בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
חופשה בדובאי – אדריכלות, אמנות וקולינריה

חופשה בדובאי – אדריכלות, אמנות וקולינריה

חובבי אמנות או אדריכלות ועיצוב? אוהבים אוכל טוב ואת פינוקי החיים הטובים ? חופשה בדובאי זה בדיוק בשבילכם. דובאי היא היעד הכי ידידותי לתיירים שביקרתי בו: מלונות מפנקים, תרבות ואומנות, שירות אדיב, סדר ונקיון, מסעדות מעולות ואטרקציות תיירותיות ברמה גבוהה. דובאי היא היעד הכי מותאם לתיירות בקיץ, שהרי אי אפשר להפתיע אותה בגל חום.

הייתי אורחת של משרד התיירות של דובאי ושל מלון אטלנטיס דה פאלם. קריאה על המלון המפנק, האטרקציות שלו ומידע על דובאי עם ילדים. תודה למיכל בן ארי מנור, עורכת מדור Mood ברשת 13 ובעלת הבלוג רואה עולם.

חופשה בדובאי, מסגרת דובאי, dubai frame

חופשה בדובאי – אדריכלות עם מבט לעתיד

לאחר טיסה ארוכה מעל המדבר, נראית דובאי ושכנותיה כאואזיס עתידני : גורדי שחקים, כבישים ומחלפי ענק, איים מלאכותיים, מרינות ואגמים מלאכותיים. נראה בדובאי האדריכלים והמעצבים יכולים להגשים את הפנטזיות שלהם – משוגעות וראוותניות ככל שיהיו. אבל דובאי מציבה גם אתגרים: תנאי אקלים קשים, קרקע לא יציבה ודרישה לפרויקטים, שיצדיקו את ההשקעה הכספית בהם. הכורח הוא אבי ההמצאה. כדי לבנות את המבנים המונומנטלים והאיים המלאכותיים נדרשו המהנדסים לקחת את הטכנולוגיה לקצה, לפתח טכניקות בניה חדשות ומכונות חדשות. עם ההתחממות הגלובלית, יש מצב שנצטרך בעתיד לאמץ חלק גדול מהטכנולוגיות האלה. חופשה בדובאי היא הזדמנות להתודע לכמה מהפרויקטים האריכלים השאפתניים ביותר ולהנות מהעיצוב המוקפד שלהם וחווית הביקור שהם מספקים.

בורג' חליפה

היש בניין המזוהה יותר עם דובאי מאשר בורג' חליפה? הבנין הגבוה בעולם בגובה 823 מטר ממוקם במרכזו של דאונטון דובאי: קומפלקס הכולל מבני מגורים, קניון, מלונות, מסעדות ועסקים. הבניין נבנה כשדובאי חוותה האטה כלכלית במטרה להעמיד אאותה על המפה העולמית, ולמשוך אליה תיירים ועסקים.

חופשה בדובאי

ממרפסת התצפית בקומה ה125, בערך בחצי גובהו של הבנין, מתגמדים שאר גורדי השחקים. ההמלצה שלי היא לעלות לתצפית לאחר שתטיילו קצת בעיר, כך יהיה מעניין יותר לזהות מבנים. המראה של גורדי השחקים, הכבישים, השכונות והגינות הירוקות בהחלט מרשים. במיוחד שניתן לראות את המדבר מסביב. קחו בחשבון שבתצפית מבורג' חליפה, לא רואים את בורג' חליפה…

חופשה בדובאי

כמה עובדות מענינות על הבניין: ההבדל בטמפרטורה בין הבסיס לשפיץ שלו הוא 6 מעלות. השמש שוקעת בשפיץ כמה דקות מאוחר יותר מאשר בקומת הקרקע. ברמאדאן, המתגוררים מעל הקומה ה150 מחויבים לצום עוד 3 דקות. לבנית הבנין השתמשו ב35 אלף טון של פלדה, שפורקה ממבנה ארמון הרפובליקה של מזרח גרמניה לשעבר.

בנייתו היתה אתגר הנדסי, שדרש חדשנות וחשיבה יצירתית. בבנינו נטלו חלק למעלה מעשרת אלפים עובדים: פועלי בניין, מהנדסים, אדריכלים ויועצים. לבניתו היה צורך לפתח תהליכי בניה ומכונות חדשות. כיון שנבנה על קרקע חולית ,כדי לבטיח את יציבותו נוצקו לעומק של 50 מטר 193 עמודים, בקוטר של מטר וחצי. לשם כך נשפכו לתוך האדמה כ 110 אלף טון בטון.

יציקת הבטון היתה אתגר נוסף. על הבטון לעמוד הן בעומס של הקומות הרבות שמעליו והן בחום של כ 50 מעלות.כדי שהבטון יהיה חזק וללא סדקים היבוש שלו צריך להיות איטי והדרגתי. כדי להבטיח זאת בתנאי האקלים החם של דובאי הבטון נוצק בשעות הלילה ואל התערובת הוספו קוביות קרח. 

איך מבטיחים שבנין כ"כ גבוה יעמוד ברוחות העזות ? צורת הY של המבנה היא צורה אוירדינמית, המבטיחה שלא יהי רגיש לרוחות מכל כיוון שהוא. ואיך מנקים אותו ? ובכן, כמו כל בניין היטק..

בורג' חליפה – מידע נוסף

חופשה בדובאי

מסגרת דובאי

מסגרת דובאי היא לא רק המסגרת הכי גדולה בעולם, אלא היא גם האתר הכי מתוייר בדובאי. מהמפלס העליון בגובה 150 מטר, נשקפת תצפית מרשימה על העיר וסביבתה.

מסגרת דובאי, חופשה בדובאי

במיקום המסגרת ובנוף הנראה ממנה יש סימליות. מצד אחד אפשר לראות את הים ואת השכונות הותיקות של דובאי. מצידה האחר נראה הדאונטאון של דובאי ובמרכזו בורג' אל חליפה. בקרבת מסגרת דובאי נוכל להבחין בארמונו של שליט דובאי, מוחמד בן ראשיד אל מכתום ובתמונתו.

חופשה בדובאי

בקומת הכניסה תערוכה המספרת את ההיסטוריה של דובאי. התערוכה מעוצבת בצורה יפה, משלבת תמונות היסטוריות עם מיצגים ומספקת מידע מעניין. מעצבי המקום ראו בעיני רוחם את המבקרים עוברים דרך סיפורי העבר, בדרכם לתצפית על ההווה. בפועל אם האתר עמוס, מרבית המבקרים נסחפים בזרם האנושי ואינם עוצרים להתבונן. השעה הטובה ביותר לביקור היא עם הפתיחה, או לקראת שקיעה. 

חופשה בדובאי

מוזיאון העתיד

אם אתם חובבי מדע בדיוני מוזיאון העתיד הוא המקום בשבילכם. המוזיאון מזמין אותנו לקפוץ בזמן לעוד חמישים שנה, לדמיין את כדור הארץ והיקום כפי שיהיה אז, ולחזור משם עם רעיונות לפיתוחים טכנולוגיים.

מבנה המוזיאון עתידני אף הוא: טבעת כסופה, המסמלת עין צופה אל העתיד. הבנין מעוטר בקליגרפיה ערבית של חזונו של שליט דובאי. פנים הבניין לבן כאילו נכנסנו לחדר נקי במפעל היטק. בין קומות הבנין מדרגות לוליניות המזכירות בצורתן סלילי DNA .

מזויאון עתידני ראוי לו להביא חידושים גם בבניתו. החלל במרכז המבנה אינו נתמך באף עמוד. לבנית השלד פותחו כלי תכנון חדשים. המבנה מצופה ב1024 לוחות אלומינייום שחוברו ביניהן בשיטה שנלקחה מתחום האוירונאוטיקה. חיתוך האותיות נעשה בלייזר מבוקר מחשב. כל לוח הוא יחודי . המבנה מואר בעזרת חשמל סולרי, המיזוג שלו יעיל והמים ממוחזרים. עוד על המבנה, עיצובו ובניתו כאן, כאן ותמונות מהבניה עצמה

חופשה בדובאי

הסיור מתחיל בנסיעה במעלית המדמה המראה אל החלל. ביציאה מהמעלית נכנסים אל תחנת חלל, שמטרתה להכשיר עובדים שישמשו כשגרירים בפלנטות נידחות ביקום, יפריחו שממות ויהפכו אותן לראויות לחיים אנושיים. אותן טכנולוגיות ישמשו לתיקון מה שקלקלנו על כדור הארץ .

הסיור ממשיך ועוסק בטכנולוגיות צעירות ומזמין אותנו לדמיין מה יהיה כשהן יבשילו. התצוגות עוסקות גם בבריאות וברווחה של האנשים בעתיד.המיצגים אינטרטיבים. המוזיאון משלב בין החדשני לספקולטיבי, בין הטכנולוגיה הקיימת לטכנולוגיה העתידית.

התצוגה מתפרשת על 4 קומות, כשהמעבר בינם מאפשר הצצה דרך חלונות הבניין אל הנוף הסובב. בקומה הראשונה יש מעבר אל מרפסת תצפית. אל תפספסו. 

אם תרהיבו עוז לצאת מהמוזיאון אל השמש הקופחת תוכלו לראות כף יד ענקית המרימה שלוש אצבעות אל על. שלוש האצבעות מסמלות בצורתן שלוש אותיות W, V , L המייצגות Win, Victory & Love. שיח' מוחמד בין ראשיד אל מכתום, השתשמ במחווה זו בכנס בדובאי לפני כעשר שנים. אזרחי דובאי אימצו את המחווה לסמן את אהבתם ונאמנותם לאיחוד.

מוזיאון העתיד – מידע שימושי

על חדשנות ואומנות בדובאי

הטכנולוגיה לוקחת לקצה גם את תחום הבידור. המסגרת ביקורינו ביקרנו שני מופעים דיגיטלים , שלא רק השאירו אותי פעורת פה, אלה גם שינו את נקודת המבט הסקפטית שלי על התחום.

TODA – תאטרון האומנויות הדיגיטליות

TODA תיאטרון לאומנות דיגיטלית הוא מתחם שמטרתו להעשיר את עולם הבידור והתרבות ע"י שילוב של אומנות וטכנולוגיה: הופעות וקונצרטים משולבים באומנות דיגיטלית. במהלך האירועים כל האולם כולו הוא מסך להקרין עליו. הקהל מוזמן להתרווח על פופים וכריות ולהתעטף באומנות ב360 מעלות. אנחנו צפינו במופע הדיגיטלי ואן גוך X יפן, המדבר על השפעת ההדפסים היפנים על עבודתו של ואן גוך. זהו סרט המוקרן על כל חלל האולם. בסרט שולבו תמונות של ואן גוך, הדפסים יפניים עם אפקטים ויזואלים ופס קול המשלב מוסיקה וקטעים ממכתביו של ואן גוך לתיאו אחיו. המופע אינו מתימר להיות תחליף לביקור במוזיאון, למרות שמוקרנות בו תמונות, והן מונפשות. זהו שדרוג של דוקו-אומנות, שפונה לקהל צעיר ומבוגר כאחד. טימה קטנה ממה שראינו במופע לפניכם.

המופע נמשך כ45 דקות. אע"פ שהוא מאוד חוויתי וויזואלי, נדרשת הנה טובה של אנגלית להפיק ממנו את המיטב. מתאים מאוד לבני נוער ומבוגרים.

מופע La Perle

La Perle מופע קרקס מודרני, המתקיים בתאטרון שכולו נבנה לטובת ההפקה. סיפור העלילה מבוסס על תעשית שליית הפנינים המסורתית שהתקיימה בדובאי ובמרץ הפרסי עד גילוי הנפט באיזור במאה ה20. זוהי הפקה מרהיבה הכוללת רקדנים, אקרובטים, פעלולי אופנוע, אפקטים חזותיים מרשימים של מים ואש, והקרנה של אפקטים דיגיטליים על האולם.

חופשה בדובאי

התיאטרון עצמו מרשים במיוחד: גובהו 25 מטר ובמרכזו בריכת מי, שלה תפקיד מרכזי בהופעה. מהבריכה הזו עולים חפצים, נעלמים שחקנים ומופיעים אחרים. אליה צוללים פעלולנים מגובה של 25 מטר. לעיתים היא עולה על גדותיה ומציפה את האולם. בדרך כלל כשמעצבים תפאורה למופע, עובדים עם האילוצים והמגבלות של התיאטרון. אבל כאן נבנה התאטרון סביב הצרכים של המופע. המים , מוטיב מרכזי במופע, יורדים כגשם, נופלים בשני מפלים גדולים, עולים מהברכה ומציפים את הבמה לגובה של 20 ס"מ, ונעלמים כלעומת שהופיעו. מאחורי האקווטכניקה הזו עומדות שתי משאבות חזקות המסוגלות לשאוב 1000 ליטר בדקה, ולהזרים אותם דרך מערכת של משאבות. עוד על מאחורי הקלעים של המופע ובנית התיאטרון

אורך המופע הוא 90 דקות, שעוברות כהרף עין. מתאים לכל המשפחה. הנה טעימה של מה שרואים בו.

חופשה בדובאי – המלצות על מסעדות

חופשה בדובאי היא הזדמנות טובה להנות ממסעדות שף עם אוכל משובח, נוף מרהיב וחוויה של אירוח.

  • השרות במסעדות בדובאי הוא יוצא מהכלל. המלצרים אדיבים, מכירים היטב את תפריט המסעדה, וישמחו להציע לכם מאכלים לטעמכם .
  • יש מודעות גבוהה לטבעונות, צמחונות, אלרגניים ורגישות לגלוטן
  • יש להקפיד על דרס-קוד בהגעה למסעדות. הדרס-קוד מפורט באתר המסעדה.
  • שימו לב להגבלות השעות על ביקור עם ילדים
  • מסעדות רבות מציעות תפריט צהרים במחירים אטרקטיבים מאוד.
  • החשבון כולל שירות
  • (באופן כללי בדובאי שומרים על הכללים. אל תצפו מאף מלצר ש"יחליק" אתכם)
  • החשבון כולל שרות. 

מסעדת En Fuego

En Fuego מסעדה לטינית דרום אמריקאית, שמשלבת מנות ממטבחי פרו, ונצואלה, ארגנטינה, צ'ילה ומקסיקו. הארוחה במסעדה היא חוויה – החל מהעיצוב הצבעוני והמשוגע, דרך ההופעות החיות של זמרים , נגנים ורקדנים לאורך הערב, וכלה בשירות היוצא מהכלל. 

אתם סומכים עלי ? שואל אנריקו המלצר ומציע לנו לשים את מבטחנו בהמלצותיו לארוחה. ברור שכן ! האוכל הלטיני נועד שיאכלו אותו במשותף, וכשבאה חבורה לאכול ביחד ,כל המרבה הרי זה משובח. את הארוחה אנחנו מתחילים בקוקטיילים ובלחמניות צבעוניות בליווי מטבלים. לאחר מכן הוגשו לשולחן גווקמולי, קרוקטים של שרימפס, סביצ'ה שרימפס ואבוקדו, קסדיה, אמפנדס, ואספרגוס, צ'יפס קסבה, דג ועוף על מצע תפוחי אדמה. תנאי התאורה הקשו מאוד על תצלומי המנות, אבל הנה קצת ממה שאכלנו:

למנה עיקרית הוגשו נתחי עוף ברוטב, אורז, קסבה תפוחי אדמה ברוטב עגבניות, סלט עם אבוקדו וסלט מלון. כאן אני הייתי מוכנה להרים ידיים, אבל המלצר התחנן שלא נוותר על הספציאליטה של המסעדה. בין הרקדנים, הזמרים, והמלצרים הסתובב צעיר לבוש בחליפה נוצצת וכנפיים צהובות בכתפיים. עם הגשת המנה העיקרית התברר תפקידו – הוא מבעיר האש. על גריל פחמים המעוצב בצורת פרה הונחה מנת סטייק, שכבר נחתכה והוכנה מראש, ולמבעיר הססגוני שלנו לא נותר אלה להדליק..

חשבנו לוותר על הקינוח אבל מלצרנו התחנן בפנינו רק לטעום. לשולחן הוגשו צלחת פירות יער ופירות טרופיים, פלאן קרמל ומוס של בננה ואגוזים. מה אגיד לכם ? עפתי על הטעמים. 

המסעדה ממוקמת במלון אטלנטיס. אם אתם אורחי המלון על בסיס בחצי פנסיון המסעדה כלולה בדיל. שימו מבטחכם במלצר. לא תצטערו.

מסעדת C'est La Vi

C'est La Vi (כך במקור) מסעדה מודרנית המשלבת אוכל אירופאי עם נגיעות אסיאתיות. המסעדה ממוקמת בקומה ה54 של בנין מלון Sky View . המתחם כולל מסעדה, בר רופטופ ובריכת אינפיניטי, המשקיפה אל בורג' חליפה. הגענו למסעדה לארוחת ערב, וזכינו לנוף עירוני מנצנץ. 

חופשה בדובאי

עיצוב המקום משלב עיטורי נאון ופינות אינטמיות וחדרים לאירועים פרטיים. מתוך המסעדה קשה לראות את הנוף, אבל הגישה למרפסת פתוחה . 

את הארוחה פתחנו בקוקטיילים, לחם ומטבלים. ממבחר הקוקטיילים המפתה בחרתי בקוקטייל ארט דקו, מרענן, מעוצב אלגנטי. 

למנה ראשונה סלט בורטה: ירקות עלים ועגבניות נעטפו ברוטב מדוייק. למנה עקרית אכלתי סלמון צרוב במידת עשיה מדיום -וול, שהגיע על מצע רטבים. מנה מצויינת. קינוח טארט שוקולד קרמל מלוח היה לטעמי מעט מתוק מדי,שאוזן בקפה חזק ומר שהוגש לשולחן. התרשמתי שטארט המנגו הטבעוני היה טוב יותר. מחברי לשולחן הבנתי שרמת המנות היא לא אחידה, כדורי השרימפס המטוגנים היו כבדים מדי, ואילו הריזוטו היה טעים אבל עשיר מדי לטעמה של הסועדת. 

המסעדה מומלצת מישליין, פתוחה מחצות היום ועד השעות הקטנות של הלילה ומציעה קוקטיילים ונשנושים, ארוחה א-לה כארט וארוחה עסקית בשעות הצהריים.  האם אחזור למסעדה? בהחלט! לקוקטייל ונשנושים או לארוחת צהריים. חייבת לקפוץ לבריכה ולראות את הנוף ביום.  

מזהים את המסעדה בתמונה הזו שצולמה מבורג' חליפה?

חופשה בדובאי

מסעדת Nubo

מסעדת נובו מסעדה מומלצת מישליין בלוקיישן יפהפה. ממוקמת בקומה ה22 של מלון אטלנטיס וצופה אל הים והאי עצמו. המסעדה מגישה אוכל יפני- פרואני. איך השילוב הזה מסתדר ? ובכן, ברב תרבותיות של דובאי כל שילובי המטבח אפשריים. המסעדה מספקת חוויה של עיצוב יפני מוקפד, עם נינוחות פרואנית ופלטת טעמים המשלבת את שני המטבחים.

אירסאימסה! מכריזה המארחת בהתאם למסורת היפנית ומובילה אותנו את שולחננו. אירסאימסה! מגיעה התשובה מכל קצוות המסעדה והמהמטבח הפתוח. חלל המסעדה גדול ומרווח אך מציע גם פינות אינטימיות. אנחנו מגיעים בדיוק בזמן כדי לצפות בשקיעה. גורדי השחקים של דובאי מוורידים.

חופשה בדובאי

גם הפעם אנחנו זורמים עם המלצות המלצר שלנו. אל השולחן מגיעה סדרה של מנות מעוצבות וטעימות להפליא. אני מרהיבה עוז לטעום מאכלים שבדרך כלל לא אוהבת ונוכחת שוב שכשהמרכיבים טריים ואיכותיים והשף מבין שילוב הטעמים אי אפשר ליפול. כל מנה מאוזנת בטעמיה ויפהפיה במראיה. למנות פתיחה אכלנו: טאקוס ואגיו וטאקוס סלמון, סאשימי טונה אדומה עם ביצי דגים, סלמון, סביצ'ה תמנון ומבחר סושי ומאקי. למנה עיקרית טעמנו שרימפס בטמפורה, בקר מוגש עם בצל מקורמל, פילה דג צרוב ומנת הדגל של המסעדה : קוד במיסו. לקינוח: עוגת גבינה, מבחר פירות טרופיים, סורבה פירות יער ומוצ'י גלידה שהוגשו באפקט קרח יבש. לפתיחה ולליווי הארוחה הוצעו לנו מבחר קוקטיינים, אבל אני אני הלכתי על הכי פשוט: יין שרדונה בדיוק טמפרטורה הנכונה.

נובו הוא כינויוי של השף היפני נובויוקי מצושיטה. לאחר שנים רבות של עבודה ביפן הוא עבר ללימה, בירת פרו ,שם הכיר את חומרי הגלם המקומיים, שאותם שילוב במנות היצירתיות שלו. כשעבר ללוס אנג'לס ופתח את המסעדה הראשונה שלו, היא מיד זכתה להצלחה גם בקרב סלבריטאי העיר. רוברט דה נירו הציע לנובו לפתוח מסעדה נוספות בעולם. לצמד הצטרף שותף שלישי, המפיק מאיר טפר. כיום הרשת מונה 50 מסעדות ברחבי העולם. אחת מהן בסנטוריני, ואני מכה על חטא כי עברתי לידה ואפילו לא חשבתי להכנס…

יש לשים את הדברים על השולחן. המסעדה יקרה מאוד. מאוד מאוד. את מבחר המנות הגדול יכולנו לטעום מכיוון שהיינו אורחי המסעדה וכי היינו ארבעה. אבל המסעדה מציעה תפריט צהריים משתלם ביותר.

חופשה בדובאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *