בלוג טיולים משפחתי, הבלוג של ינינה זסלבסקי אפק
 
טעימה מציריך – מה יש לעשות בציריך ב24 שעות?

טעימה מציריך – מה יש לעשות בציריך ב24 שעות?

בעת תכנון הטיול שלי לשוויץ ציריך נדחקה לקרן זוית. חשבתי, שזו עיר עסקים מעונבת ואפרורית. אך משהגעתי לציריך גיליתי עיר תוססת, מענינת ומגוונת. ציריך נמצאת בתהליך מתמיד של שינוי. היא נחשבת לאחת הערים הטובות לגור בהם ומציעה מגוון הזדמנויות תעסוקתיות. יש בה שילוב של כסף, יצירתיות, רב תרבותיות. גליתי שיש הרבה מה לעשות בציריך, והצטערתי שהקציתי לה רק יממה. מקווה שמגוון המלצות לציריך יעוררו בכם חשק לבקר בה.

אז מה הספקתי לעשות בציריך ב24 שעות ?

מה לעשות בציריך, המלצות לציריך , ציריך העיר העתיקה

שכונה מתחדשת, ססגונית וקהילתית בציריך

אני יורדת מהרכבת בציריך האופטבאנהוף, תחנת הרכבת המרכזית של ציריך, ומנסה להתרגל אל ההמולה. הכרוז מודיע על רכבות יוצאות ונכנסות. אנשים נושאים מזוודותיהם ותרמיליהם עוברים כה וכה. אני עומדת  בין לבין. תרמילי הכבד על כתפי. מנסה להדוף מעצמי את הרעש.מנסה להשאיר בתוכי עוד קצת את השקט, שהיה מנת חלקי בעשרת הימים הקודמים. ברוכה הבאה לעיר הגדולה. זמן להחליף מהלך. אפליקצית הניווט מסמנת, שהמלון שלי הוא במרחק הליכה. דקות ארוכות לוקחות לי לחצות את התחנה. פניה ועוד פניה ואני ברחוב צדדי. לפתע נבהלת. שלט קטן מודיע על חנות סקס. שלט אחר מודיע על דראג סטור. מה חשבתי לעצמי? לבחור מלון בקרבת תחנת הרכבת?  בקצה הרחוב אני כבר נרגעת. בתים קטנים וצבעוניים עם תריסי עץ וגינות פורחות. חלונות ראווה ללא סורגים. על המדרכות נפרשים שולחנות וכסאות של בתי קפה ומסעדות קטנות. זה המקום להנות מאוכל אסיאתי על כל גווניו. השכונה צבעונית וססגונית הן מבחינת מראיה והן מבחינת דריה. 

מלון מהסרטים בציריך

כשאני מגיעה למלון שלי לרגע נופלים פני. "את המפתח תקבלי בהקשת קוד" כתוב על ההזמנה שלי. אין קבלה. לא יהיו פנים מחייכות שיברכו אותי בבואי. "ברוכה הבאה, אפשר לעזור לך?" צץ משום מקום איש נחמד ועוזר לי לשלוף את המפתח מהתיבה.  הוא מוודה שהדלת אכן נפתחת ואני עולה לחדרי. המלון קטן והקונספט מקסים – חדרים בהשראה של סרטים. אני ישנה בחדר שהוא בהשראת הסרט אווטר. 

המלון נקרא The Henry והוא ממוקם בהיינריכשטראסה 65, במרחק הליכה של כרבע שעה מתחנת הרכבת , במרחק 2 שקות מתחנה של חשמלית. החדר כולל גם מטבחון מאובזר בכיריים חשמליים, מקרר, מיקרוגל ומכונת קפה . בארונות יש כלי אוכל וכלי בישול. אני אוהבת את האפשרות של לשלב ארוחות בישול עצמי עם טייק-אווי ומסעדות. אם אתם מגיעים כזוג מומלץ לבחור את החדרים הגדולים יותר.

מה לעשות בציריך, המלצות לציריך , The Henry

אני משאירה את התרמיל בחדר ומזדרזת לשוב אל תחנת הרכבת ללשכת התיירות. אני מגיעה רגע לפני סגירה. "אני מצטער " אומר לי העובד החרוץ , " אנחנו סגורים, אבל אם תרצי אוכל לתת לך מפה". 

נחמד לגלות, שגם בעיר גדולה ומנוכרת, תמיד אפשר לפגוש פנים ידידותיות. 
 

גבעת לינדנהוף והעיר העתיקה של ציריך 

החלק העתיק של ערים אירופאיות הוא תמיד האיזור התיירותי ביותר והמטופח ביותר בעיר. בין הסימטאות חבויה ההיסטוריה, המסורת והנוסטלגיה. שם מדריכי הסיורים יספרו את האנקדוטות העסיסיות ביותר על זה שערפו את ראשו, ועל ההיא הועלתה על המוקד. הפעם בחרתי להגיע אל העיר העתיקה מוקדם בבוקר לראות את הרובע מתעורר. 

בלב העיר העתיקה מצויה גבעת לינדנהוף. פרוש שם הגבעה הוא חצר עצי התרזה. פארק קטן של עצים ומזרקה באמצעו, משקיף על הנהר והחלק המזרחי של העיר. נראה שמכאן הכל התחיל. תחילה התישבו כאן הקלטים. אחריהם באו הרומאים והקימו את טוריקום. תחנת גביית מיסים מהסחורות שעברו לאורך הנהר. אחר כך הגיעו השבטים האלמאנים, והמקום הפך למצודה בממלכה הקרולינגית. אני לא אלאה אתכם בפרטים ההיסטוריים, אבל ברור שעיר היושבת על דרך סחר ליד נהר תלך ותתפתח עם השנים. 

גבעת לינדנהוף
ציריך העיר העתיקה, מהלעשות בציריך , המלצות לציריך

מהגבעה אני יורדת את תוך הסימטאות. בשעת בוקר זו העיר העתיקה של ציריך הולכת ומתמלאת בתושביה הקבועים. ילדים בדרכם לבית הספר. זוג זקנים חוזרים מהמאפיה. עובדי בתי הקפה רק מתחילים את הכנותיהם.חנויות הבוטיק הקטנות עדיין סגורות.  אני משוטטת בהם לכיוון האגם, עד שמתעייפת וחוזרת על עקבותי. אני מחליטה לתת להיסטוריה להמשיך לנמנם ביחד עם דרי הרובע, עד לפעם הבאה שאחזור אל העיר. 

חלון ראוה , ציריך העיר העתיקה
העיר העתיקה , מה לעשות בציריך,

ציריך העיר העתיקה – מידע נוסף:

  • כדאי להגיע לגבעה בשעות אחר הצהריים ולקראת הערב. אז העיר המזרחית מוארת על ידי קרני השמש השוקעת. 
  • לשכת התיירות המקומית מציעה סיור רגלי בעיר בעתיקה. למחזיקי כרטיס ציריך הסיור הוא בחצי מחיר.

ביקור במוזיאון הלאומי בציריך

המוזיאון הלאומי של ציריך נראה כמו טירה מהאגדות בימי הביניים. אבל הוא נבנה בסוף המאה ה19 במטרה להיות מוזיאון לאומי. הקנטונים של שוויץ התחרו ביניהם מי יבנה את המוזיאון הלאומי. לכל קנטון סיבות טובות מדוע דווקא בו. תערוכהת אומנות לאומית בציריך שהיתב מוצלחת במיוחת הטתה את הכף לטובת ציריך. ארכיטקט צעיר בשם גוסטב גול תכנן מבנה שישלב בתוכו אלמנטים מימי הביניים עם מודרניות .ליד המוזיאון נבנה בית ספר לאומנות. המוזיאון ישמש השראה לתלתמידים. בשנת 2016 נבנתה תוספת מודרנית למוזיאון, שהיא כמובן משתלבת היטב.

המוזיאון ענק. יש בו תערוכות קבע של אומנות וארכיאולוגיה וגם תערוכות מתחלפות. בחרתי בתערוכה אחת שמוקדשת לציריך: "פשוט ציריך" . בשלושה חדרים שונים התערוכה מצליחה להציג את הרב מימדיות ואת הרב שכבתיות של ציריך. 

החדר הראשון מוקדש למבט אומנותי על ציריך. קבוצת אמנים יצרו פסל משותף שהאלמנטים בו מיצגים את ציריך בעיני האומנים. בנוסף מוצגים 20 סרטונים קצרים אומנותיים ומשמעשעים פותחים צוהר לציריך רבתי.

החדר השני בנוי כמו קופסת הפתעות. חפצים שונים הקשורים לסיפורים היסטוריים ואנקדוטות של ציריך מסודרים בתוך ארון תיבות. בעזרת מסך מגע אפשר ללחוץ על תמונת החפץ ולקרוא את הסיפור הכרוך בו. הסיפור מובא בעזרת תמונות, איורים וצילומים היסטורים וכיתוב קצר וקולע. אם עניין מסך המגע מטריד אתכם בימי קורונה, אל דאגה: בכניסה לתערוכה מחולק מקלעם כרית רכה בקצהו בעזרתו אפשר ללחוץ על מסך המגע. המקל כמובן מחוטא בסוף השימוש.

מספר עובדות מענינות ומפתיעות שלמדתי על ציריך:

  • הסיפור של היידי בת ההרים נכתב דווקא בין קירות העיריה של ציריך. בעלה של הכותבת היה פקיד בעיריה. 
  • ציריך מאז ומעולם היתה עיר של מהגרים. האיטלקים בנו בה מבנים רבים במאה ה19. בזכותם הפיצה והפסטה בעיר אותנטיות וטעימות, אם כי במאה ה19 היו חיכוים בין האוכלוסיות. פליטים מטיבט עבדו בבתי החרושת שלה, ובזכותם נבנה בה המרכז החשוב השני בעולם לטיבטים.
  • "בציריך הגיתי את הקומוניזם" , כך יכל להגיד איליץ ולדימר לנין, שהתגורר בעיר עם רעיותו ופלגשו. הוא שכר חדר צנוע ובו כתב את הגותו. כשהחלה המהפכה ברוסיה עזב את ציריך לטובת רוסיה.  
  • אגם ציריך קפא רק 26 פעמים מימי הבינים ועד ימינו. בכל פעם זה מאורע חגיגי ומתועד. הפעם האחרונה שהוא קפא היה בשנת 1963. המדענים אומרים שעקב ההתחממות הגלובנלית, אין סיכוי שמי שנולח אחרי 1963 יחווה אגם קפוא. הטמפרטורה בציריך עלתה מאז ב1.3 מעלות. 

החדר השלישי משתמש ביכולות של המולטימדיה וטכנולוגית הדימוי ולוקח אותנו למסע אל מתחת לשכבות של ציריך, האגם, תחנת הרכבת וכפר סמוך. כך מתגלים לפנינו משאבות אדירות ששואבות מים מהאגם, המטבחים, חדרי אחסון ואוטוסטרדה נטושה מתחת לתחנה , מפעלים שנטשו, מעברים ומרתפים תת קרקעיים.  החוויה מרתקת. הביקור בתערוכה הוא פתיחה טובה להכרות עם העיר והצצה למה יש לעשות בציריך.

המוזיאון הלאומי בציריך – מידע נוסף

  • למידע על שעות פתיחה ותערוכות – Landesmuseum
  • הכניסה למוזיאון בתשלום, אבל התערוכה הזו בחינם. הכניסה למוזיאון מוכלת בכרטיס ציריך.
  • לצפיה בתערוכה במלואה נדרשים כשעה וחצי – שעתיים.
  • בחצר המוזיאון בימי הקיץ בכל אחר צהרים מתקיים אירוע של דוכני אוכל, שתיה ומוסיקה. אווירה נחמדה!

שיט בנהר לימאט ואגם ציריך

ציריך יושבת על גדותיו של אגם ציריך והנהר לימאט חוצה אותה. שילוב שיט במסגרת ביקור בציריך הוא הזצנות לראות את העיר מזוית קצת אחרת. בציריך יש מגוון אפשרויות שיט באגם. אבל אני בוחרת דווקא באפשרות של שיט ב"אוטובוס מים", חלק מהתחב"ץ בציריך.  בין השעות  10  עד 17 יוצא נתיב שיט מעגלי היוצא מרציף קטן ליד המוזיאון הלאומי.

השיט עוצר במספר תחנות לאורך הנהר וממשיך אל אגם ציריך. השיט בנהר מאפשר זוית קצת שונה על העיר. הסירה שטוחה ונמוכה כדי לאפשר לסירה לעבור מתחת לגשרים על הנהר. תקרתה שקופה. לא אחת אני נחרדת איך כמעט התקרה משתפשפת. אבל הקפטן מיומן ומנתב את הסירה בשלום. לפתע פתאום, נפתח לפנינו האגם. היום מעונן ובכל זאת ניתן להבחין בשירות מפרשים קטנות העושות את דרכם במים.

 מידע נוסף והמלצות שיט בציריך

  • המסלול שאני הצטרפתי אליו נקרא river crouse, והוא בחינם למחזיקי כרטיס ציריך, או כרטיס תחבורה ציבורית יומי.
  • מלבד השיט הזה ישנם מסלולים נוספים וארוכים יותר על האגם. למידע על המחירים ועל אפשרויות השיט

הטיילת של האגם

הקפטן מכריז על התחנה שלי (צוריכהורן) ואני מזדרזת לצאת אל מזח עץ המוביל אל פארק רחב ידיים. מדשאות ירוקות ופריחה משגעת ומפתיעה. אני נמצאת על הטיילת של אגם ציריך . היום הוא יום סגרירי מעט והטיילת ריקה מאנשים. לא קשה לדמיין מה קורה פה בימי שמש ובמיוחד בסופי שבוע.

מאחורי הפארק מציצים בתי השכונה הסמוכה. הבתים מטופחים ומעוצבים לפניהם גינות נאות. בחלק מהן מוצבות עבודות אומנות. אין ספק שהגעתי לאחת השכונות הנאות והיקרות של העיר. אבל אני הגעתי לכאן לראות גן ומבנה מיוחדים.

הגן הסיני בציריך

הגן הסיני הזה הוא מתנת העיר התאומה של ציריך קונמינג שבסין בתודה לציריך על תרומתה בשיפור מערכת המים בקונמינג. המיקום לגן בלב טיילת אגם ציריך נבחר , מכיוון שלפי התפישה הסינית הוא ממוקם היטב בין ההרים לאגם.

הגן עצמו מבוסס על שלושה עצים המכונים "שלושה ידידים בחורף" :אורנים, במבוק ושזיף החורף שנשארים רעננים גם בחורף ויכולים לו. הגן מעוצב לפי התפישה המסורתית שמשלבת בין מים, אדמה וסלע. ששמה דגש על תכנון המבנים ועל מקצב המראות המתגלים בעת הטיול בשבילים. 

הגן הסיני בציריך – מידע נוסף

  • הכניסה לגן בחינם. מי שלא זכה לבקר בגן סיני – זו בהחלט אחד היפים שבהם ומומלץ. 
  • פרטים על הגן הסיני בציריך באתר העיר

מוזיאון לה קורבוזיה

לה קורבוזיה היה אדריכל שוייצרי שתרם רבות לגיבוש האדריכלות ותכנון הערים במאה ה20, ובפרט בסגנון הבינלאומי. המבנים שתכנן מפוזרים בכל רחבי העולם. עיר צ'אנגדר בהודו היא פרי תכנונו.  מוזיאון היידי וובר הוא המבנה האחרון שתכנן. המבנה הושלם לאחר מותו.  לה קורבוזיה נולד בשם שארל-אדואר ג'נרה-גרי. בבגרותו שינה את שמו ללה קורבוזיה כדי לסמל שכל אדם יכול ליצור את עצמו. הוא היה בין האדריכלים הראשונים שלמדו לנצל את יתרונות הבטון המזויין, שהומצא בסוף המאה ה19.  הוא הגדיר חמישה עקרונות לתכנון בנינים הנובעים מהיכולות החדשות הניתנות מהחומר. כך למשל הוא המליץ על בניה על עמודים , כך שהמפלס התחתון יאפשר זרימה. הוא המליץ על גג שטוח, שיהי חלק משטח הבנאי של המגורים בבית. לשיטתו את השלד יש להחביא בתוך הקירות , ולאפשר חלוקה פנימית בהתאם לצרכי הבית. 

היידי וובר, אספנית אומנות שוויצרית, ביקשה מלה קורבוזיה לתכנן מבנה ציבורי לתערוכות. התכניות הראשונות הציגו מבנה בטון, אך בהמשך שונו למבנה פלדה. לה קורבוזיה נפטר במהלך הבניה של המזנה. והמבנה הפך למזויאון שבו אוסף רשימות, עבודות, ציורים סקיצות , רהיטים ופסלים בעיצובו. 

החלק הכי משמעותית במבנה הוא הגג. הגג מורכב משני חלקים ריבועיים בגודל 12X12 מטר.  הגג עשוי ממשטחי מתכת מגולוונים ושוקלים 40 טון. הוא נוצר במפעל והועבר לאתר בחלקים הכי גדולים האפשריים והורכב במקום. והועלה על עמודים בעזרת מנוף. לאחר שהגג היה מוכן, החלה הבניה של הבית עצמו. המבנה בנוי מריבועים בגודל 2.26 על 2.26 מטר שחוברו לקירות באתר. הפנלים הצבעוניים תוכננו לפי קצב ספציפי מסויים. למבנה 2 קומות, 5 חדירים מתוכם אחד דו מפלסי. 

 לעשות בציריך, המלצות בציריך , לה קורבוזיה בציריך, מוזיאונים בציריך

המלצות לציריך האלטרנטיבית – מה יש לעשות בציריך מערב?

אחד האיזורים המסקרנים, תוססים ומענינים של העיר הוא הרובע התעשייתי לשעבר ציריך – מערב (Zurich -West ), שהופך לרובע עסקים, אומנות, קהילה ואורח חיים אלטרנטיבי. הכלכלה היצירתית תופסת נתח נכבד מהכלכלה בעיר ובמגזר זה מועסקים למעלה משלושים אלף עובדים המועסקים ב5000 חברות. המעמד היצירתי כמו שראיתי בביקור באיינדהובן גם כאן מורכב מאנשים משכילים, יצירתיים, שעובדים בעסקים קטנים ובחברות מתחום האומנות, העיצוב והתרבות. איזור ציריך מערב הוא אחד האיזורים החמים בתחום.

ציריך - ווסט, לעשות בציריך, המלצות בציריך , Zurich West , וידוקט, Zurich viaduct

הוידוקט

בלב הרובע עובר הוידוקט (Viaduclt) . זהו מבנה של קשתות שנבנה במאה ה19. המבנה משמש להפרדת מפלס הרכבת מהרחוב. אמנם הרכבת עדיין עוברת עליו לעיתים תכופות, אבל החללים מתחת לקשתות הפכו לעסקים קטנים בתחום המזון, בתי קפה, מסעדות, עיצוב מקומי, חנויות יד שניה ואפילו גן ילדים.  במלחמת העולם השניה הופצץ המבנה על ידי מטוס בריטי וניזוק קשות. ההפצצה שהביאה למותם של עובדים רבים מקורה בטעות עקב מזג האוויר. המטוסים היו בדרכם להפציץ מפעלים במנהיים בגרמניה וטעו בניווט.

סמוך לוידוקט משתרע פארק רחב ידים וירוק. בשעות אחר הצהריים גן השעשועים מתמלא בילדים והוריהם. בבית הקפה הקטן, שבלב הדשא הירוק, הורדו השמשיות לכבוד שמש אחר הצהרים. על השולחנות פחיות קטנות ובהם צמחי תבלין. סבא וסבתא מתמוגגים מנכדם שעושה את צעדיו הזעירים והזהירים. כאן ציריך משפחתית, קהילתית ולא פורמלית. 

הליכה לאורך הוידוקט מביאה אותי סמוך למפעלים כבדים שעדיין עובדים. תחנת קמח עם מגדל ענק. מלגזות מובילות צינורות. מגרש חניה ובו חונים כלים כבדים. אז הרובע הזה הוא גם וגם. 

ציריך - ווסט, לעשות בציריך, המלצות לציריך , Zurich West'

מגדל פריים ותחנת הרכבת הארדברוקה

קצה אחר של הרובע הוא תחנת הרכבת הארדברוקה (Hardrucke). זו היא אחת מתחנות הרכבת ההומות ביותר בשוויץ. רק במגדל פריים הסמוך עובדים כ3000 אנשים. מגדל פריים נשא בתואר המגדל הגבוה ביותר בשוויץ , עד שנושל מכבודו עקב בננית מגדל אחר בבאזל. מלבד משרדים במגדל יש מלון ומסעדה ובר בקומה הגבוהה שלו. באיזור תחנת הרכבת יש המון ברים, בתי קפה, מסעדות ומועדונים. נסיעה אל תחנה זו היא אחת האפשרויות להגיע לציריך ווסט.

מכולות או לא להיות

מכירים את כפר הסטודנטים שנבנה ממכולות בשדרות ? בביקור בציריך -ווסט גיליתי עוד רעיונות למבני מכולות.

האחד נקרא Fritag Tower מגדל מכולות, שהוא בעצם חנות לתיקים ואקססוריז מחומרים ממוחזרים . ליין נוסף הוא בגדים מבדים עמידים. בהתאם לרוח הקיימות , המקום מציעה גם תיקונים. אתר האינטרנט של חברת Fritag מעורר את הסיפור שלה – והוא אכן מלא השראה. המוצרים אכן מגניבים – אבל המחירים יקרים. גם אם אתם לא בעניין תיקים ואקססוריז שווה להגיע לתצפית בקומה העליונה שלו.

הגן של גברת גרולד הוא מתחם של בתי קפה קטנים, דוכני אוכל, חנויות קטנות ופינות חמד הבנוי כולו ממכולות. הקהל מגווון. חבורה של גברים וגברות מעונבים בחליפות שחוגגת הצלחה בעבודה. שתי נשים צעירות חולקות יין ומנשנשות חטיפים משקית. משפחה "טורפת " המבורגרים. אמא וילד קטן נהנים מהמכונית הישנה והצבעונית. כל דכפין ייטה ויבוא.

אחד המתחמים הוא מרפסת מוגבהת הבנויה ממכולות. המרפסת משקיפה על תחנת הרכבת ועל פסים לא נגמרים. זה מקום מושלם לטריינספוטינג: גלה מה דגם הרכבת ומהכין היא. לעזרת המבקים הותקנו אפילו לוח עם דגמים. בהצלחה!

מה יש לעשות בציריך

ומה עם גרפיטי?

באיזור כזה הייתי מצפה לראות גרפיטי. אבל גרפיטי כמעט שאין. באומנות קיר מוזמנת על ידי הממסד אין כאן צורך. הרובע רחוק מלהיות עני ומוזנח. לגרפיטי מחאתי ככל הנראה גם אין כאן מקום. הרובע מציע מגוון אפשרויות ליצירתיות וחיים אלטרנטיבים. אבל רחוב עם מטריות מצאתי כאן, בכניסה לאחד ממתחמי המועדונים. ברוח האלטרנטיבה המטריות הן מטריות ממוחזרות. 

ציריך - ווסט, לעשות בציריך, המלצות בציריך , Zurich West

מה עוד יש לעשות בציריך – מערב?

יש הרבה יותר מה לעשות בציריך -מערב מפרק הזמן שהקציתי לו. זה איזור נהדר לצילומי רחוב, לשוטטות , לישיבה בבתי קפה ובמסעדות. החנויות שוות ביקור גם אנכם מתכוונים לקנות דבר. חלונות הראווה יפהפיים ויש המון רעיונות יצירתיים להשראה.

  • מפה מפורטת, מידע מעניין והמלצות לציריך מערב
  • מפעל להרכבת ספינות שהפך לתיאטרון. מעבר להצגות המקום מציעה במה חופשית, פעם בחודש כרטיסים מוזלים, ואפשרות לבלות במקום את הלילה אם קניתם כרטיס להופעה. למידע schauspielhous
  • רחוב יוזפשטראסה מחבר בין שכונת ציריך ווסט לבין תחנת הרכבת בציריך. לאורך הרחוב מתחת לבניני המשרדים ישנם בתי קפה קטנים, ומסעדות קטנות. שווה להכנס לחצרות מתחמי המשרדים, אפשר למצוא שם הפתעות כמו גינה קהילתית מקסימה
  • אפשר להגיע אל האיזור גם במסלול הליכה על גדת הנהר.
מה יש לעשות בציריך

מה עוד יש לעשות בציריך ? – מידע והמלצות לציריך

  • המקום הראשון שכדאי לבקר בציריך הוא לשכת התיירות של ציריך. היא נמצאת באולם הראשי של התחנת הרכבת. במקום ניתן לקבל מידע, מפות, המלצות לציריך מחוץ למסלול השחוק. אפשר לקנות שם כרטיסי תחבורה ציבורים, כרטיסים לשיט ואת כרטיס ציריך. מה יש לעשות בציריך – אתר האינטרנט של לשכת התיירות.
  • כרטיס ציריך תקף ליום או לשלושה וכולל נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה באיזור ציריך (כולל שדה התעופה) שיט בנהר, ומיני-קרוז באגם. הוא מאפשר כניסה בחינם לחלק מהמוזיאונים ולאחרים בהנחה. כדאי להשוות את כדאיותו אל מול כרטיס תחבורה יומי.
  • בציריך מתקיימים סיורי הליכה חינמיים בסופי שבוע.
  • ליען נוסבאום בעלת הבלוג בדרכים ביקרה בציריך בזמן חג המולד. יש לי תחושה שאני עוד אטייל בעיקבותיה.
מה יש לעשות בציריך, המלצות על ציריך

איך לטייל בציריך בזול?

  • אז ברור שיש הרבה מה לעשות בציריך, אבל ציריך כמו שווץ כולה היא יקרה. במסגרת הביקור בציריך אספתי מספר טיפים להוזיל את העלות
  • אם אתם מתכוונים לבקר במזויאיונים ובאטרקציות כדי מאוד לבדוק את כרטיס ציריך. הוא תקף ל24 או 72 שעות.
  • יש הרבה מוזיאונים ואתרים חינמיים בציריך! ישנם מוזיאונים בתשלום, אבל מציעים תערוכה אחת בחינם.
  • בתי הקפה והמסעדות יקרים בציריך. אבל בסופרים אפשר לקנות אוכל מוכן יחסית בזול : סלטים, מאפים, סנדביצ'ים ואפילו מאכלים חמים. הקואופ שליד תחנת הרכבת מעולה!
  • המים מהרז נפלאים. גם ממזרקות בעיר. במסעדות משלמים על מים – לתשומת לבכם.
  • אם טיילתם או תטיילו בשוויץ ואתם מתכוונים לקנות כרטיס רכבות בחצי מחיר – הוא תקף גם לתחבורה ציבורית בתוך ציריך.

שמירת חפצים

אם אתם נדרשים לשמירת חפצים בציריך:

תמיד כדאי לבדוק האם אפשר לשמור את המזוודות במלון, כי שמירת החפצים יחסית יקרה. אם אין ברירה בתחנת הרכבת בציריך יש לוקרים לשמירת חפצים. הלוקרים הם בגדלים שונים ועלותם בהתאם. התשלום הראשוני הוא עד ל6 שעות מראש. אפשר להשאיר את המזסוודות מעבר ל6 שעות . בעת האיסוף משלמים את היתרה. העלויות הן בין 5 ל 10 פרנק שוויצרי ל6 שעות (בהתאם לגודל). יש גם שמירת חפצים בעזרת פקיד אנושי -ש היא כמובן יקרה משמעותית. למידע נוסף


22 Comments

  1. רחלי

    כמה רעיונות ואיזה הספק ליום אחד, ינינה. כבר יצא לי לטוס לארץ דרך ציריך ולבלות בה כמה שעות. נראה לי שבפעם הבאה זה יהיה לפחות 24 שעות.

    1. yanina.zaslavsky

      תודה רחלי! את התוכנית העמוסה והמגוונת בניתי ב10 דקות בלשכת התיירות בתחנה המרכזית. היא ישר קלטה את הראש שלי 🙂 אז כן בהחלט שווה לעצור בה ל24 שעות ואפילו יותר.

  2. זיוה רענן

    אני ירוקה מקנאה. הביקור הקצר שלך בציריך מרתק ממש. את אתרי האגם אני מכירה בתאוריה. בביקור עתיק יומין בציריך (וקצרצר עוד יותר משלך) תכננתי לבקר בהם ולא הספקתי. הייתי אז רק במרכז העתיק. המבנה הצבעוני של לה קורבוזייה מלא בקסם. בגנים סיניים אמנם ביקרתי אבל אשמח לבקר בהם בכל מקום ברחבי העולם.
    נראה שציריך מאוד מתחדשת והרבעים התעשייתיים, מתחדשים שאת מתארת נראים מרתקים.

  3. אני אוהבת יום או יומיים עירוניים כאלה אחרי טיול בטבע. ציריך שלך נשמעת ככרך מלא כל טוב. מוזיאונים מעניינים, גנים, שיט, רובע בילויים וסמטאות נפלאות. שאפו ללשכת התיירות. איזה כייף של שירות.

  4. איזה הספק מרשים ביום אחד! פוסט מצוין ינינה. גרתי בשוויץ ושמחה להוסיף שיש שתי רשתות מצוינות של סופרים שפרושים בכל שוויץ: Coop ו-Migros ואפשר להכין ארוחות ולהצטייד באוכל לטיול במחיר מצחיק ביחס לעלויות במסעדות. גבינות שוויצריות משובחות עולות גרושים, בשרים, דגים, פירות ושוקולדים זה פשוט תענוג לקנות וכל יום בשעות ארוחת הצהריים יש מבחר עצום של ארוחות מוכנות מצוינות! אם יש משהו חוץ מהנוף שאני מתגעגעת אליי מאז שחזרתי לארץ זה בהחלט הסופר!

    1. yanina.zaslavsky

      תודה הילי! באמת נעזרתי בשתי הרשתות האלה. והארוחות המוכנות היו נהדרות. נקניקים וגבינות הבאתי הביתה למשפחה – הם ממש מעולים!

  5. פינגבק:לונדון כמו מקומיים - שבוע בשכונת לאמבת' - אפקים מטיילים

  6. פינגבק:לונדון כמו מקומיים - שבוע בשכונת לאמבת' - אפקים מטיילים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *