בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
פנטזית קיץ – דובאי עם ילדים

פנטזית קיץ – דובאי עם ילדים

"וולקם טו אטלנטיס" מחייך אלי הדורמן. הדלתות נפתחות ואני נכנסת לעולם של פנטזיה. תחילה מכה בי קרירותו של המזגן, המיבשת את אגלי הזיעה, שהתעבו על מצחי במעט הצעדים שעשיתי מהרכב. אח"כ אני מבחינה ביופיו של אולם הקבלה. עגול ומרוצף שיש בדוגמאות. עמודי ענק מפוסלים. חלונות מקושתים מכניסים אור מבחוץ. מזרקות בצורת צדף. ציורים מיתולוגיים על הקירות. ובמרכזו – הסנטרפיס: עבודת זכוכית מרהיבה מרצפה עד תקרה. ברוכים הבאים לפנטזיה. לא פשוט לי להכנס ככה לפנטזיה. כבוגרת חינוך פרולטרי עם ילדות מעוטת אמצעים ומודעות גובהה לאיכות הסביבה, הפנטזיה הזו שנרקמת סביבי מאתגרת את תפישת עולמי. הנטיה הראשונה היא לחפש את הסדקים. לעלות על הפייק. להזעיק להגנתי את התשוקה לאותנטי. אבל מלון אטלנטיס על עיצובו המרהיב, האוכל המשובח והשירות המושלם נותן לי פייט. הוא לא יתן לי לוותר על הפנטזיה: המלון וצוותו עוטפים אותי בפינוק, בהקפדה מושלמת על הפרטים הקטנים ובעמידה בכל הסטנדרטים המחמירים, אפילו של איכות הסביבה. אני מזמינה אתכם להצטרף לפנטזית הקיץ שלי ואפילו להגיע אל דובאי עם ילדים.

דובאי עם ילדים

פנטזית הקיץ הזו מתאפשרת בזכות משרד התיירות של דובאי מלון אטלנטיס דה פאלם. הייתי האורחת שלהם כנציגת רשת 13.

אטלנטיס דה פאלם

מלון אטלנטיס דה פאלם נמצא במרכזה של רצועת אדמה באורך של 11 ק"מ, המשמשת כמגן ושובר גלים לאי המלאכותי פאלם ג'ומירה.הוא נראה כארמון מזרחי העולה מהים. אמנם ארכיטקטורת הבנין פחות לטעמי, אבל עיצוב הפנים מרהיב. מעצבי המלון הצליחו לשלב בין אלמנטים מיתולוגיים, ערביים ואסיאתים וליצור עולם אסטטי פנטסטי.

בסמוך לובי ישנם חללים אינטימיים יותר, אך יפים לא פחות.

מסדרונות רחבים מעוטרים באלמנטים ימיים וסידורי פרחים אקזוטיים מובילים אל שני מגדלי המגורים. חדי העין יבחינו שידיות המעליות (6 במספר לכל מגדל ) מכילים חול ים וצדפים.

כשעוזבים את החלקים הציבוריים של המלון ועולים אל קומות החדרים השפה העיצובית משתנה. האקסטרוגנטיות הופכת לאלגנטיות. הססגוניות הופכת רגועה. המיתולוגי משנה את מקומו לטבע. השטיח הכחול מעוטר בציורי אלמוגים,קונכיות וצדפים, המופיעים גם בצילומי קלוז-אפ התלויים על קירות המסדרונות. גופי התאורה נראים כצמחיה ימית. הגוונים והאור משרים אווירת רוגע.

החדר במלון אטלנטיס דה פאלם

הנוף מהחדר עוצר נשימה: מי הטורקיז של הים, שכונות הוילות הנאות של פאלם ג'ומירה וברקע גורדי השחקים של דובאי. מהמרפסת אני מתבוננת על המתרחש בבריכה הענקית של המלוןו ובחוף: יש מי ששוחה, יש מי שנח ויש מי שעוסק בספורט מים.

מששבעתי מהנוף אני פונה להתבונן בחדר. הוא מרווח, מעוצב נעים ורגוע. ההפס על השטיח, הנראה כמו אדוות קטנות במים צלולים, מתכתב נפלא עם הנוף בחוץ. מלבד מיטה רחבת הידיים, יש בחדר גם ספה נפתחת (לשהות עם ילדים), שולחן כתיבה, שידת מגירות , טלויזיה וארון גדול.

את מחציתו של החדר תופס חדר האמבטיה. יש בו אמבט מפנק, שירותים נפרדים, ומקלחת מרווחת. אהבתי שיש דלתות נפרדות לשירותים ולמקלחת, המספקות פרטיות כשמתגוררים בחדר עם ילדים. על השיש מונחים מוצרי טיפוח מפנקים, וענף אחד יפה של סחלב. לחדר האמבטיה קיר הזזה המאפשר את פתיחתו אל החדר. כך תוכלו לשבת באמבט ולהתבונן אל הנוף (או להביט מהחדר אל ילדיכם המשחקים באמבטיה).

מלבד מיני-בר ונשנושים בתשלום, לחדר מספקים בקבוקי מים מטורהרים, כמה שתרצו. את החדר מסדרים פעמים ביום. בכל פעם שחזרתי לחדר מצאתי פינוק קטן או תשומת לב: מגבת שסודרה כפיל, סימניה בספר שהושאר פתוח.

ארוחות במלון

במלון שני חדרי אוכל גדולים, המגישים מזנון ארוחת בוקר ובו כמעט כל מה שתוכלו לחשוב עליו : מאפים ולחמים טריים הנאפים במקום, מבחר פירות מכל העולם, ביצים לבקשתכם בכל אופן שתוכלו לדמיין, ירקות טריים, ומאכלים הפונים אל טעמים מכל העולם: סיני, הודי, יפני, אנגלי וים תיכוני. ישנה מודעות גדולה לאלרגנים, המסומנים ליד כל מנה, ויש מבחר גדול של תחליפים כולל מאפים ללא גלוטן. ביומכם הראשון יתלווה אליכם מלצר שיתעניין בהעדפות המזון שלכם וישמח להראות לכם היכן תוכלו למצוא כל דבר. לא משנה כמה חדר האוכל מלא , לא תמצאו את עצמכם ממתינים בתור, והשרות אל השולחנות של קפה ושתיה הוא אישי וזריז.

חדרי האוכל מגישים גם ארוחות ערב. מלבד חדרי האוכל במלון יש מסעדות רבות, הכלולות בעסקת חצי פנסיון אם בחרתם בה, חלקן מסעדות שף. אכלנו בשתי מסעדות במלון. על מסעדת En Fuego כתבתי בהרחבה בפוסט הקולינריה בדובאי.

מסעדת Wavehouse

היא מסעדה כייפית וקלילה לכל המשפחה, המשלבת בין אוכל שילדים אוהבים לבין מתחם משחקים אלקטרוניים ובאולינג. עיצוב המסעדה מדליק ממש: גרפיטי, ציורי קיר ושלטי נאון. אל תפספו ביקור בשירותים – תמצאו שם כמה עובדות מרתקות.

דובאי עם ילדים

אמנם האוכל מכוון ילדים ומתבגרים אבל הוא ברמה גבוהה: סלטים, המבורגרים וסמדביצ'ים (גם טבעוני) מעולים. המחירים כמו בארץ למנות דומות. אם תהיתם למה המסעדה נקראת wave house ? ובכן…

אטרקציות קיץ במלון אטלנטיס

מלון אטלנטיס מציע לבאים אל דובאי עם ילדים מבחר אטרקציות הקשורות במים. אם אתם שוהים במלון שלוש לילות או פחות, ההמלצה שלי היא אפילו לא לצאת ממנו, על מנת שתוכלו למצות את הפעילויות, ואפילו קצת לנוח. כי בכל זאת חופשה – כן ? כל האטרקציות פתוחות גם לאורחים מחוץ למלון.

פארק המים Aquaventure

פארק מים ענק הכולל מבחר גדול של מגלשות ואטרקציות מים. הגישה אל מגלשות הארוכות וההרפתקניות היא משלושה מגדלים, מאווררים ומקורים, כך שהממתינים בתור לא יסבלו מהחום. שווה להעלות למגדלים ולו רק בשל הנוף.

דובאי עם ילדים

בשטח הפארק ישנם מתחמי מגלשות, בריכות ושעשועי מים גם לקטנים. הפארק מטופח, ישנם הרבה כסאות לישיבה .אנשי צוות ומצילים רבים מאיישים את כל הבריכות והמתקנים.

  • הכניסה למתקנים ולמים יחפים. לא ניתן להכנס בנעלי מים. ליד כל מתקן יש מקום להשאיר ציוד.
  • הביאו אתכם הרבה מים.
  • הפארק הוא ענק וכדאי להתמקד ולמצות איזור אחד שלו לפני שעוברים לאיזור הבא.
  • מצורף קישור למפת הפארק, ומידע על מתקני הפארק
  • הכניסה לפארק בחינם לאורחי המלון למשך כל ימי השהות
דובאי עם ילדים

אקווריום החדר האבוד

נקודת משיכה נוספת של המלון הוא האקווריום, המתגאה בכך שהוא ביתם של 65 אלף פריטים: החל מדגים קטנים וצבעוניים, דרך מיני בטאים וכלה בשלושה מיני כרישים. כבחבלי קסם אני נמשכת אל חלונות הלובי אל האקוריום. כשקרני שמש הבוקר חודרים למים ומאירים את הדגים המראה קסום ממש.

דובאי עם ילדים

אני מתבוננת כמהופנטת בתנועה הסיבובית הבלתי פוסקת במים. כולם, קטנים וגדולים נעים במעגלים. התנועה חיונית לנשימה של הדגים.כך המים עוברים דרך הזימים המסננים את החמצן מתוכם. הידעתם שהכרישים אף פעם לא ישנים ?

דובאי עם ילדים

זהו רק חלק אחד של האקווריום המעוצב כשרידיה של עיר אגדית תת מימית. במיכלים נפרדים מוצגים דגים צבעוניים, מדוזות יפהפיות, סוסוני ים סרטני ים ועוד. באקוריום בריכה פתוחה המאפשרת להתבונן במיני בטאים, כוכבי ים וטרילוביטים  (יציר מימי עתיק עוד מתקופת הדינוזאורים ). ליד כל מוצג יש הסבר על בעלי החיים, ואפשר להצטרף לסיור מודרף הכולל גם ביקור מאחורי הקלעים ובבית החולים לדגים. הכניסה לאורחי המלון בחינם.

כאמודאי בתוך המים

ברגע שאני מכניסה את הראש למים, נשמע קולן המוכר של הבועות. תחת המים הקול מועצם. אבל הפנים שלי נשארות יבשות. אני חובשת קסדת SeaTrek , פיתוח חדשני של קסדה להליכה מתחת למים. הקסדה מקבלת אספקת אויר בלתי פוסקת פי 3 מהנדרש לנשימה רגילה, ושומרת את הראש ללא מגע עם מים (מעולה לבעלי משקפים ועדשות). אני עוזבת את הסולם, מסתובבת ומיד מוקפת בלהקת דגים סקרנית.

מרחוק אני רואה חתולי ים מרחפים. אני עושה את צעדי הראשונים על קרקעית האקווריום .הקסדה הזאת גם מאוד כבדה, תפקידה לשמור אותנו בתוך המים ולאפשר לנו ללכת בגוף זקוף, כמו על פני היבשה. אני נמצאת בעומק של 10 מטר במים, מטיילת בין הדגים, חתולי הים וקרוביהם. מרבית הדגים עוסקים בעניינים וחולפים על פנינו מבלי למצמץ. ישנם דגים סקרניים שמתקרבים ושוחים בקרבתינו. באקווריום יש גם מספר מיני כרישים. מתברר שהם די פחדנים. שובל הבועות, שאנחנו מותירים מאחורינו מבריח אותם. אף אחד משום סוג לא חשב לטעום אותנו. אני מדמיינת את עצמי לרגע, אמודאית, היוצאת מהצוללת נמו ומדפי ספרו של ז'ול ורן (20 אלף מיל מתחת למים)

אז מה קורה כאן בדיוק ? קסדת SeaTrek מאפשרת לאנשים לחוות שהות במים מוקפת בדגים צבעוניים, אפילו אם אינם יודעים לשחות. כל משתתף יורד למים עם צוללן מנוסה מלווה. אחרי תדרוך ולבישת חליפת צלילה יורדים בסולם באופן הדרגתי אל קרקעית האקוריום לעומק של 10 מטר. ואז פשוט יוצאים לטיול. הפעילות מגיל 8 למידע על אפשרויות הצלילה

מפגש עם דולפינים ואריות ים

מתחם כפר אטלס מאפשר מפגשים קרובים עם דולפינים ואריות ים. לא מדובר כאן במופעי קרקס אלא המטרה היא חינוכית ולימודית באופן חוויתי. הדרך הטובה ביותר ללמוד על היונקים הימיים האלה היא מפגש קרוב מלווה בהסברים על ידי הצוות. כמה קרוב? במרחק נגיעה. 

אריות הים הם זן דרום אפריקאי הנפוצים במערב ובדרום מערב היבשת. מה שמיחד אותם מטורפי ים אחרים הוא כיסויי אוזניים חיצוני, וסנפירים ארוכים המקילים על התנועה על היבשה. המקום מציע סוגים שונים של מפגשים עם הדולפינים החל מהתבוננות בהם מחוף, דרך שחיה וצלילה במים, או סאפ וקייקים, כשהדולפינים שוחים ביניכם.באופן טבעי כלבי הים נמצאים באיזורים עם טמפרטורות נמוכות יותר, ולכן הם נמצאים בבריכות ממוזגות. 

דובאי עם ילדים

הדולפינים הם מהזן דולפינן ( Bottlenose ) vנפוצים באוקיאנוס השקט המפרץ הפרסי. הדולפינים שבלגונה הגיעו מאיי שלמה.  בילינו עשרים דקות קסומות בחברת דולפינים והמאמן שלהם. כשעומדים על הסאפ רואים את הדולפינים שוחים במים בינינו, מתקרבים בסקרנות , מוציאים חוטמם מן המים ומשמיעים קולות ושריקרוקים. הדולפינים חופשיים לבוא וללכת ואפילו להסתתר כרצונם, אבל הם סקרנים מטבעם. מאנו המטפל שורק וקורה להם ומחלק להם פינוקים: דגיגים קטנים וקוביות קרח, שורק ומשוחח איתם. למתבוננים מרחוק זה נראה כמו חגיגה ואינטרקציה זורמת בין אנשים לדולפינים, אבל נדרשת מיומנות רבה לשמור על הפסטורליה. הדולפינים חיים בקבוצות היררכיות. יש חשיבות רבה למי מקבל מזון או פינוק ראשון. מאנו מכיר את כל הדולפינים ואת יחסי הכוחות ביניהם. אם הוא יעדיף את הדולפין הלא נכון, עשויה לפרוץ מהומה! כשמאנו מוודא שהדולפינים נינוחים בחברתינו, ושאנחנו מנינים את גבולות הגיזרה, הוא מחלק לנו קרח ומורה לנו לפנק את הדולפינים. קוביות קרח מושלכות לכל עבר למים, והדולפינים צצים ובאים מכל הכיוונים. 

דובאי עם ילדים

אורחי מלון אטלנטיס מומזנים לשני מפגשים חינמיים עם בעלי החיים. האחד הוא מפגש עם המטפלים והדולפינים, והסבר על אופן הטיפול בדולפינים, ושגרת יומם וכמון הצצה על האינטרקציה בין המטפלים לדולפינים. אפשרות אחרת היא להצטרף לסיור מאחורי הקלעים, בו מבקרים בבריכות הפנימיות, במעבדות, במטבח, פוגשים את הוטרינר התורן ושומעים על אופן הטיפול בדולפינים ובכלבי הים. הצטרפתי לסיור כזה והוא היה מרתק, ואני ממש ממליצה להגיע. 

דובאי עם ילדים

כדור פורח

5:30 בבוקר השעון מצלצל. אני פותחת את אפליקצית הכדור הפורח של דובאי ומגלה עיגול ירוק ושלוש המילים המיוחלות : Good to Fly. שלושה ימים אנחנו מחכים להזדמנות הזו. אני מזנקת מהמיטה, התארגנות זריזה, ואני ממהרת בדרכי אל הכדור הפורח.

אצל הכדור הפורח ההתרגשות רבה. על הכדור עלה זוג. לאישה נכונה הפתעה. האיש מתכוון לבקש את ידה של אהובתו. תסכים או לא תסכים ? עבודי המקום מתרגשים זו הצעת הנישואין הראשונה על הכדור.

דבאי עם ילדים

לעלות על כדור פורח בחום הקיץ של דובאי נשמע לכם חוויה מפוקפקת? בכן – מדובר בחווית ריחוף נעימה עם בריזה קלה.  הכדור הפורח יכול להתרומם לגובה של כ300 מטר, מה מבטיח כמה מעלות פחות מאשר בקרקע.  כמו כן הטיסה אינה מבוססת על  אויר חם המחומם על ידי מבערים. מדובר בכדור הליום. ההליום קל מהאוויר, ולכן הוא מתרומם. נפח הכדור גדול מספיק כדי להכיל מספיק הליום כדי להתרומם מהקרקע עם משקל הסלסלה והאנשים שבתוכה. ככל שהכדור עולה, לחץ האויר יורד, אטומי ההליום מתרחקים, והכדור מתמלא ועולה עוד. כבל הברזל מעגן את הכדור לקרקע, הטייס שומר על עליה  במהירות קבועה.כשמגיע זמננו לרדת, גלגלת מושכת את הכדור הפורח בחזרה. 

קיום הטיסה והגובה אליו יגיע הכדור הפורח תלויים במזג האוויר. בשלושת הימים האחרונה הרוח לא איפשרה לכדור להמריא. היום אנחנו מוגבלים לגובה של 150 מטר, השווה לגובה של בנין בן כ50 קומות. ככל שאנחנו עולים שטח המלון ופארק המים נפרש מתחתי. רק עכשיו אני מבינה עד כמה הוא באמת עצום. לשמחתי התזמון משגע : בדיוק עכשיו השמש יוצאת מענני הלחות, ומשתקפת במי הלגונה. מרחוק אני מבחינה בצלילות של בורג' אל ערב, המלון הפואר בתבל.

דובאי עם ילדים

לפני נפרש אי הדקל, על ענפיו סדורות וילות נאות ושורשיו הם המגדלים. גזעו הוא ציר תנועה ראשי ולאורכו רכבת עילית. אני מנסה לחדד מבטי אל הלגונה מתחתי. לעיתים ניתן לראות בה צבי ים וחתולי ים. אבל הבוקר – שקט גם במים. 

סקי דובאי

מתחשק לכם לפעמים לכם להכניס את הילדים למקרר? זה הצ'אנס שלכם! סקי דובאי הוא אתר סקי ובו 5 מסלולי גלישה ברמות שונות, שני רכבלי T ורכבל כסאות. במתחם פועל פארק שלג הכולל איזור למזחלות, מכוניות מתנגשות, גן שעשועים, גלישה על אבובים , גלישה על מזחלות שלג , וכדור זורבינג. באתר הסקי חיה גם להקת פינגוינים. ישנה אפשרות של סיור פנגוינים, במתחם הסגור שלהם. מדי פעם בשעות קבועות הם גם יוצאים להגיד שלום לקהל. אנחנו הספקנו לראות אותם בדיוק כשחזרו לשנ"ץ.

האתר הוא בעצם הר שלג מלאכותי, ש"פסגתו" הבגובה 85 מטר. זהו מתחם בגודל של 3 מגרשי כדורגל, שבו שוררת טמפרטורה הנע בין מינוס 2 למינוס 8 מעלות. השלג נוצר באופן מלאכותי בשעות הלילה.

  • כרטיס הכניסה לפארק השלג כולל חליפת סקי, גרביים, נעליים . כרטיס לגלישה כולל גם ציוד סקי
  • הכניסה לפארק היא מעל גיל שנתיים. 

דובאי עם ילדים בפארק שעשועים

IMG worlds הוא פארק שעשעועים נושאי המבוסס על סרטי מארוול, קרטון נטוורק ובוליבוד. הפארק ממוזג ומקורה ומשתרע על שטח שווה ערך ל26 מגרשי כדורגל. כדאי להקצות לביקור בפארק יום שלם. הפארק כולל מספר מתחמים, כל אחד מעוצב בנושא אחר ויש בו מגוון מתקנים והפעלות. מתחם מארוול מעוצב כעיר גדולה וכולל רחובות חנויות ומסעדות. בפינות הרחוב ממתינות דמויות שאפשר להצטלם איתן. מתקני השעשעועים נמצאים בתוך מבנים בעיר. התנסינו כאן בשני מתקנים אקסטרים מצויינים הפטיש של ת'ור וספיידרמן שהוא רכבת הרים. מתחם פארק הורה מציע אך הוא שני מתקני אקסטרים הפרדטור- רכבת הרים המתחילה בעליה כמעט נצבת לקרקע, כשלא ברור להיכן ממשיכים..הולוסירפטור, הוא רכבת הרים ארוכה במיחד, שלגמרי מעבירה את חווית החיים בעידן היורה. בשני המתחמים יש כמובן מתקנים, שמתאימים גם לקטנטנים, ולכאלה שנהנים מחוויות רגועות יותר.

למתחם הקרטונס לא הספקתי להגיע. למתחם הבית רדוף הרוחות, שמעל גיל 15, המוקדש לחוויות אימה לא עלה בדעתי אפילו להציץ. מתחם בוליבוד עם הופעות הריקודים ההודיים היה מקסים.

  • אהבתי שבכל מתחם ישנו מיקס של מתקנים המתאים לגילאים שונים. זה מאפשר למשפחה עם ילדים בטווח גילאים רחב לעבור ממתחם למתחם ביחד. 
  • הכניסה למתקנים מותנית בגיל ובגובה. הכללים מוקפדים מאוד. 
  • במקום יש מגוון גדול של מזללות, במחירים סבירים.

דובאי עם ילדים – מידע שימושי

  • האטרקציות מושקעות הן בעיצוב והן בבטיחות. ישנה נוכחות גדולה של אנשי צוות הנכונים לסייע ולעזור. קחו את הזמן להנות מהן.
  • האטרקציות הן בסגנון אמרקאי ומוכוונות לעשית רווחים: חנויות מזכרות, צילומי תמונות למזכרת. לעיתים קרובות אי אפשר להכניס מזון, כדי שתקנו במסעדות במקום. יש מגבלות על צילום במצלמות.
  • אתרי האינטרנט של האטרקציות מספקים מידע ברור על הפעילויות, מגבלות גיל וגובה ושאר הגבלות.
  • במסגרת מבצעי קיץ ישנן אטרקציות שבהם הילדים נכנסים חינם. שווה לבדוק. 
  • בקיץ האטרקציות לא עמוסות. לא הייתי קונה כרטיסים מראש – אלא רק ביום ההגעה.
  • באתרי מכירת כרטיסים כגון גרופון דובאי, get your guide ו tiqets יש מבצעים לרכישת מספר אטרקציות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *