבין העצים. חלק מהימים היו יפים ומוצלחים, אחרים -פחות.

  • קורפו הבירה : סמטאות העיר העתיקה, בית הכנסת, השוק העירוני, המצודה הישנה, תצפית על מנזר ולכרנה ועל שדה התעופה. לקריאת המלצות ומסלול מפורט בקורפו העיר
  • יום טיול אל הכפרים Perelioli Pelekas, תצפית קייזר ויליאם, אכיליון וחוף Benites
  • טיול בדרומה של קורפו: מצודת גרדיקי, חוף פרסאודס, אגם קוריסון, מסלול הליכה באיזור חוף אקרודילס
  • יום טיול צפונה : נסיעה אל פליאוקטוריצה, ביקור במנזר ותצפית, עליה למבצר Angelokastro
  • נסיעה לאורך החוף הצפון מערבי עד לקורפו הבירה: עצירה לתצפיות לאורך החוף, ביקור במבצר Kassiopi: קטע הדרך בין Yipsos לKassiopi יפה במיוחד!

לקריאת המלצות מפורטות בליווי מפות לשלושה ימי טיול ברכב .

מסלולי הליכה בקורפו

אנחנו אוהבים לשלב בחופשות שלנו מסלולי הליכה. בניגוד לשפע מסלולי ההליכה בסנטוריני ומסלולי ההליכה המסודרים בכרתים, בקורפו התקשינו למצוא. בלשכת התיירות בעיר הבירה הוסבר לנו, שאין מפות ואין חומר כתוב. הפקיד החביב סימן לנו על מפה את האיזורים הנחשבים היפים ביותר באי, ושלח אותנו לדרכינו. נעזרנו באפליקציות כדי למצוא את דרכינו. לקריאת המלצות על מסלולי הליכה מוצלחים שעשינו

חופים בקורפו

גדלתי בנתניה ואתמ רבית חופשות הקיץ שלי ביליתי על חוף הים. כיום אנחנו גרים בהרצליה והים הוא במרחק הליכה מהבית. אני באמת חושבת שאין כמו החופים שלנו עם החול הלבן, ולכן לא כללתי בילוי ארוך בחופים בעת תכנון מסלול טיול בקורפו. ובכל זאת על הדרך אני יכולה להמליץ על כמה חופים יפים, שבאמת התחשק לשבת קצת או אפילו להכנס למים:

  • חוף ליד מנזר ולכרנה בעיר קורפו : חוף מסודר, עם מציל ושירותי חוף
  • חוף מסונגי כחצי שעה נסיעה מהעיר דרומה. חוף עם שירותי חוף אבל ללא עמוס באנשים.
  • חופי פליאוקסטריצה: מפרצים ובהם חופי תורכיז. אחת העיירות הפופולריות בצפון מזרח האי. כדאי להגיע מוקדם לפני בוא האוטובוסים.
  • חוף קונטגיאליס אף הוא בצידו המזרחי של האי סמוך לנקודת התצפית קייזר ויליאם.
  • באיזור העיירה קסיופי ישנם חופים יפים. כדי הלגיע לחופים המבודדים התחילו ללכת לאורך מסלול ההליכה .
טיול בקורפו

המלצה על מלונות בקורפו

בהתרעה קצרה של ארגון טיול לקורפו התקשיתי למצוא מלון אחד לשבוע, אבל זה לטובה. התגוררנו בשלושה מלונות שונות ברחבי האי, כל אחד מהם עם אופי ואווירה שונה. כך גם הכרנו לעומק שלושה איזורים שונים באי. כמובן שאפשר להתגורר במלון אחד כל השהות ולצאת ממנו לטיולים, אבל כדאי לבדוק היטב שהעיירה והאוירה בה מתאימה לכם.

מלון סיטי מרינה – קורפו העתיקה

מלון סיטי מרינה נבחר בזכות מקומו: קרוב למרינה, צופה אל הים ובמרחק הליכה קצר מסימטאות העיר העתיקה ומתחנת האוטובוסים של העיר. המלון מתגאה בכך שהוא נוסד בשנות ה50 של המאה הקודמת. פעם בודאי נחשב מלון מפואר: שייש בלובי, כרכובים , עיטורים על המרפסות. יש בו אווירה של פעם. 

אחרונים להגיע למלון, אנחנו נשלחים אל עלית הגג.  בשעת הלילה המאוחרת שאנחנו מגיעים המעבר דרך הגג בחושך והכניסה לחדר הקטן מאכזבת.  אני מרגישה כאילו נשלחתי לחדרם של המשרתים. החדר צנוע וקטן, כמעט נזירי, אבל נקי, מסוייד בצבעי פסטל וחדר שירותים ומקלחת חדשים. האוויר בחוץ טוב, והאורות הקטנים המאירים את הנמל מקסימים. בבוקר אני מתעוררת בדיוק בזמן כדי לראות סירת דייג קטנה יוצאת מהנמל. אחריה יוצאת המעבורת אל ההפלגה הראשונה שלה. מהמרפסת הקטנה נשקף מראה מרהיב אל מצודה, אל כיכר קטנה של פעם, ואל בנינים שידעו יפים יפים יותר, אך גם בקילופיהם יש קסם. רק מאוחר יותר אני מגלה את היפי האמיתי : גגות , גגות, ומגדלי פעמונים שנשקפים מצידו השני של הגג. השמים מוורידים מעט ולפתע מתכסים באלפי ציפורים קטנות- סיסים או סנוניות- המתעופפות בין הגגות והעננים. 

המיקום שלו מצויין, קרוב לעיר העתיקה, אבל מעט בשוליה, כדי להבטיח שתמיד יהי לנו שקט. והמרפסת שלו משקיפה אל השקיעה. ווליו פור מאני נפלא. בפעם הבאה אבקש חדר בקומה נמוכה יותר עם מרפסת. להזמנת חדר במלון city marina

דירות בוטיק ספילאו Spileo במסונגי

Spileo House הוא מלון דירות קטן ומטופח ממוקם במטע זיתים על גיבעה הצופה על הים ועל הכפר מסונגי. הכפר מסונגי ממוקם כחצי שעה נסיעה דרומית לעיר הבירה קורפו. במלון ארבע דירות סטודיו, שתי דירות עם מרפסת ושני פנטהוזים. אנחנו התגוררנו בדירת סטודיו מרווחת , שיכולה לאכלס עד ארבעה אנשים. בדירה מיטה זוגית, ספה נפתחת, שולחן אוכל, מקלחת ושירותים ומטבח מאובזר היטב. למלון הדירות ברכה נחמדה ואיזור לברבקיו העומד לראשות האורחים. במלון אין אפשרות לארוחת בוקר , אבל הכפר קרוב מאוד ובו יש מאפיה מוצלחת. חוף הים הקרוב נמצא בכפר והוא חוף ים מסודר עם מציל, ומתקני חוף. המים צלולים כ"כ שרואים גם את הדגיגים הקטנים ביותר. היה לנו כ"כ נעים שהצטערנו לעזוב.

מלון אלמירוס ביץ' Almyros beach, באחרבי

מלון אלמירוס ביץ' הוא המלון המפנק ביותר מבין השלושה. מלון חמישה כוכבים חדש הממוקם באחרבי, עיירה לחופה הצפוני של האי קורפו, כ 40 דקות נסיעה מהעיר קורפו.

החדר מרווח, מואר ומעוצב יפה עם מרפסת גדולה. חדר הרחצה מרווח וכולל מקלחת, ושירותים. בחדר יש ארון גדול, מיני-מקרר, קומקום חשמלי ומכונת קפה וכספת. מלבד מגבות מפנקות יש בחדר גם חלוקים וכפכפים.

המלון בנוי ככפר של בתים דו קומתיים סביב לחצר פנימית ובה דשא, דקלים ושבילים. בין מבני המגורים לים חוצץ המבנה המרכזי של המלון ובו קבלה, מתקני הספא, חדר האוכל, הבר ומסעדה נוספת. מרפסות החדרים והחלונות אינם משקיפים אל הים אלא אל החצר הפנימית. הבחירה האדריכלית נראית מוזרה מעט אבל בהמשך היא מתגלה כחכמה מאוד. המלון מספק תוכנית בידוק לשוהים בו, והיא ברובה באיזור הבריכה . ההפרדה מבטיחה שבאיזור המגורים יהיה שקט כל שעות היממה. קיים מתחם מגורי VIP עם נוף לים ובריכה פרטית. קחו בחשבון שהמתחם קרוב לבריכה.

במלון יש מגלשות מים, בריכת פעוטות, גן משחקים קטן לילדים, יש הפעלות לילדים כולל פעילויות יצירה. לרשות האורחים עומדים מגרשי ספורט, חדר כושר, שיעורי יוגה והתעמלות במים. החוף נמצא צעדים ספורים מחוץ למלון.

המלון מאפשר לאורחים לבחור את סוג השהות בו על בסיס יומי. אם המלון הוזמן על בסיס ארוחת בוקר, אפשר במקום להוסיף ארוחות צהריים ( בעלות 10 יורו) וארוחת ערב (בעלות 15 יורו ) או הכל כלול לאיזה יום שתרצו. אכלנו במלון ארוחת בוקר וארוחת נערב והיינו מאוד מרוצים מהמגוון, מאיכות האוכל, מטריותן ומהאדיבותוהלבביות של עובדי המקום. בהחלט מלון שארצה לשוב אליו.

טיול בקורפו

טיול בקורפו – העונה ומזג האוויר 

עונת התיירות בקורפו היא בין מאי לאוקטובר. מחוץ לעונה מלונות ומסעדות רבים פשוט סגורים. אנחנו ביקרנו באי באמצע יוני והיה נפלא : הפריחה היתה בעיצומה, היינו מוקפים חרקים ופרפרים בכל אשר הלכנו. ניחוחות נעימים של פריחת הדסים, אחירותם, יערה ויסמין מילאו את האויר. מזג האויר היה קריר מספיק , במיוחד בצל, כדי לטייל במסלולים אבל חם מספיק כדי להנות משחיה בים או בבריכה. 

תחבורה בקורפו

שכירת רכב בקורפו

כדי שנוכל לחקור את האי בקצב שלנו שכרנו רכב מחברה מקומית. למודי נהיגה בסימטאות בעיירות ים תיכוניות, ביקשנו את האוטו הכי קטן.  בקורפו כבישים רבים צרים מאוד עד כדי מעבר מכונית אחת בקושי. לעיתים נדרשנו לתמרן מעט כדי לאפשר לרכב הבא מולינו לעבור. ישנם כבישים מאוד תלולים, הדורשים מאמץ ממנוע האוטו. פיאט – פנדה האדומה שקיבלנו התקשתה לא אחת בעליות, ונאלצנו לוותר על שירותי המזגן עד תום העליה. כבישים רבים אינם מתוחזקים והדרך רבת מהמורות ובורות. יותר מכך – לעיתים כביש טוב הופך בבת אחת לדרך חתחתים.  ניווט בעזרת גוגל לקחת אותנו לא אחת לדרכי עפר. 

חניה : בקורפו ניתן לחנות בחינם ברוב המקומות. במקומות תיירותיים מרכזיים יש מגרשי חניה בתשלום של 5 יורו לכל היום. 

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כששוכרים רכב:

  • ביטוח מלא על הכל מומלץ : בהחלט יתכן שתשרטו את האוטו במעברים הצרים, ובדרכי החתחתים.
  • למרבית חברות השהכרה המקומיות אין דוכן בשדה התעופה, אלא במרחק הליכה קצר. חברות רבות מציעות מפגש עם נציג החברה בשדה, והוא כבר ידאג להביא אתכם לאוטו. זה מופיע כ Meet & greet. 
  • ברוב העיירות והמלונות הגדולים ניתן לשכור רכב מהיום למחר.
  • המלצה כנה לא לנהוג בלילה, בטח שלא למרחקים ארוכים, עקב מצב הכבישים. 
טיול בקורפו

תחבורה ציבורית בקורפו

בקורפו ישנה תחבורה ציבורית טובה למדי. תחנות האוטובוס ממוקמות במקומות מרכזיים, ועליהם רשומים זמני ההגעה. מהפעמים שהתמשנו בתחב"ץ ראינו שאפשר לסמוך עליהם.  בקורפו ישנם שני מערכות של תחבורה ציבורית : 

המראות ונחיתות

נמל התעופה הבילאומי של קורפו ממוקם ממש בפאתי העיר, כ5 ק"מ ממרכז העיר.  טסנו עם חברת ראיינאייר שיש לה טיסה שבועית אחת. מלבד ראיינאייר טסות לקורפו גם ישראייר, ארקיע, וAgean

קו 15 יוצא משדה התעופה ומגיע בנוחות אל מרכז העיר קורפו, ואל תחנת האוטובוס לאוטובוסים בינעירוניים (נקראת התחנה הירוקה) בעלות של 1.10 יורו. אם אתם נוחתים אחרי השעה 22:00 תצטרכו מונית . עלות מונית לעיר – כ20 יורו.

טיול בקורפו

תקשורת בעת טיול בקורפו

גם בחצות דוכן חברת התקשורת היוונית היה פעיל. שילמנו 25 יורו על סים שנתן גלישה של 8 ג'יגה לשבוע. הקליטה היתה מצויינת בכל מקום.

לבעלי דגמים חדשים של ניידים כדי לשקול שימוש ב – eSIM. בטכנולוגיה הזו אין צורך בסים נוסף בחו"ל אלא אפליקציה של חברת Airalo מאפשרת חיבור לרשת הסלולרים המקומית. חבילת גלישה של 3 ג'יגה תעלה 12 דולר, חבילה של 5 ג'יגה תעלה 15דולר וקיימות עוד אפשרות. לצערי המכשיר הנייד שלי אינו תומך בeSIM. חפשו את המכשיר שלכם ברשימת המכשירים התומכים בטכנולוגית eSIM .

אה, ואל תשכחו לשלוח גלויה הביתה. נכון שהיא תגיע אחרי שתשובו, אבל מובטח שתעלה חיוך על פניכם!

טיול בקורפו

טיול בקורפו  – מידע נוסף

באתר התיירות הרישמי של קורפו יש מידע רב על האי

חברתי איריס בעלת הבלוג עד הטיול הבא כתבה על החופשה הספונטנית שלה בקורפו. אגב, בניגוד אל איריס ובן זוגה, אנחנו לא נתקלנו באי לא בדבורים ולא בזבובים. כנראה עניין של תזמון בעונה.

טיול בקורפו

22 Comments

      1. yanina.zaslavsky

        תודה סביונית, אני מציעה בסוף הטיול באלבניה להתפנק קצת ביוון. בטוחה שיהי נהדר באלבניה- אבל היוונים באמת יודעים לעשות תיירות.

    1. נורית

      אי מקסים,היינו כבר 3 פעמים,תמיד נשאר טעם של עוד,
      יש מקומות מקסימים לטייל,מקלט לחמורים ממש נחמד, שייט בין המפרצונים בפלאוקוסטריצה, ים מדהים צלול ,נקי,חופים מבודדים,כייף אדיר.
      האנשים חמים וחמודים,האוכל ברוב המקומות נהדר,
      בקיצור מומלץ ביותר.

  1. ן

    עשיתם את קורפו יסודי 😜 כייף שהיה לכם שבוע וחוויתם את האי על כל היבטיו. אהבתי את התיאורים והכנות. מקווה לנסוע בעקבותייך ובעקבות איריס😃

  2. גל שור

    תודה אביבה. נהנה מאוד מסקירת הטיולים שלך מרידונדו ביץ׳, קליפורניה. המלצה לאי היווני הבא: קפלוניה, דרומית לקורפו. חזרנו לא מזמן משבוע שם בחברת הבנות (שגרות בישראל) והיה פשוט נפלא. אי איוני לא יותר מדי מתוייר אבל מרהיב ביופיו ושווה לפחות חמישה ימי בילוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *